Roadtrip door Europa

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Erik
Site Admin

Re: Mini road trip door Duitsland

Bericht door Erik »

Leuk idee! Er is genoeg bier en schnitzel te krijgen waar dan ook in Duitsland :)

Sowieso Trier, Keulen, Bodensee gebied en München? Heb later nog wel wat plaatjes op de route, deze heb ik nu niet bij de hand.
Darliston

Bericht door Darliston »

Dankje voor je antwoord, maar is dat niet veel voor acht dagen? Ik had even rond gegoogled en Hamburg lijkt me heel leuk. En misschien een andere leuke stad er bij (geen Berlijn)?
Berlijn is wel leuk, maar ik ben daar al zo vaak geweest. *O*
Darliston

Bericht door Darliston »

De route: Hamburg, Hannover, Oberhausen.
Zijn het leuke steden? Kun je je daar vermaken?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Hamburg was vrij groot en kun je je goed vermaken. Ik was er 2,5 dag en heb aardig wat gezien maar je kon er nog veel meer doen. Ik zou het combineren met Bremen. Lees eens onze reisinformatie zoals dit artikel over Hamburg. https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/du ... 21010.html
Darliston

Bericht door Darliston »

menasil schreef:Hamburg was vrij groot en kun je je goed vermaken. Ik was er 2,5 dag en heb aardig wat gezien maar je kon er nog veel meer doen. Ik zou het combineren met Bremen. Lees eens onze reisinformatie zoals dit artikel over Hamburg. https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/du ... 21010.html
Dankje, het is de tweede stad van Duitsland. Dat wist ik niet. Hamburg komt sowieso in het lijstje waar we naar toe gaan en Oberhausen ook. CentrO lijkt me heel leuk! Maar dan blijft de grote vraag: Keulen, wat is daar te beleven en wat kun je daar doen?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik vond Hamburg wat gevarieerder qua bezienswaardigheden dan Keulen (als ik even kijk door het oog van een gemiddelde toerist) maar zelf heb ik mijn erg goed vermaakt in Keulen. Met name omdat ik het gestapo museum en het sportmuseum interessant vond. Zeker de eerste is de moeite waard. Ik vraag mij alleen af als je Osnabruck en Hamburg doet en bv Bremen erbij pakt, of je dan ook nog Keulen moet pakken of meer iets nog in de lijn Osnbaruck,Hamburg en Bremen? Daar in die hoek? Ik weet niet vanaf waar jullie vertrekken? En welke steden dan handig zijn?

Heb je sowieso de rest van de reisinformatie al bekeken? https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/duitsland/
Darliston

Bericht door Darliston »

Erik, bedankt voor de link. Er is in ieder geval genoeg cultuur te zien in Keulen. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet wat we precies willen. We willen een beetje cultuur, maar ook het nachtleven als jullie begrijpen wat ik bedoel. En we komen uit Groningen. Dus ja, we komen Langs Bremen. Is Bremen leuk?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Darliston schreef:Erik, bedankt voor de link. Er is in ieder geval genoeg cultuur te zien in Keulen. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet wat we precies willen. We willen een beetje cultuur, maar ook het nachtleven als jullie begrijpen wat ik bedoel. En we komen uit Groningen. Dus ja, we komen Langs Bremen. Is Bremen leuk?
Bremen is vrij klein. Ik was er zelf een dagje maar Reismeis van dit forum was er langer. Bij de link die ik je heb gegeven staat ook informatie over Bremen.

In Hamburg kan je sowieso goed uitgaan. Keulen volgens mij ook wel maar dat weet ik niet zeker.
Darliston

Bericht door Darliston »

menasil schreef:
Darliston schreef:Erik, bedankt voor de link. Er is in ieder geval genoeg cultuur te zien in Keulen. Om heel eerlijk te zijn weet ik niet wat we precies willen. We willen een beetje cultuur, maar ook het nachtleven als jullie begrijpen wat ik bedoel. En we komen uit Groningen. Dus ja, we komen Langs Bremen. Is Bremen leuk?
Bremen is vrij klein. Ik was er zelf een dagje maar Reismeis van dit forum was er langer. Bij de link die ik je heb gegeven staat ook informatie over Bremen.

In Hamburg kan je sowieso goed uitgaan. Keulen volgens mij ook wel maar dat weet ik niet zeker.
Keulen gaat niet zo zeer om Keulen zelf, maar om CentrO in Oberhausen. Niet dat we shopaholics zijn haha, maar 200+ winkels is leuk.
En ik heb even gezocht voor informatie over Bremen, maar dat lijkt me niks. Misschien een kleine lunch pauze, maar verder niks.
Darliston

Bericht door Darliston »

Zijn jullie wel eens in CentrO geweest?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik niet in ieder geval. Wat is het precies?
Darliston

Bericht door Darliston »

Erik schreef:Ik niet in ieder geval. Wat is het precies?
http://www.centro.de/nederlands of kijk hier http://nl.m.wikipedia.org/wiki/CentrO
Groot winkelcentrum!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik ben jaren geleden in dat winkelcentrum geweest. Ik weet alleen nog dat het verschrikkelijk druk was, omdat er ook een kerstmarkt was.
Bremen is leuk, maar ik denk niet dat dat is wat jullie zoeken.
Verder: Dusseldorf, Essen (hier zit een mega Primark als ik me niet vergis) en Dresden. Hoe het hier qua uitgaan is weet ik niet.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Darliston

Bericht door Darliston »

Reismeis schreef:Ik ben jaren geleden in dat winkelcentrum geweest. Ik weet alleen nog dat het verschrikkelijk druk was, omdat er ook een kerstmarkt was.
Bremen is leuk, maar ik denk niet dat dat is wat jullie zoeken.
Verder: Dusseldorf, Essen (hier zit een mega Primark als ik me niet vergis) en Dresden. Hoe het hier qua uitgaan is weet ik niet.
Gelukkig kunnen we een jaar op kerst wachten... De kilo's moeten er eerst mar af. Nee, maar winkelen is niet het hoofddoel om 1 week vol te houden... Dat zou ik namelijk letterlijk één patatje volhouden.
Plaats reactie