Eerste keer backpacken: tips voor een route?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
arianne87

Eerste keer backpacken: tips voor een route?

Bericht door arianne87 »

Hey allemaal,

Ik ben van plan om twee maanden (juli en augustus a.s.) te gaan backpacken. Nu had ik bedacht om mijn reis te starten in Vietnam, dan door naar Cambodja, vervolgens naar Laos om dan te eindigen in Thailand en vanuit daar terug te vliegen naar NL. Ik heb alleen te horen gekregen dat twee maanden een beetje krap is voor deze reis en ik vroeg me af of jullie tips hebben om hem eventueel anders in te delen.

Daarnaast zit ik met het regelen van de visa. Ik ben namelijk aan het afstuderen en wil zodra ik zeker weet dat ik mn diploma in de pocket heb vertrekken. Dit betekent dat ik dus pas (ongeveer) een week van tevoren zal weten wat mijn vliegdatum wordt. Hierdoor wordt het moeilijk om mijn visum voor Vietnam en Cambodja in NL te regelen. Is dit een erg groot probleem en kan ik Vietnam beter skippen? (ik hoorde dat Cambodja een minder groot probleem is). Of kan ik beter de volgorde van mijn reis omgooien door bijvoorbeeld te starten en te eindigen in Bangkok en dan in Laos/ Thailand/ Cambodja proberen een visum voor Vietnam regelen?

O ja, dit is de eerste keer dat ik ga backpacken dus tips voor beginners zijn ook van harte welkom ;).

Ik ben benieuwd naar jullie tips!

Groetjes!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Eerste keer backpacken: tips voor een route?

Bericht door Tikva »

Heb je je al verdiept in vliegtickets? juli zal duur zijn waarschijnlijk ben je goedkoper uit met een retour bangkok en dan kan je nog een los ticket boeken met een lowcost airline zoals air asia. Mocht je toch direct naar vietnam kunnen vliegen dan kan je tegenwoordig ook een visum op het vliegveld krijgen je moet hier wel vooraf dingen voor regelen. lees even de reisinformatie: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/vi ... si262.html

cambodja haal je aan de grens.thailand wel van te voren regelen of landgrens voor 2 wk

Twee maand is inderdaad te kort voor je reisroute, er zijn genoeg alternatieven maar hangt helemaal vanaf wat je graag wilt doen en zien. Je kan het beste vietnam of laos laten zitten. Dan heb je 4 weken voor laos of vietnam, 1 week cambodja en 3 wk voor noord of zuid thailand
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
arianne87

Bericht door arianne87 »

Hallo,

Goed idee, ik zal eens kijken naar retourtje bangkok. Ik had al wel gekeken naar een ticket en dat was idd flink aan de prijs.

Mijn focus lag in de eerste instantie vooral op vietnam en laos omdat het me wat authentieker lijkt dan thailand. Dat is puur gevoelsmatig trouwens. Cambodja wilde ik graag bezoeken voor de tempels. Ik vraag me alleen wel af of het voor een beginnend backpacker thailand misschien makkelijker reizen is. En door al het gedoe met visa ben ik nu vooral opzoek naar een reisroute die ik zonder al te veel voorbereidingen wbt visa kan doen omdat ik zo kort van tevoren mijn vliegdatum pas weet.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Thailand is wel makkelijk reizen maar de andere landen in de regio zijn ook niet zo moeilijk. Als je focus vooral ligt op vietnam en laos dat kan wel. Je zou dan volgende route kunnen doen. Aankomst bangkok, (je hebt wel een bewijs het land uit nodig binnen 1 maand dus kijk of je een goedkoop ticket kan vinden en die niet gebruiken) dan met de bus naar Siem Reap en naar Pnohm phen, daar regel je visum voor vietnam (totaal cambodja 1 week), dan 4 weken vietnam noord naar zuid- dan naar Laos afhankelijk van hoeveel tijd je nog over hebt en hoe snel je nog wil reizen kan je noord-laos helemaal naar het zuiden pakse doen (is aan de krappe kant 2-3) en dan weer in 1 dag naar bangkok reizen, heb je daar te weinig tijd voor kan je ook vanaf vietianne naar bangkok (goed te doen in 2-3 week) of eventueel zelfs als je nog minder tijd heb via luang prabang naar thailand en dan de nachttrein of vliegen naar bangkok. Je hoeft dan nooit meer dan 3 dagen in thailand door te brengen en hebt ter plekke nog opties genoeg.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
arianne87

Bericht door arianne87 »

He dat klinkt goed! Ik zou ook graag een jungle tocht willen maken, waar adviseer je dat te gaan doen?
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

arianne87 schreef:He dat klinkt goed! Ik zou ook graag een jungle tocht willen maken, waar adviseer je dat te gaan doen?
Ik zou zeggen in luang nam ta (laos) Heb ik iig mijn beste/leukste/zwaarste trekking gedaan.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
Plaats reactie