Toen ik in Pangadaran was had ik net een tijdje in Yogja gezeten, was wel lekker even de rust, maar heel speciaal was het inderdaad niet - beetje strand hangen, etc. Als ik de lokale mensen die ik daar sprak mag geloven is het in het hoogseizoen (ongezellig) druk. De reis Yogja -> Pangadaran -> Yogja was uiteindelijk interessanter (per scooter) dan Pangadaran zelf.Jenny schreef:Ik ben in Pangadaran geweest, en ik snap niet echt wat er zo bijzonder aan is.
Als je redelijk krap in je tijd zit zou ik Pangadaran dus overslaan.
Als je op Bali nog van het strand wil genieten zou ik Seminyak kiezen i.p.v. Sanur, maar dat kan ook zijn omdat ik in Sanur geconfronteerd werd met een vervelende hostel-eigenaar.
Yogja -> Bali inclusief Bromo kan je ook als 2-daagse tour doen, je vertrekt dan vanuit Yogja komt dan om een uurtje of 22:00 (als ik me niet vergis) aan in de buurt van Bromo en moet er 's ochtends vroeg/midden in de nacht alweer uit om naar Bromo te gaan. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de tour waar Jenny het over heeft; in 1x door.
Voor Yogja en omgeving zou ik echt de tijd nemen (misschien nog wel meer dan je nu hebt gepland).