Voorstellen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Maudjj

Re: Voorstellen

Bericht door Maudjj »

Laat ik mezelf ook maar eens voorstellen....

Ik ben Maud, 20 jaar en woon in het mooie Limburg. Momenteel ben ik een 3e jaars Built Environment student met als hoofdprofiel bouwmanagement. (Wat een geweldig toekomstbeeld dat nu de bouw op z'n gat ligt een hoop aannemers failliet gaan, not) Ik vind het heerlijk om te dansen, bakken, koken en yoga-en.

In de afgelopen jaren heb ik al behoorlijk wat stukken van de wereld mogen zien. Met 6 jaar zat ik voor het eerst in een vliegtuig en wel meteen naar Aruba en Bonaire. In de jaren daarna ben ik naar Fuerteventura, Italië (3x), Turkije (2x), USA (bekende LA, San fran, Vegas, Phoenix, LA rondje), Mallorca, Frankrijk, Kreta, Curacoa en London (15x ( omdat broerlief hier 4 jaar gestudeerd heeft en nu woont)) geweest. Het merendeel met m'n ouders en broer en een paar met school of met een vriendin. Zoals je misschien wel kan concluderen....hoe warmer het land, hoe beter :) In februari ga ik de grote sprong maken en voor het eerst in m'n eentje naar Australië. Hier ga ik 5 maanden stage lopen bij een project management bedrijf in Sydney. Na mijn stage wil ik nog wat door Australië gaan rond reizen. Van de ene kant kan ik absoluut niet wachten om naar Australië te vertrekken, maar van de andere kant ben ik ook doodsbang voor al het onbekende. Als ik bedenk dat ik, voor het eerst in mijn leven, alleen 24u in een vliegtuig zit en ook nog moet overstappen, dan breekt me spontaan het zweet uit. (Ik zal eerlijk toegeven...ik ben serieus 2 dagen misselijk geweest toen mn vliegtickets geboekt waren O-) ) Maar van de andere kant zie ik allemaal prachtige foto's op internet en op tv...dan zie ik me daar al meteen lopen :) Ach wat zijn 6 maanden ook...? Als ik daar zit dan wil ik vast niet meer terug naar huis :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Welkom welkom welkom!! Enne, jij gaat het prima redden hoor onder weg naar en in Australië!! Ik kan uit ervaring zeggen dat je na een half jaar écht niet meer naar huis wilt :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
DanielleKathinka
Vakantieganger

Bericht door DanielleKathinka »

Ik zou me ook maar even voorstellen, wel zo netjes haha.

Ik ben Danielle, 18 jaar. Kom uit Culemborg, dat ligt vlakbij Utrecht op de Veluwe.
Op dit moment werk ik in een winkel. Heb een tussenjaar genomen na een verkeerde studie keuze gemaakt te hebben, namelijk de Juridische richting. Aankomende september ga ik de opleiding Journalistiek en Communicatie beginnen. Ik ben nu nog steeds hard aan het sparen voor mijn treinreis door Europa (Naja Europa, 7 landen.. )

Ik hou van reizen met de trein, vandaar een treinreis. Verder ben ik al eens door Duitsland en Polen gerezen met de trein. Ik heb mezelf voor genomen eerst alles van Europa te zien voordat ik het verder op ga zoeken. Financieel gezien gaat dat de komende jaren nog niet lukken.

IJsland en de Noordkaap staan hoog op mijn lijstje maar moeten helaas nog even wachten. :(
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Van harte welkom, Danielle! Leuke trip heb je in het vooruitzicht! Welke 7 landen staan op de planning? Enne, een reis naar de Noordkaap is zeker een aanrader ;)
DanielleKathinka
Vakantieganger

Bericht door DanielleKathinka »

Reismeis schreef:Van harte welkom, Danielle! Leuke trip heb je in het vooruitzicht! Welke 7 landen staan op de planning? Enne, een reis naar de Noordkaap is zeker een aanrader ;)
Tsjechie - Praag
Duitsland - Berlijn
Slowakije - Trencin, Bratislava
Hongarije - Boedapest, Pecs
Kroatie - Zagreb
Slovenie - Bled
Oostenrijk - Salzburg, Innsbruck

Dat zijn de steden waar wij verblijven, maar we willen ook de wat kleinere steden gaan bezoeken. :D
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Klinkt goed zeg!! Wij zijn afgelopen zomer in Slovenië geweest.. In één woord: Fantastisch! Bled is echt ontzettend mooi! Boedapest en Pecs hebben we ook bezocht, ook zéér de moeite waard. En Praag ook :) (de andere steden heb ik (nog) niet bezocht) Veel plezier met de voorbereidingen :)
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Hééél erg dat ik dit topic niet eerder heb ontdekt. :@ Ondanks dat ik hier alweer zo'n 2,5 jaar rondhang stel ik me toch maar even voor:

Mijn naam is Lisette, 25 jaar, woonachtig in Veenendaal. Ik heb criminologie gestudeerd en ben momenteel werkzaam bij het Centraal Bureau voor de Statistiek in Den Haag.

