Backpacken Indonesie

Stel hier je vragen over Indonesië.
Niellles
Reiziger

Re: Backpacken in Indonesië

Bericht door Niellles »

Jenny schreef:Ik ben in Pangadaran geweest, en ik snap niet echt wat er zo bijzonder aan is.
Toen ik in Pangadaran was had ik net een tijdje in Yogja gezeten, was wel lekker even de rust, maar heel speciaal was het inderdaad niet - beetje strand hangen, etc. Als ik de lokale mensen die ik daar sprak mag geloven is het in het hoogseizoen (ongezellig) druk. De reis Yogja -> Pangadaran -> Yogja was uiteindelijk interessanter (per scooter) dan Pangadaran zelf.

Als je redelijk krap in je tijd zit zou ik Pangadaran dus overslaan.

Als je op Bali nog van het strand wil genieten zou ik Seminyak kiezen i.p.v. Sanur, maar dat kan ook zijn omdat ik in Sanur geconfronteerd werd met een vervelende hostel-eigenaar.

Yogja -> Bali inclusief Bromo kan je ook als 2-daagse tour doen, je vertrekt dan vanuit Yogja komt dan om een uurtje of 22:00 (als ik me niet vergis) aan in de buurt van Bromo en moet er 's ochtends vroeg/midden in de nacht alweer uit om naar Bromo te gaan. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de tour waar Jenny het over heeft; in 1x door.

Voor Yogja en omgeving zou ik echt de tijd nemen (misschien nog wel meer dan je nu hebt gepland).
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ik zou jenny's advies opvolgen en starten in yogja en vandaar naar bali. Leuker stuk java.
Stel je van wildlive niets voor. Kan me niet herinneren jungle ofzo te hebben ervaren daar. Wel mooie landschappen en af en toe een aapje.
Doe sumatra een andere keer als je er 3 of 4 weken de tijd voor hebt
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hier weer een totaal ander advies :)

In de buurt van Bogor heb je Guning Halimun National park. Dit park vond ik erg de moeite waard om te bezoeken en gaf je nog een mooie indruk over een minder toeristisch Indonesië. Het ligt wel wat uit de route, maar je zou het in ieder geval kunnen bekijken.

Ik ben me al een tijdje suf aan het zoeken naar mijn Indonesië planning. Aangezien die wat tijd en reis betreft redelijk overeen lijkt te komen met wat jullie van plan zijn/waren (voor Java en Bali). Tempo lag wel wat hoog, dus je zal zelf op een aantal plaatsen wat tijd in moeten bouwen. Als ik het bestandje nog vind plaat ik hem online.
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Dank voor alle reacties tot nu toe. Het blijft een lastige keuze om te maken, omdat Indonesië zoveel moois te bieden heeft. Sumatra zullen we inderdaad voor een volgende keer bewaren om het de tijd te geven die het verdient.

Erik, ik ben erg benieuwd naar jouw reisschema en ervaringen. Over het national park heb ik op deze website al wat gelezen en dat sprak me erg aan. Ik ben daarom erg benieuwd! Wellicht dat we de kust in Java kunnen schrappen, want dit is er immers op Bali ook volop.

Reacties blijven natuurlijk welkom!
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

zoals gezegd: zeker kawah ijen niet over slaan !! :-)
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Dag allemaal,

Dank voor alle reacties en fijne tips/ aanbevelingen voor onze Indonesië reis. We hebben de afgelopen week nog wat zitten puzzelen en komen ongeveer tot het volgende (zij het dat de reis zelf toch (deels) anders zal verlopen dan gepland en dat houden we er graag in :{ ).

Aankomst Jakarta - direct door na Bogor
Na een beetje bijgekomen te zijn een 2- of 3 daagse tour het binnenland in (Erik, dank voor de aanbevelingen)
Via Bandung naar Yogyakarta. Hier minimaal 3 volle dagen
Richting Bromo en dan niet direct door naar Bali, maar nog enkele dagen om 1. een beetje bij te komen en 2. i.i.g. Kawah Ijen

4/5 dagen Ubud om Bali te verkennen
Een kleine week Gili en/of Lombok (hier wat vanaf te snoepen als we ergens anders tijdens onze reis langer willen blijven)
1/2 dagen strand in Bali voordat we terug gaan naar huis (bestemming nog niet zeker)

Indien er nog aanbevelingen zijn op bovenstaande, be me guest! ^O^
Wij zijn overigens van plan om deze reis volgend jaar mei te maken. Volgens mij is het regenseizoen dan voorbij en zijn we ook nog voor het hoogseizoen. Als wij echter reisverslagen van andere lezen, zijn er weinig mensen die in deze periode in Indonesië reizen. Wat zijn julie ervaringen hiermee? Wellicht zijn de maanden september/ oktober beter.

