Hoeveel geld nodig voor Australië?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Robvvliet

Re: Is deze begroting reëel?

Bericht door Robvvliet »

Het is inderdaad samen met een organisatie, deze hebben mij ook de info omtrent werken en wonen gegeven.
Het is de bedoeling om samen met een aantal backpackers via de organisatie naar Australië te reizen, daar krijgen we nog twee informatie dagen en worden we in contact gebracht met bedrijven.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Deze link gaat ook over met een organisatie reizen, misschien heb je er wat aan:
alleen-met-groep-reisorganisatie-reizen-t25102.html

Ga qua werk ervan uit dat je gemiddeld zo'n $15-$20 per uur verdient en soms accomdatie en eten inclusief krijgt, maar dat is meestal alleen zo op afgelegen plekken of met extreem werk. Het leven in Australie is niet goedkoop, dus als het niet inclusief is, ben je nog aardig wat extra kwijt.

Ik ben benieuwd wat voor werk ze je gaan aanbieden.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
pallaver
Reiziger

Bericht door pallaver »

Moet je hier toch ongelijk in geven Kim dat deze baantjes niet voor het oprapen liggen. En wat versta jij onder extreem werk?

Ikzelf heb als kok in totaal 1,5 jaar in remote australie gewerkt. Dus echt in de outback. Ik kreeg mijn eigen prive kamer met Airco en mijn maaltijden waren zo'n 100 dollar per week. Mijn laatste job was zelfs gratis eten/accomodatie..

Ze zoeken in de outback altijd voor mensen. Housekeeping, counter medewerkers, kitchenhands, bar mensen en ga maar door..

Verder je begroting.. Tsja, denk niet dat je je daar zo druk over moet maken want je hebt alles zo mooi en precies uitgerekend maar je zult zelf merken dat je meer zult uitgeven.. Ga gewoon en zie waar het schip strandt.. Ik vond het vreselijk om altijd aan geld te denken en heb er dus goed op los geleefd want daar gaat het uiteindelijk om!!!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Is deze begroting reëel voor jaar werken reizen Australi

Bericht door Ron »

ik zou me ook echt niet druk maken als ik jou was!!!
weet dat ik toen der tijd met 10.000 euro ben heen gegaan en dat was na aanschaf ticket en voorbereiding. en heb er gewoon gedaan wat ik wou, ben zelf 21 maanden gebleven en toen nog 3 maanden azie voordat ik naar huis ging en was toen nog steeds niet blut.
toen der tijd waren er ook genoeg die met zo'n 3500 a 5000 euro kwamen en de rest daar moesten verdienen!! en die hebben ook een top tijd gehad.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Daan
Wereldreiziger

Budget reizen door Australië

Bericht door Daan »

Beste medereizigers,

Dit forum is voor mij tot nu toe een zegen door de schat aan informatie en tips bij het plannen van reizen. Eén nadeel: hoe actiever je wordt op het forum, hoe meer het gevoel dat je weer wilt gaan reizen, gaat kriebelen (althans het is een nadeel als je voorlopig nog even niet kan :{ ).

Volgend jaar hebben wij Indonesië in de planning staan, dus we hebben veel moois om naar uit te kijken (we klagen dan ook niet). Maar we zijn inmiddels ruim 4 maanden terug uit Australië en wensen met regelmaat dat we er nog zaten. Waar we eerst dachten dat het een 'once in a lifetime' kans was, willen we toch alles op alles zetten om binnen enkele jaren nog eens terug te keren. Voor volgend jaar kiezen we eerst voor Azië, omdat we ook graag andere plekjes op de wereld willen ontdekken. Australië was immers onze eerste reis en er valt dus nog veel te ontdekken. Maar een voordeel van Azië is natuurlijk dat het veel beter betaalbaar is om een paar weken weg te gaan.

