1 maand Kalimantan Indonesie.

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
sannie23
Reisexpert

1 maand Kalimantan Indonesie.

Bericht door sannie23 »

In september ga ik een maand naar Kalimantan.
Tickets naar Jakarta inmiddels op zak. :)
Afgelopen oktober ben ik op Derawan eilanden geweest voor de kust van Oost Kalimantan.

Maar nu is de planning om in Pontianac in west Kalimantan te beginnen en centraal, zuid en oost Kalimantan te bezoeken en waarschijnlijk de laatste dagen weer te eindigen en relaxen op Derawan of Maratua eiland.

Heeft iemand ervaring/tips/must see voor reizen door Kalimantan.
Ik ga natuurlijk een riviercruise doen en de Dayaks bezoeken.
Maar er is ongetwijfeld meer te zien en te doen.
Dus echt alles is welkom!
Ook over de riviercruises en Dayaks.

Alvast bedankt. ^O^

Sandra
hhyams
Vakantieganger

Re: 1 maand Kalimantan Indonesie.

Bericht door hhyams »

Dag Sannie,

Jij bent nu daar, en ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. Ik zit erover te denken om volgende zomer naar Kalimantan te gaan voor ongeveer 3 weken, in het bijzonder Balikpapan.

Graag hoor ik van je hoe je het ervaren hebt :)

groetjes!
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Hoi hhyams

Ik ben inmiddels terug maar heb mijn bestemming toch gewijzigd in flores, west timor en rote island.

We twijfelde toen ook al tussen kalimantan en de bestemming waar ik nu ben geweest.

De reden was onder andere dat het niet makkelijk te bereizen is en veel tijd in beslag neemt en vrij duur is. Met name tanjung puting NP. Is in 2 jaar tijd ruim verdubbeld qua prijs.
Omdat we vorig jaar al in het noorden van kalimantan, en Borneo: sabah en sarawak zijn geweest hebben we toch besloten dit jaar flores en Timor te doen.
Even iets iets anders dan voornamelijk jungle.
Maar ik wil er ooit toch nog een keer heen.
Lijkt me geweldig!

Dus sorry, kan je helaas niet helpen.

Groetjes sandra
hhyams
Vakantieganger

Bericht door hhyams »

Geen probleem hoor :) Precies die dingen die je opnoemt zijn de dingen waardoor ik ook twijfel. De voornaamste reden om naar Balikpapan te gaan, is omdat de familie van mijn vriendje ervandaan komt, maar aangezien we geen zeeen van tijd (en geld) hebben, ben ik er nog niet helemaal over gehad.

Maar belangrijker: hoe heb je het gehad? ^O^
sannie23
Reisexpert

Bericht door sannie23 »

Was Super, Geen spijt van mijn keuze. ^O^

Ik had ook mijn twijfels over Kalimantan of ik alles wel zou redden wat ik wilde zien in 30 dagen. Het is ook zo groot! In Lonely planet zeggen ze over de route die ik een beetje wilde doen, dat je zeker 5 a 6 weken kwijt bent.

Maar Flores is schitterend.
Mooie natuur en ik heb zelden zulke vriendelijke lieve mensen meegemaakt als hier.

West Timor is echt nog een stukje Indonesie wat nog niet ontdekt is door toeristen.
Ik ben alleen in Kupang (de hoofdstad) maar 3 toeristen tegengekomen.
Veel traditionele dorpen, waar we ook in 1 hebben geslapen.
De wegen naar de wat meer afgelegen dorpen zijn niet al te best (lees: erg slecht) maar uiteindelijk toch zeer de moeite waard.

Rote island (onder West Timor) is werkelijk een tropische paradijs. Poederwitte stranden, palmbomen, azuur blauwe zee. Met een brommer het eiland rondgereden. Ik verbaasde me elke keer weer wat ik zag. De ene baai nog mooier dan de andere. Schitterende mangrove en lagoons.

Als je toch besluit naar Balikpapan te gaan is een uitstapje naar de Derawan islands zeer aan te raden als je van rust en mooie stranden/eilanden en snorkelen/duiken houd. Ik ben er vorig jaar oktober geweest en heb er een artikel over geschreven.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... 23379.html

Als je toch gaat hoor ik graag hoe het is geweest.
Kan het denk ik toch niet laten er een keer naar toe te gaan. :)

Groetjes Sandra ;)
Plaats reactie