Wederom alvast bedankt voor jullie reacties. Ik kijk er weer naar uit!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Route ziet er goed uit.
Over de maand mei kan ik alleen niets zinnigs zeggen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb ik mei op Java rondgereisd. In het westen bij Bogor en Pangadaran veel regen gehad, verder viel het allemaal wel mee. Maar je weet het nooit met het weer.

Een ander jaar was ik eind mei/begin juni op Bali en dat was ook prima.

Mei is denk ik een van de mooiste maanden om te reizen. Het regent minder, en alles is nog groen. Helaas zit ik zelf vast aan schoolvakanties, maar anders...
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Wij hebben hele goede herinneringen aan Lombok. In 2010 hebben we daar een rondreis gemaakt met een auto+ driver+gids. Het is volgens zeggen net Bali 25 jaar geleden. Nog horsecars etc. Gili vonden wij wel leuk, maar idd een toeristenplek. Maar na de rust van Lombok ook wel weer een leuke afwisseling.
Sanur zou ik ook niet meer naar toe willen. Als je iets met een gids op Lombok wil doen, weet ik nog wel iemand voor je.
Daan
Wereldreiziger

Bericht door Daan »

Super bedankt voor alle reacties weer! En fijn om te horen dat mei een mooie maand is. Daar hoopte ik stiekem ook al op. Al had ik met een advies reizen in september/ oktober natuurlijk aangegrepen om te proberen dit jaar al naar Indonesië af te reizen O-). En inderdaad nog geen kinderen cq. schoolvakanties, dus daar nemen we het nog even van...

Torra, wat betreft Lombok hoop ik dat we daar zeker wel een dag of 3/4 tijd voor hebben. Gili zal misschien 1/2 dagen gezellig en relexed zijn, maar dat is voor ons waarschijnlijk genoeg. We hebben nog niet echt vast omlijnde ideeën m.b.t. Lombok, dus ik vind het leuk om te lezen hoe jullie dit beleefd hebben. Wellicht is voor dit eiland (i.c.m. de beperkte tijd) een gids een goede optie! Aanbevelingen zijn dan ook zeker welkom.

Groet,
Danielle
Torra
Reisexpert

Bericht door Torra »

Hoi Danielle
Ik heb geprobeerd je een pb te sturen over die gids, maar dat is geloof ik niet gelukt. Ik ben nl op vakantie in Thailand en internet valt af en toe uit.
Stuur jij mij een pb of het idd niet gelukt is, dan kan ik je antwoorden.
Groetjes
Lauraroos

Backpacken Indonesie

Bericht door Lauraroos »

Hoi,

Mijn naam is Laura en vanaf november ga ik minimaal drie maanden door Indonesie reizen. Ik wil starten in Bali. En zat daarna te denken aan Vietnam, Cambodja, Laos etc. Als iemand interesse hebt om te meteen of eventueel mee te reizen stuur me een bericht!
RoosWielink

Re: Backpacken Indonesie

Bericht door RoosWielink »

Dag Laura,

Ik ben Roos, 19 jaar en verblijf momenteel in Bali voor mijn stage. Vanaf eind oktober ben ik van plan te gaan reizen door Bali, Gilli eilanden, Lombok, miss Flores, en dan naar Java.

Ik ben benieuwd wat je plannen zijn voor Bali?

Groetjes,

Roos.
Lauraroos

Bericht door Lauraroos »

Hoi Roos,

Mijn plan is ook eerst om naar Bali te gaan! Tot wanneer ben jij daar? Zullen we anders e-mail adressen uitwisselen, misschien wat makkelijker.

Groetjes,
Laura
RoosWielink

Bericht door RoosWielink »

Heey Laura,

Ja lijkt mij een goed plan.

Je kunt mij mailen op dit adres: rooswielink@outlook.com

Ik weet nog niet precies hoelang ik op Bali blijf enzo. We mailen er over ;)

Groetjes.
Plaats reactie