Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kims
Reisexpert

Re: Langer dan 6 mnd dezelfde werkgever WHV

Bericht door Kims »

Hi,

Had je deze post al gezien van een paar weken geleden?

second-year-work-and-holiday-visa-t28529.html

Volgens mij is het niet mogelijk om langer dan 6 maanden voor dezelfde werkgever te werken, ook niet op een 2e WHV maar om er zeker van te zijn neem inderdaad contact op met de Department of Immigration.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Re: Langer dan 6 mnd dezelfde werkgever WHV

Bericht door Rebec »

Iemand die ik ken heeft het wel kunnen doen, maar het bedrijf heeft hem na 6 maanden ontslagen en aangenomen via een uitzendbureau, waardoor technisch gesproken het uitzendbureau je werkgever is.
Tomm
Wereldreiziger

whv Australië ( medical report)

Bericht door Tomm »

Hallo iedereen.

Ik sta op het punt om een WHV aan te vragen voor Australië, en heb het al voor een groot deel ingevuld. Alleen nu ben ik bij de vraag aangekomen of ik de laatste 12 maanden een Australische medical report heb? Staat dit gelijk aan een full body check? Ik heb dit namelijk wel gehad via me werkgever en toen is alles eigenlijk gecontroleerd. Zijn hier mensen die, die vraag hebben ingevuld of die check hebben gehad en wat het precies inhoudt? En wat als je het niet invult, is dat dan een probleem bij de aanvraag?

Alvast bedankt iedereen.
Gr Tom
Maggie18

Working Holiday Visum Australië

Bericht door Maggie18 »

Dag reizigers!

Eind november wil ik graag vertrekken naar Australië. Ik ben echter een onwijze noob wat betreft het aanvragen van een visum.
Ik heb de application zo goed als ingevuld, maar ik twijfel over alles.

- Wat moet ik invullen bij 'usual occupation', als ik net ben afgestudeerd en nooit echt een baan heb gehad?
- Moet ik op voorhand police checks, health assessments en bankafschriften invoegen??? Wanneer zullen ze hier naar vragen?
- Zijn er andere kwesties die ik moet weten ivm een visum?

Verder nog tips? :)

Alvast bedankt!!
Kims
Reisexpert

Re: Working Holiday Visum Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Heb je dit artikel al gezien? https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... -si33.html

Hopelijk beantwoord het je vragen!
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Usual occupation heb ik volgens mij nog gewoon student ingevuld. Ook tijdens het reizen in Australië. Je kunt ook je beroep er neerzetten. Bij mij hebben ze er niet moeilijk over gedaan.

Je hoeft niets bij te voegen naar mijn mening. Het kan zijn dat ze je wel zullen mailen/bellen om dat als nog te doen. Neem ook een afschrift van je bank mee als je gaat vliegen. Ook hier hebben ze er bij mij niet om gevraagd.

Ik had ook verwacht dat het een gedoe werd, maar eigenlijk stelt het niet zoveel voor. Ik had binnen 24 uur ook al mijn visum binnen. Succes!
Maggie18

Bericht door Maggie18 »

Bedankt voor de reacties!
Rebec, je stelt me erg gerust haha. Het lijkt zoiets groots, waardoor ik me echt zorgen begon te maken.
Het wordt tijd dat ik mijn application eens ga afronden en opstuur :)
Tomm
Wereldreiziger

Re: whv Australië ( medical report)

Bericht door Tomm »

Is er niemand die een reactie kan geven op de vraag? :(
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Re: whv Australië ( medical report)

Bericht door Rebec »

Sorry, ik kan je hier niet mee hebben. Bedoel je dat je in Australie al een full body scan hebt gehad? Want er staat australische medical report. Als je dit dus in nederland hebt gehad lijkt mij het niet mee te tellen.
Pijls

Documenten nodig voor Work Holiday

Bericht door Pijls »

Hoi! Ik vroeg me af of iemand weet of je naast je work holiday visum aanvraag formulier en betaling nog documenten moet toevoegen als attachment? Heb nu een kopie van m'n paspoort erbij gevoegd. Maar zijn bijvoorbeeld mijn geboorte certificaat en bankafschrift ook al nodig om m'n visum aanvraag goedgekeurd te krijgen? Hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes!
Erik
Site Admin

Re: Documenten nodig voor Work Holiday

Bericht door Erik »

Je bankafschrift laat je zien op het moment dat je het land binnenkomt (als je daar om gevraagd wordt). Geboorte certificaat is sowieso niet nodig. Als het goed is staat bij de aanvraag precies wat ze van je nodig hebben en wat je moet opsturen.
foosa

Verkeerde visum aangevraagd voor Australië

Bericht door foosa »

Hallo,

Ik heb een Work Holiday Visa aangevraagd voor Australie en betaald, maar nog niet binnen gekregen.
Wat als je ineens besluit om toch niet te gaan werken.. is er dan een manier om dit terug te draaien en de goeie visum aan te vragen?

Wat vinden jullie?
Kims
Reisexpert

Re: Verkeerde visum aangevraagd

Bericht door Kims »

Hi,

Je kunt een WHV maar 1 keer aanvragen en dat is niet terug te draaien voor zover ik weet. Of je hem gebruikt om wel of niet mee te werken is aan jou, hoeft niet, kan wel. Je kunt hem dus ook gebruiken om een jaar als toerist in Australie te kunnen verblijven. Als je hem krijgt toegekend heb je een jaar om te gaan en dan mag je een jaar blijven.

Om er 100% zeker van te zijn en als je je visum om zou willen zetten, kun je contact op nemen met de Department of Immigration maar ze reageren zeer traag op emailcontact. Bellen zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Groetjes
foosa

Re: Verkeerde visum aangevraagd

Bericht door foosa »

Ik ga morgen meteen bellen, ja het is geen ramp op zich alleen een beetje zonde van het geld.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Re: Verkeerde visum aangevraagd voor Australië

Bericht door Rebec »

Je kunt altijd een ander visum aanvragen. Je andere visum komt dan te vervallen. Helaas krijg je geen geld terug. Dit moet je wel vooraf doen en kan niet als je al bent binnen gekomen op het visum.
Plaats reactie