Welke reisverzekering voor een wereldreis?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Jenny
Reisexpert

Re: Speciale verzekering tijdens reis voor paar dagen

Bericht door Jenny »

Het is me nooit opgevallen dat DAN-Europe die heeft. Goede tip!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Speciale verzekering tijdens reis voor paar dagen

Bericht door stevenl »

Jenny schreef:Het is me nooit opgevallen dat DAN-Europe die heeft. Goede tip!
DAN Europe weet ik eerlijk gezegd niet, DAN Asia Pacific wel in ieder geval. En iemand die in Europa woont kan die gewoon afsluiten (mits duiken in AP plaatsvinden natuurlijk).
SylP

Reisverzekering kiezen probleem!

Bericht door SylP »

Heeyy allen,

zou er iemand weten wat de verschillen zijn tussen de Tasman reisverzekering en de Ohra kortlopende reisverzekering, en waarom de ene beter zou zijn dan de andere? Ik vind het prijsverschil zo groot en kom er niet helemaal uit waaraan dat nu ligt...

Ik ga voor max 5 maanden richting Indonesië en Thailand. Heb gekozen voor volledige dekking, dan kom ik bij Ohra uit op een bedrag van tegen de 17 euro. Wat dus neerkomt op 85 euro in totaal.
Bij Tasman backpack verzekering volledige dekking, kom ik uit op ene bedrag van 200 euro.... whatda.... I'm confused... hoe kan het verschil zo ontzettend groot zijn? Mis ik iets..?

Ik lees goede ervaringen hier op het forum van mensen met Ohra... en Tasman word ook aangeraden op sites... en dan heb je nog special ISIS en vast nog een hele rits anderen... ik zie door de bomen het bos niet meer... en het is lichtelijk frustrerend grrr.. ;-) .. al die verschillende opties en concurrenten die elkaar bestrijden en die heeft dit en dat en de ander zus en zo... pfff... wat een gedoe...

Hopelijk kan iemand mij helpen en even wat helderheid verschaffen en/of zijn ervaringen delen.. :)

Groetjes
Sylvester
Erik
Site Admin

Re: Reisverzekering kiezen probleem!

Bericht door Erik »

De antwoorden op je vraag staan hier heel uit gebreid uitgelegd. https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si557.html

Hopelijk schept dat wat duidelijkheid in de zoektocht. Het belangrijkste om te weten is dat het twee verschillende verzekeringen zijn waarbij je ook andere dingen verzekerd en soms tegen een andere bedrag.

Aanvullend kun je dit artikel ook nog lezen.
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vo ... si556.html

Hopelijk beantwoord dit een beetje je vragen.
SylP

Bericht door SylP »

Hoi Erik dank voor je snelle reactie!

Maar idd die heb ik allebei doorgelezen.... maar als daar de antwoorden instaan dan moet ik denk ik morgen weer even verder lezen met een fris hoofd... want ik ben nu in de war van alles wat ik heb gelezen :P

groetjess
SylP

Bericht door SylP »

Overigens... bij de Ohra gaat het om een doorlopende reisverzekering i.p.v. een kortlopende zoals ik schreef, van in totaal 90 euro...

at Erik... als ik het goed heb zo weer even uit mijn hoofd, zijn ze beide iig voor geneeskundige zorg, ongevallen (ook met diverse sporten), bagage en annulering. Ze zijn redelijk vergelijkbaar, naar mijn beeld wat ik er nu van heb.
Maar zoals ik zei, misschien morgen even fris nog een keer herlezen en de voorwaarden van beide erbij pakken...

Maar zou er eentje zijn waar jouw voorkeur zou liggen als je ongeveer 5 maanden gaat backpacken in zuid-oost Azie, zonder duiken waarschijnlijk en met niet een hele grote kans op allerlei extreme sporten? Wel vulkaan beklimmen en fietsen :P ^O^
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Controleer vooral ook even hoe lang je aaneengesloten in het buitenland mag zijn. Vaak is dat 'maar' 90 dagen, wat niet toereikend is bij een reis van 5 maanden.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
SylP

Bericht door SylP »

Jenny schreef:Controleer vooral ook even hoe lang je aaneengesloten in het buitenland mag zijn. Vaak is dat 'maar' 90 dagen, wat niet toereikend is bij een reis van 5 maanden.

