Wij, Johan en Nienke, gaan komende zomer een rondreis maken in Marokko (eerste keer). De vlucht is al geboekt (aankomst en vertrek op Marrakesh). De auto hebben wij ook al gehuurd dus dat zijn de zaken die op dit moment vast staan. Wat vinden jullie van onderstaand schema?
Graag jullie tips / aanbevelingen over deze route. Hebben we ergens te veel of te weinig dagen staan? Is het haalbaar? Zijn er plaatsen / bezienswaardigheden op de route die we niet mogen missen? Merzouga staan drie volle dagen voor een Saharatour (ik heb nog niet gekeken hoe lang we hier voor nodig hebben en waar we het beste een tour kunnen boeken). Iemand tips voor Atlas gebergte (treks etc)?
Ik wil graag de hotels van te voren boeken en zoveel mogelijk vooraf regelen dus vandaar dat ik het even vraag.
(ik heb de kilometers en tijd volgens routeplanner erbij gezet)
4 juli Marrakesh (aankomst 9.00 uur) dan naar Essaouira (dagje relaxen) 174 km / 2.19 uur
5 juli Essaouira naar Casablanca 411 km / 4.24 uur
6 juli Casablanca
7 juli Casablanca
8 juli Casablanca naar Rabat 86 km / 0.56 uur
9 juli Rabat
10 juli Rabat naar Meknes 150 km / 1.37 uur
11 juli Meknes
12 juli Meknes naar Fez 69 km / 0.50 uur
13 juli Fez
14 juli Fez naar Midelt 198 km / 2.56 uur
15 juli Midelt naar Merzouga 268 km / 3.21 uur
16 juli Merzouga Sahara - camel tour
17 juli Merzouga Sahara - camel tour
18 juli Merzouga Sahara - camel tour
19 juli Merzouga naar Gorges du Todgha (bekende pas; geen idee of er iets te doen is) 212 km / 2.49 uur
20 juli Gorges du Todgha naar Ait Ben Haddou (Atlas gebergte) 212 km / 2.53 uur
21 juli Ait Ben Haddou (Atlas gebergte / trek)
22 juli Ait Ben haddou naar Marrakesh 186 km / 2.37 uur
23 juli Marrakesh
24 juli Marrakesh
25 juli Marrakesh terug reis (geen tijd voor activiteiten)
Mijn vorige reis was per motor door Europa, Azië en Afrika en hier te vinden: wereldreis-per-motor-vertrek-september-2012-t23830.html
Plan was toen ook om richting Marokko te rijden aangezien veel highlights (volgens tripadvisor) hier te vinden zijn. Aangezien Libië dicht was zijn we niet in het Noordwesten van Afrika geweest. Komende zomer komt hier dus verandering in.
Voor degene die meer willen lezen en zien van mijn wereldreis, zie: http://www.roamafrica.co.za/forum/index ... pic=1308.0. In het kort (in het Engels) een samenvatting gepost per land incl veel foto's en enkele filmpjes.
Nogmaals, graag jullie aanbevelingen op de Marokko route

Groet Johan