Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Kir87
Reiziger

Visa on arrival Thailand

Bericht door Kir87 »

Hallo,
Ik heb er uiteraard al het een en ander over gelezen, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk..
Hoevaak kun je Thailand ingaan en een visa on arrival krijgen?
Het volgende zijn wij namelijk van plan: Ams-BKK, paar dagen bkk, van bkk naar myanmar en weer terug naar bkk (2e keer thailand in dus), noorden thailand, laos, cambodja, vietnam en dan weer Thailand in voor de eilanden.
Dit zal dus de derde keer zijn dat we Thailand inkomen.
Is dit mogelijk?
Bedankt
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: Visa on arrival Thailand

Bericht door lisette-van-beek »

Ik heb even mijn reactie van net gewijzigd omdat ik de vraag niet goed had gelezen:D

Drie keer is geen probleem.
Je krijgt trouwens een visumvrije entree, dat is wat anders dan een visum on arrival.
Vlieg je trouwens vanuit Myanmar en Vietnam of ga je over land?

Om deze visumvrije entree te krijgen moet je wel aan bepaalde voorwaarden voldoen:
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... si135.html.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

De tweede en derde keer willen we de hele visa duur in thailand blijven.. 28 dagen dan toch?
Tweede keer (vanuit Myanmar) vliegen we sws naar Thailand.
De derde keer gaan we naar thailand vanuit cambodja en volgens mij is dat prima te doen overland, maar 15 dagen is niet genoeg..
Zullen dan dua ook moeten gaan vliegen..
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
boslisnne

Hoe vraag ik een visum aan?

Bericht door boslisnne »

Hoi!!
Sorry! zoveelste vraag over een visum.
Ik ga samen met mijn vriend 2,5 maand naar Azie. We vliegen op Bangkok van daar uit willen we ook naar Cambodia en Indonesie. Daar hebben we geen tickets voor.
Weet iemand welk visum ik moet aan vragen en hoe ik dat kan doen? Op sturen misschien? Waarheen? en wat moet ik mee sturen?
Dank je wel alvast !! Groetjes Lisanne
ubiytsa
Reisexpert

Re: Hoe vraag ik een visum aan?

Bericht door ubiytsa »

Hallo.

Volgens mij kan je alle nodige informatie over visa hier vinden:
Thailand
Cambodja
Indonesië
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Volgens mij heb jij net gereageerd voordat mijn gewijzigde reactie geplaatst was :)

Je 1e en 3e verblijf in thailand zijn geen probleem, je krijgt een visumvrije entree van 30 dagen omdat je per vliegtuig komt . Daarnaast heb je een uitreisbewijs (1e keer is je ticket naar myanmar je uitreisbewijs, de 3e keer is je ticket naar nederland je uitreisbewijs). Dit is belangrijk omdat je anders geweigerd kan worden bij de vliegmaatschappij waarmee je Thailand binnen wilt komen. Heb je de 2e keer ook een uitreisbewijs?
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
Kir87
Reiziger

Bericht door Kir87 »

Oow ik had inderdaad een andere reactie gezien :)
De tweede en derde keer hebben we nog geen uitreisticket...
Thailand is namelijk niet het eindpunt.. Hierna willen we nog door naar Maleisie en Indonesie..
Een goedkoop ticket boeken dan en annuleren? Of visum aanvragen?
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Oke!

Keuze is aan jou: óf je kiest voor een visum (je hebt multiple entry visums (double entry, triple entry)) óf je koopt vliegtickets. Als je voor het visum kiest dan zou je cambodja - thailand ook over land kunnen doen, je hebt dan immers die vlucht naar thailand niet meer nodig om 30 dagen te krijgen!

Ik had zelf een double entry visum: van 2x 60 dagen
1e entry via lucht vanuit NL: met visum kon ik 60 dagen blijven, ben 3 weken gebleven
2e entry vanuit Cambodja over land: met visum kon ik weer 60 dagen blijven, ben 6 weken gebleven.
3e entry vanuit maleisie over land, hierbij had ik aan 15 dagen genoeg, dus visumvrije entree.

