Hééél erg dat ik dit topic niet eerder heb ontdekt.

Ondanks dat ik hier alweer zo'n 2,5 jaar rondhang stel ik me toch maar even voor:
Mijn naam is Lisette, 25 jaar, woonachtig in Veenendaal. Ik heb criminologie gestudeerd en ben momenteel werkzaam bij het Centraal Bureau voor de Statistiek in Den Haag.
Tot mijn 20 beperkte het reizen zich 'slechts' tot vakanties met mijn ouders naar Duitsland en zomervakanties met vriendinnen naar badplaatsen aan de Spaanse, Griekse en Turkse kust, waar ik meer zin had in zon&strand dan in excursies. Dat is op mijn 20e totaal veranderd. Al snel volgde de korte stedentripjes (London, Praag, Antwerpen, Parijs) en de wat actievere vakanties naar Egypte, Tunesie en Italie (2x), waar ik probeerde om zo veel mogelijk te zien en te doen.
Tijdens mijn studie heb ik 5 jaar lang gedroomd over een wereldreis, in mijn gedachten had ik tig verschillende routes bedacht die mij super leken om te doen. Eén probleem: ik wilde niet alleen (samen is veel gezelliger vond ik) en niemand had de tijd of de lef om mee te willen.
Gelukkig stond opeens mijn droomman voor mijn neus, vers terug uit Spanje, waar hij een jaar gewerkt had. Hij was natuurlijk wel in voor een groot avontuur. December 2010, net een jaar samen en 4 dagen na mijn afstuderen zijn we voor 5 maanden vertrokken naar Zuidoost Azie waar genoten hebben van Thailand (9 weken), Laos (5 weken), Vietnam (4 weken) en Cambodja (2,5 week). En dat alles met een budget van 15 euro p.p.p.d!

Omdat we niet naar huis wilden én we nog zo graag Maleisie wilden zien, hebben we onze terugvlucht omgeboekt en hebben we nog 5 weken door Singapore, Maleisie en Maleisisch Borneo getrokken.
Eenmaal terug zijn we beiden verpest voor het leven

Reizen zit elke dag (lees: seconde) in ons hoofd en laat ons nog steeds niet los. Plannen voor een tweede reis (van minimaal 1 jaar) zijn er al weer, wat betekent dat ik mijn baan op moet zeggen en mijn vriend moet stoppen met zijn eigen bedrijfje... Dat wordt een hele moeilijke keuze....!!

ik ben erg benieuwd waar ik over 1 á 2 jaar rondzwerf