Tot mijn 20 beperkte het reizen zich 'slechts' tot vakanties met mijn ouders naar Duitsland en zomervakanties met vriendinnen naar badplaatsen aan de Spaanse, Griekse en Turkse kust, waar ik meer zin had in zon&strand dan in excursies. Dat is op mijn 20e totaal veranderd. Al snel volgde de korte stedentripjes (London, Praag, Antwerpen, Parijs) en de wat actievere vakanties naar Egypte, Tunesie en Italie (2x), waar ik probeerde om zo veel mogelijk te zien en te doen.
Tijdens mijn studie heb ik 5 jaar lang gedroomd over een wereldreis, in mijn gedachten had ik tig verschillende routes bedacht die mij super leken om te doen. Eén probleem: ik wilde niet alleen (samen is veel gezelliger vond ik) en niemand had de tijd of de lef om mee te willen.
Gelukkig stond opeens mijn droomman voor mijn neus, vers terug uit Spanje, waar hij een jaar gewerkt had. Hij was natuurlijk wel in voor een groot avontuur. December 2010, net een jaar samen en 4 dagen na mijn afstuderen zijn we voor 5 maanden vertrokken naar Zuidoost Azie waar genoten hebben van Thailand (9 weken), Laos (5 weken), Vietnam (4 weken) en Cambodja (2,5 week). En dat alles met een budget van 15 euro p.p.p.d! :D Omdat we niet naar huis wilden én we nog zo graag Maleisie wilden zien, hebben we onze terugvlucht omgeboekt en hebben we nog 5 weken door Singapore, Maleisie en Maleisisch Borneo getrokken.

Eenmaal terug zijn we beiden verpest voor het leven :P Reizen zit elke dag (lees: seconde) in ons hoofd en laat ons nog steeds niet los. Plannen voor een tweede reis (van minimaal 1 jaar) zijn er al weer, wat betekent dat ik mijn baan op moet zeggen en mijn vriend moet stoppen met zijn eigen bedrijfje... Dat wordt een hele moeilijke keuze....!! |:( ik ben erg benieuwd waar ik over 1 á 2 jaar rondzwerf :D
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Alsnog van harte welkom, Lisette :) Criminologie, dat is nou iets wat je niet zo vaak hoort! Lijkt me ontzettend interessant!
_sas_
Vakantieganger

Bericht door _sas_ »

Hallo,

Ik ben Saskia en heb hier gisteren mijn eerste post geplaatst. Ik ben 33 jaar, kom uit Tilburg en werk in Rotterdam. Afgelopen maand heb ik mijn baas verteld dat ik graag een sabbatical van een half jaar wil, om vijf maanden te kunnen reizen. En daar konden ze wel in meeqwerken!

Mijn plannen zijn nog vaag en ben ik nu aan het uitwerken, maar wat ik wel weet:

Ik wil graag vijf maanden gaan reizen door Azië. Daarbij wil ik de volgende landen bezoeken: indonesië, thailand, Vietnam, Cambodja, Myanmar, Laos. De volgorde ga ik nu bepalen aan de hand van de meest gunstige seizoenen per land. Zo heb ik mijn geplande startland Indonesië al verplaats naar het einde vanwege de moesson. Ik vertrek in Januari en start alleen.

Ik heb er uiteraard ontzettend veel zin in en laat me nu het nieuws (bijna overal) bekend is van alle kanten voorzien van tips. Ik merk al dat er heel veel geregeld moet gaan worden, maar dat komt automatisch allemaal wel.

Tips van jullie zijn uiteraard ook van harte welkom!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Welkom en veel plezier met de voorpret!
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Welkom op het forum! Komt inderdaad allemaal wel goed met het regelen en we helpen je graag als je vragen hebt!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Van harte welkom, Saskia!
_sas_
Vakantieganger

Bericht door _sas_ »

Reismeis schreef:Van harte welkom, Saskia!
bedankt... en geweldige quote heb je onderaan je post staan... is het een citaat of een eigen tekst?
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Thanks! Het is niet van mezelf. Ik ben hem volgens mij ooit ergens op het web tegengekomen.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Welkom Saskia :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie