Round The World-ticket advies gevraagd

bolletjeom bolletjeom Power Users
Hallo

een aantal jaar terug heb ik al eens gekeken naar Round The World tickets maar die vond ik toen toch geen optie omdat ik langer dan een jaar weg wilde.
Nu ben ik eens opnieuw aan het kijken. Er zijn zoveel aanbieders en zoveel mogelijkheden dat het me een beetje duizelt.

Zijn er mensen die wat tips hebben over RTW-Tickets?
Welke goed zijn en vooral ook goedkoop 🙂
ik geloof dat het sowieso voordelig is om er 1 in Londen te halen? of is dat onzin?

Wat zijn de valkuilen? ik heb hele leuke dingen zien staan waarbij je betaald voor een totaal aantal mijlen maar is het dan zo dat je voor iedere stop die je maakt extra betaalt? meer luchthavens is meer belasting?? is dit allemaal exclusief bij dit soort tickets of juist inclusief....dat vind ik iets waar je maar lastig achter komt.

alle info en meningen zijn welkom!
hariejak hariejak Power Users
hoe het precies zit met die RTW tickets is mij ook nog niet helemaal duidelijk maar ik heb wel links naar sites voor je die erg mooie RTW dingen lijken aan te bieden. Misschien heb je er wat aan

*** link offline ***
https://www.roundtheworldflights.com/
Tikva Tikva Power Users
Ik heb een wereldreisticket geboekt met "the greatescapade".. dit ticket is alleen met vertrek vanuit London en bij engelse organisatie te boeken.

(een aantal nederlandse sites bieden het wel aan maar bij navraag bleek dat ze het tickte niet verkopen, echt iiritant waarom zet je het dan op je site)

Dit ticket is op basis van miles met een onbeperkt aantal stops en 1 jaar geldig. Op de website staan niet alle mogelijk stops maar omdat dit ticket maar een samenwerking is van 3 maatschappijen was het makkelijk zelf uit te zoeken wat een slimme route was.

RTW ticket heeft natuurlijk beperkingen je moet van te voren je stops bedenken en niet alles is mogelijk. Je moet er ook echt zelf tijd in stoppen om alles uit te zoeken.

Onze route was bijvoorbeeld ook mogelijk met een 3 continent ticket van one world.

Toch was dit ticket met 3 apart te boeken vluchten goedkoper dan het 3 continenten ticket of allemaal losse tickets. En als voordeel verdien je ook nog frequentflyer miles toch genoeg voor een enkeltje kaapstad als we terug zijn.

--------------------------------------------------------------------------
Over het algemeen heeft elk ticket eigen regels maar om toch wat meer info te geven:
- Bijna alle tickets zijn geldig voor max 12 maanden (er zijn enkele tickets voor 6 of 18 maanden)
- Bijna alle tickets gaan op basis van miles (enkele op continten)
- Miles is niet alleen je vlucht miles maar ook gedeeltes "overland" tussen 2 vluchten in(voorbeeld vlucht naar singapore zelf naar bangkok en dan weer een vlucht tellen de hemelsbreede miles van singapore-bangkok ook mee. Vlucht naar bangkok dan ga lekker door thailand reizen en dan weer verder vliegen vanaf bangkok tellen je miles niet mee omdat je vanaf dezelfde plek weer vertrekt)
- Je legt je vluchten van te voren vast.
- afhankelijke van het ticket een toegestaan aantal tussenstops verschillend van 3 tot onbeperkt.
- stopover telt ook als stop zodra de vlucht een andere code heeft.
- Bij (bijna) alle tickets kan je de data van vluchten na vertrek kostenloos of erg goedkoop wijzigen. Route wijzigen is wel duur.
-----------------------------------------------------------------------

Bekende tickets:

Sky team> hier zit KLM
Kosten 2500,- excl tax bij 30000 15 stops

Star Alliance> RTW maar ook speciale tickets zoals circle pacific
super veel maatschappijen dus ook super veel opties daarom denk ik erg popular.
Kosten 2400,- excl tax bij 29000 miles 15 stops

One World > RTW 2 tickets een op basis van continenten en een op basis van miles. Veel maatschappijen dus veel opties. Enige optie met Paaseiland.
Kosten 2400,- excl tax bij 29000 miles of 4 continenten 16 stops

Je kunt het beste ook kijken op we websites van de verschillende allianties zoals www.oneworld.com als je meer wil weten over bestemmingen.

