Kennen jullie me nog? Het is al weer een hele poos geleden dat ik hier af en toe was... weinig tijd en geld om te reizen helaas en als ik dan toch hier ga rondsurfen wordt ik zó jaloers

In de zomer ga ik met mijn vriend 10 dagen naar Hongarije. Het moest goedkoop en we hebben 2 appartementen geboekt via airbnb: eerst 5 nachten in Budapest en dan 5 nachten bij het Balatonmeer (in Balatonalmadi). We vliegen erheen en hebben dus geen auto en zijn in principe ook niet van plan om er één te huren.
Ik ben sowieso van plan om voor Budapest de Budapest Card te kopen. Volgens mij kunnen we daar dan goed met het OV reizen. Hebben jullie tips voor Budapest? Wat moeten we persé doen? Wat kunen we beter overslaan? Is het leuk om er ook een dagje (of meerdere) te fietsen? Of is de stad daar niet geschikt voor? Ik lees hierover nogal verschillende verhalen.
We zullen met de trein naar Balatonalmadi reizen. Volgens mij is er in dit dorp niet erg veel te doen. Dat geeft niet, want we willen ook lekker rustig aan doen, beetje aan 't meer liggen enzo, maar we willen ook zeker wat van de omgeving zien. Is dit te doen met het OV? Of met de fiets? Of lopend? Welke steden in de omgeving zijn wellicht leuk om te bezoeken?
Verdere tips zijn ook hartstikke welkom, ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Groetjes,
Marije