Tips eilanden Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
GREAEA
Reiziger

Re: Eilanden vergelijken Thailand

Bericht door GREAEA »

Ikzelf had vorig jaar een hutje in het westen van Koh Phangan. Geen feestsfeer en erg relaxed. Kan het je zeker aanbevelen had daar ook een goede wi-fi verbinding.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

GREAEA schreef:Ikzelf had vorig jaar een hutje in het westen van Koh Phangan. Geen feestsfeer en erg relaxed. Kan het je zeker aanbevelen had daar ook een goede wi-fi verbinding.
Klinkt goed! Heb je ook een naam voor me toevallig? En wat was +- de prijs?
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
GREAEA
Reiziger

Bericht door GREAEA »

Ik ben de naam van de baai en bungalow vergeten, maar eigenlijk kun je aan de gehele westkust rustige baaitjes vinden. Ik betaalde 250 Baht per nacht, maar het was een vrij basic bungalowtje. Verder kun je ook in het noordoosten wel wat vinden. In principe als je de havenplaats en Haad Rin mijd heb je overal wel rustige baaitjes. Hoe verder je van die 2 plekken verwijdert bent hoe rustiger je het hebt.
Travelator
Reisexpert

Dank je wel, ik zal eens gaan kijken : )
Het probleem is steeds een beetje de wifi, dat heb ik nodig voor m'n werk, maar de combi rust + wifi blijkt moeilijker te vinden dan ik dacht! 8)7
Maar we komen er wel.... ; )

Lis
Reiziger

Bericht door Lis »

Ik vind Koh Chang een aanrader. Heerlijk relaxt eiland, mooie bungalows en geen grote strandfeesten. Wel leuke winkels, eettentjes en loungebarretjes. Vooral Nature Beach resort is een aanrader. Je zou kunnen vliegen naar Trat en vanaf daar de boot nemen naar Koh Chang
Travelator
Reisexpert

Lis schreef:Ik vind Koh Chang een aanrader. Heerlijk relaxt eiland, mooie bungalows en geen grote strandfeesten. Wel leuke winkels, eettentjes en loungebarretjes. Vooral Nature Beach resort is een aanrader. Je zou kunnen vliegen naar Trat en vanaf daar de boot nemen naar Koh Chang
Dank je! En vind je op Ko Chang op de meeste plekken ook een goede wifi-verbinding (in de kamer/bungalow)?

Lis
Reiziger

Bericht door Lis »

Niet bij alle maar bij de meeste wel. Bij Nature volgens mij sowieso wel.
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

Hey Siem,

Waarom koop je niet zo'n USB dongle en neem je een internet abbonement? Op dit moment internet ik ook via mn telefoon op mn laptop (kan met een msartphone maar ook met een simpele nokia zolang er bluetooth op zit). Niet heel snel maar voor het uploaden van wat tekstbestandjes vast goed genoeg.

Zo kan je op elk eiland gaan zitten waar je wil en hoef je enkel een telefoon signaal te hebben. *O*
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
kyliewinters

Tips eilanden Thailand

Bericht door kyliewinters »

Hallo allemaal,

Ik kom weereven een beroep doen op jullie. Ben nu nog op ko phangan en vertrek morgen naar krabi voor 2 dagen, vervolgd door 4 dagen koh yao noi. Ik wil rond de 25 nov op phuket zijn, heb dus zn 1,5 week de tijd. Heeft er iemand tips, waar ik heen kan. Ben nu graag 4/5 dagen op dezelfde plek. Rustig en mooi zou fijn zijn.

Natuurlijk wederom bedankt!
Travelator
Reisexpert

Re: Tips eilanden thailand

Hoi Kylie,

Misschien heb je hier iets aan:

https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15352.html
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/th ... 15663.html
Allemaal vrij rustige plekjes...
Koh Muk is ook wel aardig (maar aan een kant wel wat drukker) en een van mijn favoriete eilanden is Ko Lanta, omdat het lekker groot is, maar niet té.
Er is genoeg te doen, maar het is niet overvol, zeker nu niet, omdat het hoogseizoen nog nét niet is begonnen.
Ik slaap op Lanta altijd in Blue Sky Bungalows, een simpel, maar gezellig bamboe hutje (koude douche) op het breedste strand voor zo'n 300/400 Baht. Als je op Lanta aankomt op de grote pier in Saladan zelf, zit daar meteen op de pier een klein reisbureautje gerund door Pee Chon en Waen, die vaak Princess wordt genoemd. Zij kunnen je misschien ook wel helpen. Als je ze opzoekt, zeg je maar dat Siem je gestuurd heeft en doe ze de groeten : )
Als je van duiken/snorkelen houdt, breng dan een bezoekje aan de Similan eilanden. Prachtige riffen en met een beetje geluk ook nog manta's en/of walvishaaien, hoewel dat altijd afwachten is. Ligt ook een beetje aan het seizoen.

Ko Yao Noi vond ik ook erg leuk, trouwens!

Veel plezier!

Groetjes, Siem *O*

Travelator
Reisexpert

ps. Ga je naar Ko Yao Noi voor die yogacursus?
Herinnerde me je berichtje daarover van een poosje geleden.
Als je die gaat doen, zou je daar dan een klein stukje over willen schrijven? Leuk voor anderen!
Zou te gek zijn!

Sawasdee kaaaaaaaaaaa! 8-)

Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Hoi Kylie,

Ik zou niet in Krabi verblijven maar met de boot naar Ton Sai beach (niet het gelijknamige strand op phiphi hoor!). Het ligt precies naast Railey beach (gescheiden door rotsblokken) maar is een stuk goedkoper en er heerst een leuke 'hippiesfeer'. Er is zijn maar een aantal restaurants en barretjes dus je komt toch telkens dezelfde mensen tegen. Beetje primitief wel wat betreft stroom en wifi voorzieningen (maar dat je van de boot moet afspringen en een stukje door het water moet lopen bij aankomst geeft wel een ultiem robbinson gevoel, die je niet snel meer in thailand tegenkomt)
kyliewinters

Bericht door kyliewinters »

Super bedankt weer!

En Siem, ga daar inderdaad heen en stukje schrijven zal ik dan ook zeker doen.

Je horen van me!

Groetjes kylie
Plaats reactie