Naast deze grote samenwerkingsverbanden zijn er ook ticket waar maar een paar (3 ofzo) maatschappijen in mee doen. Veel goedkoper en vond ik veel aantrekkelijker ook al moet je dan wellicht nog losse vluchten bij boeken.

Air newzealand special>
3 stopover Hongkong, New zealand,L.A. extra stops bij te kopen voor +/-150.-
vanaf kosten 850,- excl tax

World discovery> 6 stops waarvan minimaal 2 in NZ/Australie de andere 4 stops kan bijv Tokyo, Johannesburg, Bangkok,L.a. New york etc.
vanaf 1099,- 29000 miles excl tax

en dan natuurlijk "the great escapade" vanaf 1400, 29.000 miles onbeperkt aantal stops (vooral veel stop opties in Azie en oceanie)
dag Tikva

ik heb verlekkerd zitten kijken op de site van thegreatescapade en ik was er erg benieuwd naar. Dat het alleen te boeken is in Engeland vind ik nog niet eens zo'n ramp.
Hoe heb jij dat opgelost? vanuit nederland via mail of telefoon of moest je er echt heen

Wat ik niet zo goed begrijp van de RTW tickets is hoe het zit met luchthavenbelasting enzo. Want bij thegreatescapade heb je de neiging om vaker uit te stappen omdat de prijs voor mijlen is ipv het aantal stops. maar moet je dan niet alsnog bij iedere stop luchthaven belasting betalen waardoor een relatief goedkoop ticket heel duur kan uitpakken.
Toch was dit ticket met 3 apart te boeken vluchten goedkoper dan het 3 continenten ticket of allemaal losse tickets. En als voordeel verdien je ook nog frequentflyer miles toch genoeg voor een enkeltje kaapstad als we terug zijn.
krijg je bij een ticket van thegreatescapade ook nog eens frequentflyer miles????dat zou echt top zijn want ik wil daarna nog eens weg....naar bijvoorbeeld kaapstad 🙂

bedankt voor de tip om de route te bekijken via de vliegmaatschappijen want de site loopt soms een beetje vast op de route

groetjes rudi
Tikva Tikva Power Users
Hoi Rudi.

Als je het ticket boekt rekenen ze gelijk uit hoeveel belastingen je moet betalen. Die betaal je gelijk mee. Dan staat het vast wordt het dus tussentijds duurder heeft de luchtvaartmaatschappij pech wordt het goedkoper dan hebben wij pech.

Ons ticket van standaard 1399,- kost uiteindelijk met taxes, boekingskosten en aangetekend opsturen (we moesten dus niet naar London) naar nederland 1875,-

Dat is dan voor de vluchten LON-Dubai, Delhi-Singapore-Denpasser, Solo city-Singapore, Bangkok-Osaka Tokyo-L.a. en L.a.-LON.

Vooral omdat vluchten naar Japan echt knetter duur zijn pakte dit ticket voor ons voordelig uit.

We hadden best nog miles over en hadden dus meer stops kunnen maken. Je bent inderdaad ook best geneigd extra veel stops te maken alleen omdat het mogelijk is. Zo van fillipijnen en beijng is ook nog wel leuk dat hebben we toch allemaal maar niet gedaan i.v.b. met de tijd.

Je kunt je opgeven bij een frequent flyer club. Die accepteren ook de gevlogen miles van partners waarmee ze samenwerken. Het was wat uitzoeken maar we hebben we nu een waar we ook onze losse vluchten kunnen opgeven dan komen we boven de 25000 gevlogen miles en dat is genoeg voor bijv een enkele london-nairobi of een retourtje binnen europa.
dank je wel voor je duidelijke info!! hier kan ik echt wat mee en ik begin het principe RTW ticket wat beter te begrijpen!
ik vroeg me al af hoe dat werkte met overland miles maar dit klinkt wel logisch.
Weet jij hoe dat werkt op de site van thegreatescapde want ik lijk daar niet het "over land" deel in te kunnen vullen.

Maar dat frequentflyer club, daar heb ik me eigenlijk nog nooit in verdiept. ik dacht altijd dat je alleen per airline punten kon sparen maar het kan dus ook als je bij partners van die airlines spaart?
Hoe hebben jullie dat uitgezocht?

las ik goed dat jullie ongeveer 475 euro hebben betaald aan belasting voor 5 vluchten? of zijn jullie ook uitgestapt op de tussen liggende stations?
ongeveer 100 euro belasting per vlucht klinkt me inderdaad niet vreemd in de oren ( minder zou leuk zijn overigens...hahah).
Interpreteer ik dat goed?

heb je ook wat advies kunnen krijgen en vragen kunnen stellen bij het bedrijf in engeland waarbij je geboekt hebt? want ik wil eigenlijk wel met iemand communiceren over de mogelijkheden en zo het onderste uit de kan halen. Zij kunnen me vast beter vertellen hoe ik het slim kan aanpakken dan ik op eigen houtje bedenk. Of heb je advies kunnen krijgen in nederland? ( lijkt me niet als diegene het niet eens kan verkopen)

sorry voor alle vragen en dank je wel voor alle uitleg!
groetjes rudi
ik vind net een hele mooie RTW ticket site:
*** link offline ***

ik kom er alleen nu achter dat het per maatschappij nogal scheelt wanneer je vertrekt! is bij de ene maatschappij september 1 van de goedkoopste vertrek periodes is ie bij de andere maatschappij net de duurste ☹️
Tikva Tikva Power Users
Hoi Rudi..

Op de website kan je inderdaad overland niet invullen. Er zijn verschillende sites waar je het aantal miles uit kan rekenen. Ik gebruikte zelf die van Singapore Airlines (*** link offline ***)

450,- was voor de belastingen. Dat is voor 7 vluchten want het is eigenlijk delhi-singapore singapore-denpasser (we mogen dan alleen niet van het vliegveld af omdat je maar 1 keer in elke stad mag eindigen).

In Nederland heb ik in het beginstadium contact gehad met 3 bedrijven. Bij Kilroy en JoHo moest je voor ze ook maar iets beantwoorden al advieskosten betalen.. World ticket center verwees me door naar hun website (wel veel info trouwens).In Nederland krijg je dus alleen advies als je betaald.

Toen ben ik dus maar zelf gaan zoeken. Vond dat na een tijdje ook echt leuk om van alles naast elkaar te leggen. Toen we echt gingen boeken had ik dan ook al een goed idee wat ik wou.

In de UK hebben we geboekt bij travelnation die reageerde snel, vaste contactpersoon. Ben echt tevreden kregen bijv pas ook nog een mailtje dat een van onze vluchten een half uurtje later gaat.. dat vindt ik toch sociaal. Kwamen ook wel met een alternatieve route suggesties maar of ze je echt helpen het onderste uit de kan halen dat weet ik niet. Je betaald geen boekingskosten of advieskosten vanuit hun oogpunt zullen ze je dus wel zo snel mogelijk willen helpen. Probeer het uit zou ik zeggen??

Er is trouwens ook een forum www.flyertalk.com daar kan je veel info vinden over de bekende tickets en ook over frequentflyers miles.

Welke je frequent flyerclub je lid van wordt moet je toch zelf uitzoeken. Als je alleen met het RTW ticket vliegt maakt het niets uit. Alle maatschappijen die in 1 samenwerking zitten zijn inwisselbaar zowel voor het verdienen als het uitgeven van de miles.

Omdat we ook nog met losse vluchten te maken hebben was het wel ff zoeken. Gelukkig hebben maatschappijen naar de alliantie samenwerking ook vaak ook nog andere samenwerkingen. Niet alleen met vliegtuigmaatschappijen maar bijv ook met autohuur of hotels. Dit kan je allemaal op de website vinden.

{Voorbeeld ons ticket is van Virgin,Singapore Airlines en Air Newzealand. De laatste 2 zitten trouwens ook in staralliane. Onze losse vlucht is met Gulf Air en met US airways/Continental of Delta (bijna zelfde prijs)

Toevallig heeft Gulf en Delta en Us ook afspraken met Virgin maar niet met die andere 2. Vandaar hebben we gekozen voor Virgin. Als ze ook met singapore of air newzealand hadden samengewerkt hadden we eerder daar voor gekozen omdat die in star allianci zitten had je dan namelijk meer traject uitgeef mogelijkheden gehad. }
wederom DANK!!!

ik snap het hele frequentflyer gedoe nog niet helemaal maar dat ligt niet aan jou uitleg hoor! ik ga me daar eens in verdiepen want ik ga de komende tijd heel veel meer vluchten doen!

450 belasting voor 7 vluchten is nog te overzien.

moet nog wel even wat zeggen over JOHO
Wij hebben daar in het verleden wel mee gewerkt en waren er zeer tevreden over. Het klopt dat je eerst een "lidmaatschap" betaald maar dat bedrag krijg je korting op een dienst die je van ze afneemt.
Op die manier stoppen ze geen uren tijd in iemand die alleen maar informatie wil....en ik kan me daar wel in vinden. Maar je meot dan dus wel zeker weten dat je 1 van hun diensten gaat gebruiken.
Voor onze vorige reis wisten we al zeker dat we via hen de ISIS backpackers verzekering wilde afsluiten en uiteidenlijk hebben ze ons ook geholpen aan een zeer goedkoop ticket voor de transmongolie express. Wij waren een test case. Ik had een adres waar ik niet als privepersoon kon boeken en zij hebben dit toen voor me gedaan. Hierna zijn ze deze reis blijven aanbieden via het contacet persoon dat ik ze had gegeven. Iedereen blij dus en het is tot op de dag van vandaag nog steeds veruit de goedkoopste manier om aan dat treinticket te komen!

anyway, bedankt voor alle tips en links...ik ga vandaag weer eens lekker verder zoeken

groetjes rudi
Dag Tikva

heb je voor mij misschien contact gegevens van Travelnation? en heb je een bepaald contactpersoon die je kunt aanbevelen?

Ik heb een world discovery ticket op het oog dat niet te boeken is in Nederland en aangezien jullie tevreden zijn over Travelnation wil ik eens kijken of zij iets voor me kunnen doen

alvast bedankt
Gr rudi
Tikva Tikva Power Users
zie je mail.
Hi Tikva, dank je wel voor je mail

ondertussen heb ik al antwoord van de mensen van Travelpoint. Helaas kwamen zij met een duurder alternatief dan het ticket waarom ik had gevraagd.
Dus klom ik vandaag nog maar eens in de telefoon richting World TicketCenter en zowaar kreeg ik iemand te pakken

Sinds kort kunnen ze weer het World Discovery ticket boeken!! Yeaahhh!!!
Want die wilde ik dus. En is echt veel goedkoper dan alle andere opties die me zijn voor gehouden.

Nu vlieg ik de volgende route....als ik mij data definities in kaart heb gebracht:
Londen -> NY
NY ->LA
LA -> Fiji
Fiji-> Sydney-> Singapore ( ik stap dus niet uit in Sydney)
Bangkok -> Londen ( ik ga dus overland van Singapore naar Bangkok)

ticket kost in de periode dat ik weg wil € 1285,- en daar komt €500 luchthaven belastingen op.

Zelf koop ik dan nog een los ticket naar Mexico en misschien ergens in Azie nog een keer een klein stukje.

In iedergeval bedankt met voor je uitleg over RTW tickets....nu ga ik me snel verdiepen in het Frequent Flyer gedoe

groetjes rudi
Tikva Tikva Power Users
Hoi Rudi

Klinkt goed!!. Hoe lang ga je weg??

Ben wel benieuwd hoeveel de Taxes nu echt zijn?? 500,- is wel veel..
Omdat je niet stop je in Australie (en als als je niet persee naar Fiji wil) ben je waarschijnlijk toch goedkoper uit met losse tickets. En dat heb je ook nog andere leuke stopovers zoals dubai en Beijing/hongkong o.i.d.

Weet je toevallig hoe je het in Mexico gaat doen? Ticket boeken vanaf LAX naar MEX of de grens over naar Tuijana en dan een Low-cost ticket kopen. Ik heb laatst ergens gelezen dat dat laatste veel voordeliger is maar heb me er nog niet in verdiept?

Groetjes Tikva
waar heb je dat gehoord...van die lowcost vluchten in Mexico?????
want dan zou ik het ook heeeeel graag horen

Mijn/ons eerste plan was om overland van LA door Mexico te trekken....totdat we uitrekende wat we dan kwijt zouden zijn met de bus...en daar sloegen we stijl van achter over.
Volgens de recente LP kost de locale bus vanaf de grens met Calafornie tot aan Mexico city dus gewoon $395 Per Persoon!!! en van de noord grens tot aan de zuid grens minimaal $500 per persoon!!! dus als je 4 lange busritten neemt en niet afwijkt van de kortste route!

dus zijn we gaan zoeken naar vluchten vanuit LA naar Mexico City en ik heb tot nu toe het goedkoopste retourtje op €188 met nog zo'n €85 tax

Om nog even terug te komen op je vraag...hoe lang blijf je weg....ik weet het niet. zit nu te puzzelen. ergens tussen de 4 en 6 maanden......weet het echt nog niet

groetjes rudi
Tikva Tikva Power Users
Hoi Rudi

Heb me er toch maar ff wat meer in verdiept.. Met een aantal lowcost airlines kan je vliegen van Tijuna naar Toluca (=vliegveld net buiten mexico stad). Kost ongeveer 85 euro. Volgens de LP kost een busticket van L.A. naar Tuijana 23 dollar en is het 4 uur.

In totaal dus zo'n 80 euro voor een enkeltje. Is dus wel iets goedkoper dan vanaf L.a.

Ook in mexico zelf zijn er goedkope vluchten de bus is wel net ietsje goedkoper.

Bijv Toluca-Cancun 80 euro ( 2 uur vliegen) volgens de LP kost een busicket 80 dollar maar dan moet je wel 24 uur in de bus.

of apuchula (aan de grens met guatamala) mexico stad met de bus 68-94 dollar 18 uur) of het vliegtuig 90 dollar.

Dat laatste is bijvoorbeeld weer een stuk voordeliger dan vanaf guatemala city naar mexico stad. En ook anders heb ik er wel iets extra voor over op niet zo lang in de bus te moeten zitten.

paar websites van low cost airline in mexico:
*** link offline ***
*** link offline ***
*** link offline ***

Helaas vliegen deze maatschappijen alleen in mexico en niet naar andere landen in centraal amerika.

gr Tikva
Hi Tikva

ik heb de afgelopen dagen ook flink zitten zoeken. Ook prijzen gevonden tussen de 80 en de 100 euro voor enkeltjes van Tichuana richting Mexico city
Maar ik zit me toch af te vragen of ik al die moeite wel wil doen voor die paar tientjes.

ik kan nu een vlucht boeken van LA -> Mexico City en terug Guatamala City -> LA voor 235 euro

Als ik speel met de binnenlandse vluchten in mexico die ik had gevonden en die optie van jou vanaf de grens met Guatamala ( waarvoor dank!) en de bus van LA naar Tichana....dan kom ik uit op bijna 300 euro

ik zoek nog even door( heb nog niet al je links uitgeplozen) maar er bestaat een kans dat ik gewoon maar ga voor het gemak van een kant en klaar ticket.

gr rudi
voor iedereen die het intresseert....IK HEB GEBOEKT!!!

jaja, ik ben er eindelijk uit.
Het Round The Wordl ticket waarop ik mijn oog had laten vallen is het World Discovery ticket van British Airways, Quantas airways en Air Pacific.
Na een tijdje rondbellen en mailen had ik de indruk dat het nergens te boeken was tot World ticketcenter met de verlossende woorden kwam:"sinds kort kunnen we het weer vanuit nederland boeken"

Ik heb dus een RTW ticket met de volgende vluchten
Londen-> NY
Ny-> LA
La-> Fiji
Fiji -> Sydney->singapore ( ik stop dus niet in syndey)
Bangkok-> londen. ( ik ga dus overland van singapore naar bangkok)

ik betaal voor dit ticket 1285.00 en 396.00 belasting

ik heb via Tunafish een goedkoop 🤮oll: ticket gevonden voor
LA->Mexico City
en 5 weken later
Guatamala City -> LA
ticket kost 271.00 en 80.00 belasting.

ik ben er nu dus klaar voor!! ...qua tickets dan...haha

groetjes rudi
Janneke Janneke Power Users
Hallo!
We zijn op zoek naar een gunstig ticket om te reizen naar azie, oceanie en z-amerika. Nu is de oversteek van nieuw-zeeland naar z-amerika erg duur maar ivm tijd/geld willen we liever niet via LA reizen.
Wie heeft er ervaring met het One World around the world ticket? Dit is zo ongeveer de enige optie waarin deze drie continenten in zijn opgenomen. En waar koop je dat ticket voor een gunstige prijs? ik zag dat ondermeer JOHO RTW tickets verkoopt, heeft iemand daar ervaring mee? Of heeft er iemand andere tips ipv een RTW ticket?

Een hoop vragen dus, ik hoop dat iemand me kan helpen!

Groet,
Janneke 🙂
Jenny Jenny Power Users
En gelukkig zijn een hoop antwoorden al gegeven, slechts een paar posts hieronder 😁 :

round-the-world-ticket-advies-gevraagd-t566.html

Groet, Jenny
Dag janneke

ik heb geen ervaring met One World en ook niet met Joho die RTW tickets regeld....maar wel met JOHO die andere dingen regeld.
Ik vind Joho een prettige organisatie en ik heb echt de indruk dat je daar een hele goede deal krijgt en niet bergen commisie enzo betaald.

als je het geld ervoor over hebt om direct te vliegen op Zuid-Amerika moet je het zeker doen via zo'n RTW ticket.
Als budget toch een probleem is dan is de LA variant een optie. Heel veel tijd hoef je er niet mee te verleizen. Maximaal een dag of 3.

One World klinkt verder prima, heb ook nog geen negatieve verhalen er over gehoord.

succes met het uitzoeken van alles
gr rudi
Janneke Janneke Power Users
Dank voor jullie hulp. Het blijft een hoop gepuzzel maar met deze info kom ik weer wat verder!
grezly grezly REGISTERED
Ik wil aan het eind van het jaar (december) "rond de wereld" gaan vliegen.
We willen graag Australie / Nieuw-zeeland, Fiji, Tahiti, Hawaii en New york aan gaan doen.

Nu heb ik de term "RTW"-tickets voorbij zien komen, en nu vraag ik me af of dit een verstandige keuze is.
Mijn oog is vooral gevallen op One-World alliantie.

Heeft er iemand hier ervaring mee met deze tickets?
En waar moet je rekening mee houden voor het boeken hiervan?
we hebben op deze site een sectie "Alles Over" waar hele lappen tekst staan over allerlei oa 5 teksten over RTW tickets
Welke soorten er zijn, waar je op moet letten, Welke alianties etc etc

kijk daar eens of je antwoord op je vragen vind vliegen en round the world tickets

als je dan nog vragen hebt beatwoorden we die graag
Tikva Tikva Power Users
Ik zou zeker geen Star Alliance doen. Wat jij wil doen met zo weinig stops en een redelijk standaars route zijn echt wel veel goedkopere alternatieven mogelijk.
Kijk zeker ook eens naar een ticket van 1 maatschappij (met partners) zoals Air New zealand, die kan sowieso alles wat je wil behalve mischien new york. Maar daar zou je vanaf een andere stad in de USA nog weer een los ticket voor kunnen kopen.
michaelz1981 michaelz1981 REGISTERED
Afhankelijk van de prijs, zou ik NYC apart doen. Retour tickets vanaf NL is zo goedkoop naar NYC. Van new Zealand naar NYC is niet bepaald dichtbij en kun je de rest van de eilandjes niet bereiken met lowcost maatschappij? Zodoende heb je mischien aan een retour Nieuw Zeeland genoeg. Hoe duur is zo RTW ticket dan wat jij voor ogen heb?
Tikva Tikva Power Users
Een star alliance ticket is vanaf 2550 (excl belastingen)

Een world discovey of zo'n air new zealand special is iets minder dan 1000,- (excl belastingen) en daarmee kan je (bijna) ales wat hij wil ook doen.
Anonymous Dewereldomdehoek GUESTS
hoi
wij zijn twee keer op reis geweest met een round the world ticket en dit is ons heel erg goed bevallen.
in 2004 een jaar naar oa maleisie, oz, nz, tahiti en usa
in 2008 een half jaar naar oa europa, china, japan, hawaii, alska, usa
wij zijn er positief over, goed geregeld en meetsal kosteloos data veranderen.
groetjes enrgee
Martinktje Martinktje REGISTERED
Hallo allemaal! 🙂

Ik ben van plan om in de eerste week van november me big trip te maken naar zuidoost Azië! Ben van plan om ongeveer 3 maanden daar te blijven en dan door te vliegen naar Australië. Me trip ziet er ongeveer zo uit:

Thailand (start vanuit Bangkok richting grens Cambodja)
Cambodja (richting zuid-Vietnam)
Vietnam (van zuid naar noord)
Loas
Thailand
Australie (van maart juni/juli)

Zat ook echter te denken om misschien vanuit Bangkok naar het noorden (Chaing Rai) te gaan en van daar uit Laos, Vietnam en Cambodja te doen. Ieder geval wil ik vanuit Bangkok ergens in februari vliegen naar Sydeny en vanaf daar via Melbourne en Adelaide naar het noorden van het land te reizen. Dan naar de westkust richting Brisbane en vanuit daar weer terug naar NL (via New York / London).

Ben alleen bang dat ik iets te kort in zuidoost Azië ben om zeg maar het zuiden van Thailand te zien. Heb gelezen dat je daar fantastisch kan duiken. Denken jullie dat ik iets teveel wil ondernemen of is dit wel te doen?
Verder vroeg ik me af of in dit geval een around the World ticket het voordeligst is voor zo’n trip of dat losse vluchten misschien een optie is. Ik bedoel na Australië ben ik in principe van plan om naar NL te gaan en vindt ik USA niet relevant na al die prachtige landen…😉

Anyway hoop dat iemand me iets kan “adviseren”!

Alvast bedank.

First time backpacker

PS: sommige vrienden en kennissen adviseren mij om eerst Australië te doen en dan pas zuidoost Azie. Ik denk echter dat het beter is om eerst in Azië te beginnen vanwege de periode en omdat je dan nog een flink budget heb om geld uit te geven. Als je dan in Australië krap in cash komt kan je altijd nog werken daar en heb vrienden/familie wonen.

