Menasil dat artikel had ik inderdaad gelezen! Ik ga nog even wat luchtige bedekkende kleding kopen want dat heb ik eerlijk gezegd niet echt. (Wel luchtig maar niet bedekkend genoeg haha).
Jan68 ik heb dit inderdaad al opgezocht, ik ben in 2011 in Egypte geweest en heb wat moeilijke paspoort stempels daarvan. (Dit omdat we officieel maar 1 week in het land zouden zijn, maar op de terugreis tijdens een tussenstop in sharm el sheikh per ambu zijn afgevoerd en hierdoor een paspoort controle zijn misgelopen etc). Overal op internet staat dat Egypte geen probleem moet zijn. Helaas heb ik die overstap toen gemist in Dubai (zie vorige post) dus ik heb ook stempels van Dubai in mijn paspoort. Ik kreeg toen namelijk een hotel overnachting aangeboden. Bij een stempel van de Emiraten schijnen ze wel moeilijk te kunnen doen. De familie waar ik bij verblijf stuurt dan ook een brief vanuit de familie naam (1 van hun is bekend advocaat) die ik aan de douane kan laten zien mochten ze echt moeilijk gaan doen.
Metor, bedankt voor alle tips! De dode zee staat ook zeker op mijn lijstje! Meer van Galilea zal ik eens gaan opzoeken, zelfde voor Golan hoogte en de trek door de Negev woestijn.
In mijn mailtje naar hun heb ik nu al staan dat ik sowieso naar Jaffa (Tel Aviv) wil, ook Masada, Haifa en Herodium staan op mijn lijstje.
Ik geloof dat ze mij zowel ophalen als weg brengen dus dat zit dan wel goed

.
Ik vroeg me trouwens af, hoe makkelijk is het om naar Jordanië (Petra) te gaan? Het is iets waar ik aan zit te denken omdat ik begrepen heb dat dit best te doen is.. Alleen weet ik niet hoe dit zit voor locals en niet te vergeten, of deze vrienden van mijn ouders wel daarheen willen.