Hoi Jenny,

dankjewel. Bij die van Ohra doorlopend kan je oa kiezen voor 180 dagen... maar oke dat is dus misschien niet aaneengesloten.. oke I get it dat ga ik nog even checken....

Oke gecheckt en dat kan. Dus 180 dagen aaneengesloten reizen. En bij Tasman kan je 5 maanden invullen... en dan kom je dus op een verschil van 120 euro... dus tja.. still confused.. maar morgen weer een frisse dag om op onderzoek uit te gaan 8)7 8-)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Bij de duurdere verzekering is ook repatriëring, je bagage en volgens mij ook verzekerd. De reisverzekering vergoedt die kosten die je zorgverzekeraar niet (volledig) uitkeert. Denk ook aan je verplichte eigen risico bij je zorgverzekering. Sommige reisverzekeringen vergoeden dat ook.

Ook mag je met de duurdere verzekering werken en met de zorgverzekering niet. Daarnaast dus ook de lengte van je reis zijn allemaal factoren die de prijs bepalen. Zolang je van deze "extra" dingen geen gebruik denkt te maken omdat je niet zo lang weg gaat, je niet veel dure dingen meeneemt of omdat je niet gaat werken dan kun je dus overwegen voor de goedkopere optie te gaan.

Sowieso moet je je medische zaken goed geregeld en verzekerd hebben.
SylP

Bericht door SylP »

Thanks! Er is me meer duidelijk nu. Ook even met ze gebeld en dat maakte een hoop helder :)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wat hebben ze specifiek aangegeven dat anders was? Misschien dat we nog wat vergeten waren.

Weet je nu ook welke verzekering voor jou het meest geschikt is?
SylP

Bericht door SylP »

Dat een Tasman backpack verzekering voordelen heeft als je gaat werken, en anders eigenlijk niet :)

En de doorlopende reisverzekering bij de Ohra die ik wilde gebruiken voor die 5 maanden dat ik op reis ben, is alleen aan te schaffen voor een heel jaar.... dat had ik door alle wirwar aan info even over het hoofd gezien, het stond ook niet duidelijk aangegeven, maar eigenlijk wel logisch.. ;-)

Dus ik ga dan waarschijnlijk voor die van de Ohra, dat scheelt dan 30 euro voor mij. Als ik geen vrijwilligerswerk ga doen, ik moet nog even navragen of dat ook onder de noemer werk valt volgens Tasman..
Ironic

Welke verzekering voor langer dan een jaar reizen?

Bericht door Ironic »

Hallo allemaal! Ik heb een vraag over verzekeringen na langer weg blijven dan een jaar. Ik wil me graag niet uitschrijven bij de gemeente omdat ik anders mijn inschrijving voor een huurwoning verlies in Nederland. Dit betekent dus ook dat ik mijn verzekering moet door laten lopen en dus dubbel verzekerd moet gaan zijn. Heeft iemand hier een andere oplossing voor? Zo niet, welke verzekering raden jullie aan? Alvast bedankt!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Is het ook niet zo dat je met de Tasman backpack verzekering ook niet voor een langere periode kunt verzekeren?
Erik
Site Admin

Re: Welke verzekering voor langer dan een jaar reizen?

Bericht door Erik »

Ik weet niet of je dit topic toevallig gezien hebt, maar daarin worden bijna dezelfde vragen gesteld.

Ook het artikel dat daar genoemd wordt kan je helpen om een beeld te krijgen hoe het werkt en welke opties dat je hebt.

Ik denk dat als je niet gaat werken je het beste voor een Nederlandse zorgverzekering kunt gaan. Deze geldt volgens mij voor maximaal een jaar bij een aantal verzekeringen. Lees daarvoor even dit artikel door. Je zou dan kunnen overwegen om tijdelijk naar Nederland te komen en dan weer verder te reizen. Op die manier ben je niet dubbel verzekerd maar moet je wel steeds even naar Nederland komen. Ik durf niet te zeggen wat het goedkoopste is.

(niet) Uitschrijven blijft sowieso een gok, zeker omdat je aangeeft langer dan een jaar te willen reizen.
Plaats reactie