Was Super, Geen spijt van mijn keuze.
Ik had ook mijn twijfels over Kalimantan of ik alles wel zou redden wat ik wilde zien in 30 dagen. Het is ook zo groot! In Lonely planet zeggen ze over de route die ik een beetje wilde doen, dat je zeker 5 a 6 weken kwijt bent.
Maar Flores is schitterend.
Mooie natuur en ik heb zelden zulke vriendelijke lieve mensen meegemaakt als hier.
West Timor is echt nog een stukje Indonesie wat nog niet ontdekt is door toeristen.
Ik ben alleen in Kupang (de hoofdstad) maar 3 toeristen tegengekomen.
Veel traditionele dorpen, waar we ook in 1 hebben geslapen.
De wegen naar de wat meer afgelegen dorpen zijn niet al te best (lees: erg slecht) maar uiteindelijk toch zeer de moeite waard.
Rote island (onder West Timor) is werkelijk een tropische paradijs. Poederwitte stranden, palmbomen, azuur blauwe zee. Met een brommer het eiland rondgereden. Ik verbaasde me elke keer weer wat ik zag. De ene baai nog mooier dan de andere. Schitterende mangrove en lagoons.
Als je toch besluit naar Balikpapan te gaan is een uitstapje naar de Derawan islands zeer aan te raden als je van rust en mooie stranden/eilanden en snorkelen/duiken houd. Ik ben er vorig jaar oktober geweest en heb er een artikel over geschreven.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... 23379.html
Als je toch gaat hoor ik graag hoe het is geweest.
Kan het denk ik toch niet laten er een keer naar toe te gaan.
Groetjes Sandra