Kortom, wij zijn weer hard begonnen met flink sparen om toekomstige reisjes mogelijk te maken. Maar daarnaast ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar jullie ervaringen met budget reizen in Australië. Wij hebben het gevoel dat het leven daar echt wel wat goedkoper kan als je de juiste plaatsen weet te vinden. Dit geldt eigenlijk voor de hele reis: van ticket tot aan de boodschappen voor je dagelijkse eten. Ik begrijp uiteraard dat dit deels ook afhankelijk is van hoe je reist. Voor onze volgende trip mag dit best meer basic zijn, maar wel met zoveel mogelijk vrijheid!

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en hoop dat jullie dit ook met ons willen delen.
Alvast heel erg bedankt!
Reismeis
Reisexpert

Re: Budget reizen door Australië

Bericht door Reismeis »

Australië is niet het goedkoopste land om naar toe/in te reizen. Wat tickets betreft: Wij waren veruit het goedkoopst uit bij Tunafish. Wij hebben daarbij een groot voordeel dat wij altijd mogen overnachten bij mijn gastouders in Cairns en mijn gastzusjes in Brisbane en Sydney. Ik heb ook nog een gastbroer in Perth, hij is een jaar in Nederland geweest en ook bij hem zijn we altijd welkom. En andersom geldt dat natuurlijk ook, wij hebben ook al een aantal keren leden van mijn gastgezinnen bij ons in huis gehad, beregezellig! Goedkoper kan natuurlijk niet want de overnachtingen/eten zijn altijd een grote kostenpost.. En eerlijk is eerlijk: ik ben het liefst één met de Ozzies ^O^ Maar goed, daar hebben jullie niet zo heel veel aan :P Je zou wel couchsurfing kunnen overwegen? Van A naar B reizen door te liften? Boodschappen doen op een lokale fruitmarket? En: de natuur is gratis ^O^
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Wij reizen regelmatig en bizar genoeg is Australie toch vaak waar we relatief het minst uitgeven als we reizen. Komt natuurlijk ook omdat we hier wonen en dus geen vliegtickets hoeven te betalen en daarnaast een 4WD hebben waardoor we geen auto of vervoer hoeven te regelen. Maar dan nog... In Australie kamperen we 90% van de keren gratis of erg goedkoop en hebben niet veel nodig qua "entertainment". Gooi ons maar in de natuur en we zijn blij en gelukkig is er erg veel natuur Down Under. Eten en drinken kun je zo duur of goedkoop maken als je zelf wil en als je kampeert zijn je overnachtingskosten ook niet hoog. Wanneer je vast zit aan een tijdschema en heel veel wil doen en zien, kost het je natuurlijk aardig wat maar als je de tijd hebt en rustig kan reizen, hoeft het niet duur te zijn denk ik. Als je eigen vervoer hebt scheelt het veel en zijn je hoogste kosten waarschijnlijk benzine. En dan hoef je geen dure toers te doen, maar kan je zelf overal heen (is ook nog veel leuker ;-)).

Succes met het sparen en hopelijk kunnen jullie weer snel op pad! ^O^
macynas

budget, aupair daarna maand langs oostkust reizen

Bericht door macynas »

Hallo allemaal,
Ik ben van plan rond september richting australie af te reizen. Ik wil daar eerst 6 maanden gaan werken als au pair en daarna ongeveer een maand of eventueel langer langs de oostkust te reizen. Als au pair zal ik ongeveer tussen de 600 en 800 dollar gaan verdienen is mij verteld. Ik moet eigenlijk nog alles regelen, maar ik vroeg me af of jullie me kunnen zeggen wat voor een budget ik nodig zal hebben voor deze maanden.
Groetjes Macy
Kims
Reisexpert

Re: budget, aupair daarna maand langs oostkust reizen

Bericht door Kims »

Hi,

Wat leuk dat je naar Australie wilt gaan.

Je schrijft $600-$800 te gaan verdienen is dat per week, 2 weken of per maand? Au pair werk is vaak inclusief onderdak en maaltijden en dan krijg je een extra vergoeding. Als het per week of 2 weken is, is het goed betaald. Anders niet zo, mocht je dan meer willen verdienen/sparen kun je beter een ander baantje willen.

