Ik ben van plan om twee maanden (juli en augustus a.s.) te gaan backpacken. Nu had ik bedacht om mijn reis te starten in Vietnam, dan door naar Cambodja, vervolgens naar Laos om dan te eindigen in Thailand en vanuit daar terug te vliegen naar NL. Ik heb alleen te horen gekregen dat twee maanden een beetje krap is voor deze reis en ik vroeg me af of jullie tips hebben om hem eventueel anders in te delen.
Daarnaast zit ik met het regelen van de visa. Ik ben namelijk aan het afstuderen en wil zodra ik zeker weet dat ik mn diploma in de pocket heb vertrekken. Dit betekent dat ik dus pas (ongeveer) een week van tevoren zal weten wat mijn vliegdatum wordt. Hierdoor wordt het moeilijk om mijn visum voor Vietnam en Cambodja in NL te regelen. Is dit een erg groot probleem en kan ik Vietnam beter skippen? (ik hoorde dat Cambodja een minder groot probleem is). Of kan ik beter de volgorde van mijn reis omgooien door bijvoorbeeld te starten en te eindigen in Bangkok en dan in Laos/ Thailand/ Cambodja proberen een visum voor Vietnam regelen?
O ja, dit is de eerste keer dat ik ga backpacken dus tips voor beginners zijn ook van harte welkom

Ik ben benieuwd naar jullie tips!
Groetjes!