Voor mij was de keuze makkelijk omdat het visum in 2010 gratis was. Daarnaast zou ik ook voor het visum kiezen als ik wel moest betalen. Al die tickets boeken en weer annuleren lijkt me zo'n gedoe.

Succes!

Reisagenda '15:
emiels
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door emiels »

Uitreisticket hebben ze bij mij voor Thailand nog nooit om gevraagd, enkel een keer om de ambassade in Manila voor 1x2 maanden visum. Die had ik niet en wou er ook geen kopen/annuleren omdat ik helemaal niet wist wanneer ik verder zou reizen. Ik heb toen een oud ticket in paint wat geknipt en geplakt en daar gingen ze ook akkoord mee >:)
Heb trouwens ook nog nooit meegemaakt dat een airline het ook daadwerkelijk gaat verrifieren of het ticket echt is, helemaal niet als het van een andere maatschappij.
Mocht je toch over het land naar Thailand willen dan kun je het best een visum aanvragen in Vientaine. Het is hier wel druk dus goed op tijd komen anders ben je uren aan het wachten. Hier hoef je enkel wat kopieen van je paspoort, pasfoto's en 1000 baht (laos Kip accepteren ze niet) af te geven, meer papierwerk vroegen ze in 2011 niet. 2 werkdagen later kun je je visum dan na 13:00 uur ophalen wat wel snel gaat. Wel even timen dat je niet precies met een weekend zit want 5 dagen Vientaine is wel erg veel!
In Cambodja en Vietnam kun je waarschijnlijk ook een visum aanvragen maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.
Zou trouwens wel aanraden om inderdaad over land naar Thailand terug te gaan. Met de bus vanuit Siem Reap is het 20 dollar om in Bangkok (Khao San Road) te komen, duurd wel een hele dag maar als jullie zolang op reis gaan moet dat geen probleem zijn.
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
Hamma

1- of 2 entry visum Thailand nodig?

Bericht door Hamma »

Beste allemaal,

Ik weet dat dit de zoveelste vraag is over een visumaanvraag voor Thailand, ik heb vele forumvragen gelezen, maar deze hebben mijn vraag niet kunnen beantwoorden.

Zondag 7 juli vlieg ik vanuit Amsterdam naar Bangkok. Hier kom ik 8 juli aan. Op donderdag 11 juli zal ik naar Phnon Penh in Cambodja vliegen, hier de killingfields bezoeken en dan door naar Siem Reap (Ankor) van waaruit ik overland Thailand weer binnen ga op 17 juli. Van 17 juli tot en met 20 augustus (34 dagen) zal ik in Thailand blijven en vanuit hier terug vliegen naar Amsterdam.

Naar mijn idee heb ik maar een visum nodig van één entry, aangezien bij de eerste binnenkomst in Thailand ik aan kan tonen dat ik binnen 30 dagen het land weer verlaat (Cambodja) krijg ik hier een gratis doorgang.

Wanneer ik de tweede keer Thailand binnenkom blijf ik langer dan 30 dagen (34 dagen) in Thailand. Hier heb ik een 1 entry visum voor nodig.

Vraag één: Is bovenstaande correct?
Vraag twee: Ik ben bang dat wanneer ik voor de eerste keer Thailand binnenkom, de douane daar mijn 1 entry visum gaan afstempelen, waardoor deze bij de tweede grensovergang niet meer geldig is.

Graag hoor ik van jullie. _O_

Mvg, Ronald
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: 1- of 2 entry visum Thailand nodig?

Bericht door stevenl »

Hamma schreef:Beste allemaal,

Ik weet dat dit de zoveelste vraag is over een visumaanvraag voor Thailand, ik heb vele forumvragen gelezen, maar deze hebben mijn vraag niet kunnen beantwoorden.