Wat voor budget je nodig zult hebben is er helemaal afhankelijk van wat je wil gaan doen. Bedoel je voor de maanden dat je werkt of dat je wil gaan rondreizen of beiden? Het ligt er aan waar je heen gaat, hoe je wil gaan reizen, wat je wil gaan zien, wat voor accomodatie je wil, of je wil gaan stappen etc etc.

Het is een goed idee om bijvoorbeeld reisgids zoals een Lonely Planet te kopen om een idee te krijgen wat je mogelijkheden zijn en er wordt een goede indicatie voor kosten gegeven, maar dat ligt er wederom helemaal aan hoe je reist of leeft. Ook staat op deze site veel info op dit forum maar ook onder reisinformatie.

Succes met de voorbereidingen! :Y
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Bedankt voor jullie reacties! Ik vind het fantastisch om weer nieuwe ideeën op te doen. Een beetje creativiteit hoort ook wel bij het reizen, dus perfect!

Wat betreft gastouders, waar haal je die vandaan reismeis ;) ? Het lijkt mij super leuk om ons huis open te stellen voor mensen die op reis zijn, maar ik weet eigenlijk nooit goed hoe ik zoiets aan moet pakken. Zelf op reis gaan, kan voor ons maximaal 1 keer per jaar. Dus mensen thuis ontvangen die op reis zijn, lijkt mij weer super gezellig! Dit nog los van de mogelijkheid om dan als je zelf op reis bent, weer ergens te kunnen overnachten (wat natuurlijk ook heel handig is).

Kims, de natuur vonden wij het meeste prachtige van Australië. Omdat wij vorig jaar 'maar' 5 weken hadden, hebben we veel excursies e.d. gedaan om zoveel mogelijk te kunnen zien en doen. Voor de volgende reis hopen wij iets meer tijd te hebben en/of voor een kleiner stuk te kiezen in een paar weken. Onze ervaring is inmiddels dat we het beste terugkijken op de momenten waarop we op eigen houtje op pad waren. Dit waren vaak de onverwachtse momenten om op een plek uit te komen waarvan je het niet verwacht. En gek genoeg waren dit vaak momenten die geen geld kosten. Dus we zullen al besparen op excursies e.d. Omdat het gaat om een reis over een paar jaar, hebben we nog geen route in gedachten. Maar een optie is de westkust van Australië. Een goed 4WD is dan echt een must. Maar als ik de huurprijzen zie, dan schrikt dat ook best wel weer af. Dus een paar handige ideeën zijn natuurlijk altijd welkom! :Y
macynas

Bericht door macynas »

Heel erg bedankt voor je reactie. Het is de eerste keer dat ik zo'n reis ga maken dus heb verder echt geen idee. De 600 en 800 dollar zijn per maand, en dan krijg ik ook maaltijden en onderdak. Ik ga deze reis doen bij travelactive.
Ik bedoelde het budget voor beide. In die tijd dat ik wil gaan reizen ben ik wel van plan om dingen te zien. En te overnachten in hostels. Uitgaan zal ik af en toe doen maar niet overdreven vaak.
Goed idee van die reisgids dat ga ik binnenkort even halen.

Enig idee wat ik ongeveer nodig heb? En eventueel nog tips?

Groetjes Macy
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Klaas&Daan schreef: Wat betreft gastouders, waar haal je die vandaan reismeis ;) ? Het lijkt mij super leuk om ons huis open te stellen voor mensen die op reis zijn, maar ik weet eigenlijk nooit goed hoe ik zoiets aan moet pakken. Zelf op reis gaan, kan voor ons maximaal 1 keer per jaar. Dus mensen thuis ontvangen die op reis zijn, lijkt mij weer super gezellig! Dit nog los van de mogelijkheid om dan als je zelf op reis bent, weer ergens te kunnen overnachten (wat natuurlijk ook heel handig is).
Al eens gedacht aan couchsurfen?
Je kunt ook couchsurfers ontvangen : )

