Juli/augustus reizen door Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
IkbenJill

Juli/augustus reizen door Thailand

Bericht door IkbenJill »

Hallo,

Ik zit eraan te denken om van de zomer een paar weken te gaan backpacken. Dit zou dan mijn eerste backpackreis worden, alleen ik twijfel nog over Indonesie of Thailand.
Van de week heb ik weer gepraat met een paar mensen die naar beide landen waren geweest en die waren over allebei te spreken, maar zeiden wel dat er in Thailand meer jongeren zijn/andere sfeer. (ik ben zelf 25 maar wel nog studerend en 'jong')
Zelf lijkt mij Thailand ook heel tof. Maar heeft iemand ervaring hoe dat zit met het regenseizoen? Is het wel goed te reizen in de zomermaanden en zijn er wel veel backpackers daar als er regenseizoen is?
Nou ja, graag hoor ik daar wat over van ervaringsdeskundigen :)
Erik
Site Admin

Re: Juli/augustus reizen door Thailand

Bericht door Erik »

Beide landen zijn erg leuk en gemakkelijk te bereizen en ook redelijk verschillend. Bangkok is echt een vlieghub voor reizigers dus daarom dat er ook meer mensen in de regio van Bangkok zullen zitten. Dat wil niet zeggen dat er (bijna) geen reizigers zijn in Indonesië. Maar door de positie die Bangkok hierin heeft is dit gebied misschien wel wat levendiger.
Zodra je dat gebied verlaat is de situatie gewoon weer gelijk. In Indonesië is Bali b.v. ook weer wat levendiger dan de rest van het land (naar mijn idee).

Voor het regenseizoen verwijs ik je even naar de info. Daar staat het wat uitgebreider uitgelegd.Ook voor Indonesië.

Mensen ga je overal tegen komen waar je ook naar toe gaat, ook zijn beide landen gemakkelijk. Waarbij Thailand waarschijnlijk net iets goedkoper op te vliegen is en ook net een tikkeltje gemakkelijker is. Beide landen zijn prachtig!
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ja hoor, regenseizoen is prima te doen.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik denk niet dat het regenseizoen in Thailand veel anders zal zijn dan Laos. Dus vanuit die ervaring kan ik zeggen dat het regenseizoen inderdaad (zoals stevenl al aangaf) prima te doen is. Het is anders en je zult af en toe misschien een keer (wat) nat worden. Het is wel groener en dat is ook mooi natuurlijk.

Thailand en Indonesie zijn in mijn ogen behoorlijk anders. Thailand lijkt me ook makkelijker te bereizen dan Indonesie. Maar dat zal op Bali en delen van Java ook wel weer makkelijker zijn denk ik (ik heb alleen ervaring in Thailand en op Sumatra).

Mijn voorkeur gaat sterk uit naar Indonesie. Ik had op Sumatra een erg mooie tijd en als je naar plaatsen zoals het Toba meer en Bali gaat (en de steden) is er zeker ook vertier te vinden.

De landen zijn erg verschillend maar hebben beiden zeker wat te bieden. Qua prijs denk ik dat Indonesie goedkoper is, maar in Thailand kun je ook goedkoop reizen en duur is het naar westerse maatstaven absoluut niet als je niet in dure hotels verblijft natuurlijk ;)

Veel plezier met de keus en de reis!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Regenseizoen is geen probleem.
Beide landen zijn leuk. Indonesie vind ik afwisselender maar thailand is ideaal voor een eerste reis
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ariel

Qreply

Bericht door Ariel »

Hoi Jill,
Ik ben Mariëlle (32)en ik zou 29 juli vertrekken voor 3 weken Thailand en dan 2 weken NZ (naar familie). NZ gaat nu door omstandigheden niet door en ik denk er nu hard over na om dan alsnog wel naar Thailand te gaan. Het lijkt mij leuk om dan met iemand of in ieder geval een gedeelte met iemand te kunnen reizen. Ik heb nog geen idee wat ik precies wil doen maar denk Chiang Mai en het zuiden. Ben benieuwd of je al gekozen hebt en wat jou plannen dan zijn.
gr Mariëlle
karlijnn

Bericht door karlijnn »

Prima t doen. Het schriks soms af omdat je veel leest over het regen seizoen. Maar dit is gewoon een dikke plens bui en vervolgens schijnt de zon weer. 2 jaar geleden in Thailand geweest en daarna nog door gereisd naar Laos. Ik zou zeer zeker nog eens terug gaan naar Thailand.

Verder in thailand is het eiland koh muk echt een aanrader! Een klein eiland met prachtige stranden en mooi koraal. Op het eiland heb je 3 ressorts waar je kan overnachten. Het eiland is niet groot maar dit is juist heel gaaf! Je kan vanaf daar boottochten maken naar grotten (zie het programma zee zout en zeilen). Zo is er een mooie grot waar je in moet zwemmen en dan kom je op een verlaten strand waar piraten vroeger hun schatten verstopten. Dit eiland is echt leuk voor een paar dagen!

Koh Phi Phi klinkt heel toeristisch maar dat viel reuze mee en je hebt daar mooie stranden!
Fijne reis!
karlijnn

Bericht door karlijnn »

Prima t doen. Het schriks soms af omdat je veel leest over het regen seizoen. Maar dit is gewoon een dikke plens bui en vervolgens schijnt de zon weer. 2 jaar geleden in Thailand geweest en daarna nog door gereisd naar Laos. Ik zou zeer zeker nog eens terug gaan naar Thailand.

Verder in thailand is het eiland koh muk echt een aanrader! Een klein eiland met prachtige stranden en mooi koraal. Op het eiland heb je 3 ressorts waar je kan overnachten. Het eiland is niet groot maar dit is juist heel gaaf! Je kan vanaf daar boottochten maken naar grotten (zie het programma zee zout en zeilen). Zo is er een mooie grot waar je in moet zwemmen en dan kom je op een verlaten strand waar piraten vroeger hun schatten verstopten. Dit eiland is echt leuk voor een paar dagen!

Koh Phi Phi klinkt heel toeristisch maar dat viel reuze mee en je hebt daar mooie stranden!
Fijne reis!
Plaats reactie