Zondag 7 juli vlieg ik vanuit Amsterdam naar Bangkok. Hier kom ik 8 juli aan. Op donderdag 11 juli zal ik naar Phnon Penh in Cambodja vliegen, hier de killingfields bezoeken en dan door naar Siem Reap (Ankor) van waaruit ik overland Thailand weer binnen ga op 17 juli. Van 17 juli tot en met 20 augustus (34 dagen) zal ik in Thailand blijven en vanuit hier terug vliegen naar Amsterdam.

Naar mijn idee heb ik maar een visum nodig van één entry, aangezien bij de eerste binnenkomst in Thailand ik aan kan tonen dat ik binnen 30 dagen het land weer verlaat (Cambodja) krijg ik hier een gratis doorgang.

Wanneer ik de tweede keer Thailand binnenkom blijf ik langer dan 30 dagen (34 dagen) in Thailand. Hier heb ik een 1 entry visum voor nodig.

Vraag één: Is bovenstaande correct?
Vraag twee: Ik ben bang dat wanneer ik voor de eerste keer Thailand binnenkom, de douane daar mijn 1 entry visum gaan afstempelen, waardoor deze bij de tweede grensovergang niet meer geldig is.

Graag hoor ik van jullie. _O_

Mvg, Ronald
Beide vragen ja.
Dus: wat je schrijft is helemaal correct en ja, officieel MOET je visum worden afgestempeld bij je eerste entree. Het lijkt erop dat dit de laatste tijd meer gebeurt dan voorheen, toen het mogelijk was om de eerste keer visumvrij binnen te komen en de tweede keer pas het visum te gebruiken.

Dus: of 1) double entry vooraf kopen, of 2) single entry kopen en proberen om eerste keer visumvrij binnen te komen, mocht het niet lukken dan in PP visum kopen.

Succes en veel plezier.
Hamma

Bericht door Hamma »

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik denk dat ik gewoon ga proberen om met een 1 entry binnen te komen, mocht dit plan niet lukken, is het dan veel gedoe (tijd) om in PP een visum te regelen? Ik ben namellijk maar van plan om daar één nachtje te blijven.

Mvg, Ronald
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Hamma schreef:Bedankt voor je snelle reactie!

Ik denk dat ik gewoon ga proberen om met een 1 entry binnen te komen, mocht dit plan niet lukken, is het dan veel gedoe (tijd) om in PP een visum te regelen? Ik ben namellijk maar van plan om daar één nachtje te blijven.

Mvg, Ronald
Dag 1 aanvragen, dag 2 afhalen. Maar je kunt het denk ik ook wil vanuit bijvoorbeeld Siem Reap door een agent laten regelen (ben je wel een paar dagen je paspoort kwijt wat je in handen van een onbekende geeft). Is iets duurder, maar misschien wel gemakkelijker voor je.
Hamma

Bericht door Hamma »

Bedankt weer voor je reactie, hopelijk krijg ik bij de eerste keer gewoon een visumvrije entry!
boompjess

Visum voor 6 maand Thailand!

Bericht door boompjess »

Hoi

Op 31 oktober vertrek ik voor 6 maanden naar Thailand, om vervolgens door te reizen naar een nog nader te bepalen bestemming.

De informatie omtrent visa vind ik erg verwarrend, veel dingen spreken elkaar tegen dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Een aantal vragen:
Welk visum raden jullie mij aan te nemen?
Heb ik voor dat visum een bewijs nodig van vertrek uit Thailand? -Heeft het vliegtuigmaatschappij dit ook nodig?
Gaat de geldigheid van je visum in op dag van aanvraag of valt dit zelf te bepalen?
Hoe rap zijn ze met het verstrekken van het visum in Amsterdam/Den Haag?

Ik ben na al het zoeken het spoor helemaal bijster. Heb de artikelen over dit onderwerp op deze site en tevens het forum gelezen, maar de verschillende informatie die ik overal vind is mij even te veel.

Bedankt!

Edit: Ik las de faq nog even door, misschien heeft het nut te vermelden dat mijn route Amsterdam - Singapore - Koh Samui is. Bij deze in ieder geval!
Plaats reactie