(lijkt mij ook leuk, heb alleen geen huis, laat staan een couch haha)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Australië is inderdaad prijzig. Kamperen en zelf koken/eingen brood voor lunch drukt inderdaad aardig de kosten. Daarnaast een kleine auto huren (kopen) ipv een campervan oid helpt ook. Niet alleen in aanschaf, maar zeker ook in verbruik. Daarnaast inderdaad proberen in contact te komen met 'locals'. Ik ben verschillende keren uitgenodigd bij mensen thuis die ik dan eerder had leren kennen op een camping. Ook het ik veel geWWOOFd op leuke adressen waar ik jaren later weer terecht kon om te blijven logeren. Zeker nu met facebook enzo is het supermakkelijk om in contact te blijven met mensen. Tijdens onze laatste tijd 'down under' werden we door meerdere mensen uitgenodigd. Ontzettend leuk!
Ook goedkoper: zo lang mogelijk in één keer! De reis erheen druk zwaar op je budget. Maar ja, dan moet je wel lang vrij kunnen nemen/onbetaald verlof kunnen opnemen.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Klaas&Daan schreef:Maar een optie is de westkust van Australië. Een goed 4WD is dan echt een must. Maar als ik de huurprijzen zie, dan schrikt dat ook best wel weer af. Dus een paar handige ideeën zijn natuurlijk altijd welkom! :Y
Inderdaad helemaal met Francine eens, probeer meer tijd te stoppen in je trip indien mogelijk. Dan kun je een auto kopen wat ontzettend veel geld kan schelen, zeker als je er vanuit gaat dat je hem aan het einde van je trip weer verkoopt voor een vergelijkbaar bedrag. Het huren van een 4WD is inderdaad schrikbarend duur, niet te betalen voor langere tijd.

WWOOF-en, couch surfen of zoiets als http://www.Helpx.net zijn niet alleen goedkope opties om door Australie te reizen maar geven je ook inderdaad veel meer contact met de lokale bevolking en Australische cultuur.

En ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar anders is een Working Holiday visum natuurlijk ook ideaal. Dan heb je minimaal een jaar om zowel te werken als te reizen. Je kunt een WHV aanvragen tot en met je 30e.

Het aanschaffen van een Camps 6 boek kan je ook ontzettend veel geld schelen, daar staan heel veel (gratis) kampeerplekjes in door heel Australie en is gelijk een gedetailleerd kaartenboek, ideaal.

Ben benieuwd wanneer jullie weer op stap gaan ^O^
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Als je werkt zul je waarschijnlijk niet veel uitgeven, alleen de extra's. Het ligt er aan waar je zit, als je bijvoorbeeld in de Outback zit zul je niet echt gaan stappen maar af en toe misschien naar de pub gaan. Als je daarentegen in een stad woont, zijn er meer verleidingen. Ik kan je geen precieze bedragen geven, ligt aan jezelf.

Wanneer je gaat reizen zal een dorm bed ongeveer $15-$25 per nacht kosten. Kamperen is vaak een goedkopere optie. Qua reiskosten ligt het er helemaal aan hoe je reist; met het openbaar vervoer, eigen vervoer, meerijden met andere backpackers of toers? De goedkoopste optie is waarschijnlijk meereizen met anderen. Maaltijden kun je zo goedkoop of duur maken als je zelf wil. Als je zelf kookt is het het goedkoopst maar ook dan kan het verschillen. Uit eten gaan zal duur zijn, zeker zo'n $15 voor diner bijv. Maar ook dat ligt er erg aan waar je bent. Hostels bieden vaak goedkopere maaltijden. Uitgaan is duur in Australie, voor een biertje betaal je al snel $7-$10. Goedkopere opties zijn om zelf je alcohol te kopen en bijvoorbeeld te gaan bbq-en op het strand.

Koop inderdaad een reisgids om een beter idee te krijgen en als je hier eenmaal bent, wijst het zich vanzelf. Als je eerst 6 maanden gaat werken en op je geld let, zul je waarschijnlijk genoeg geld hebben voor 1 maand reizen aan de Oostkust mits je geen dure toers gaat doen.

Groetjes
Plaats reactie