Veel vragen ik weet het…. 😉
Ron Ron Power Users
het is mogelijk om in 3 maanden thailand, cambodja, vietnam en laos te doen.
dat houd in dat je gemiddeld 3 weken per land hebt, dat is te doen maar zul je misschien wel bepaalde dingen moeten overslaan en kun je niet te lang op plekken blijven hangen. persoonlijk zou ik wat meer tijd nemen.

zelf ben ik in aussie begonnen.
maar er zijn ook genoeg mensen die in azie beginnen. en in jouw reis plan zou ik het ook doen, azie is lekker goed koop.
kom je dan ik aussie dan is het even slikken want dan is alles op eens duur. hoor dit veel backpackers zeggen die van azie naar aussie komen. op deze manier kun je dan altijd nog werken in aussie. mocht dit nodig zijn.

ja qua ticket, wereld ticket is waarschijnlijk goedkoper maar mocht je niet zekrs weten wat je gaat doen dan is het handigere om losse tickets te kopen in mijn ogen.
je wilt in de eerste week van november weg....3 maanden Azie...maar je schrijft dat je in maart naar Australië vliegt?
zie ik iets verkeerd of heb je 5 maanden voor Azië?

wereldticket is vaak niet goedkoper..dan een retour Australië met de mogelijkheid op een (lange) tussenstop in Azië. kijk eens rond op de sites van joho, tunafish, kilroy en oooohhh, hoe heet ie ook alweer (het is laat)...die ook die startpakketten hebben in oz.. active travel, activity...
Moira Moira Power Users
Hallo,

Mijn tip als je naar Australie wil vliegen om dit te doen vanaf Kuala Lumpur naar Australie met Airasia.
Wij vliegen zelf nu in oktober one way van Kuala Lumpur naar The Gold Coast voor 100 euro 2 personen met extra beenruimte. Je kunt ook zeer goedkoop vliegen vanaf Singapore met Jetstar.

gr van Moira
Martinktje Martinktje REGISTERED
Thanks allemaal voor jullie snelle reacties op dit bericht! 🙂

Ja ik bedoelde febuari maar zit toch wel te denken om er een extra maandje aan te plakken 🙂
Losse tickets is misschien wel een goedkopere optie dus ga maar is ff rond surfen en prijzen vergelijken. Is het niet zo dat als je een enkele reis boekt dat sommige luchtvaartmaatschappijen het weigeren? Verder was ik benieuwd naar het aanbod van werk in Aussie. Hoorde namelijk dat het qua werk vinden wat moeilijker is then it used to be.....weet niet of dit waar is verder.

Greetings

Martin
Moira Moira Power Users
Hallo,

Ik heb ook met jetstar gevlogen naar Australie one way en die hebben totaal niet moeilijk gedaan. Nu zijn wij wel in het bezit van een Working Holiday visa dan mag je met een enkele reis naar binnen reizen maar moet je aantonen dat je 3200 euro hebt. Ik neem aan dat je ook weer naar huis moet dan heb je toch je terugvlucht als bewijs dat je het land weer verlaat? Dan is het geen probleem dat je heen met de ene maatschappij vliegt en terug met een andere.

gr van Moira
zaratoestra zaratoestra Power Users
heyhey,

nog enkele weken geduld en we mogen boeken!!! joepie

Dit is onze route, zien jullie 'klimatologische problemen' of andere dingen die we over het hoofd gezien hebben?

1 augustus: vlucht Londen - Peking
1-7 augustus: +- 1 week China
nadien +- 3 weken Mongolië
Als slot 7 weken China erbij wat inhoudt dat we +- midden oktober China verlaten
Vlucht Hongkong-Hanoi
Midden oktober tot midden januari: Vietnam,Cambodja,Laos,Thailand,Maleisie
Midden januari tot midden februari Borneo (sabah en sarawak)
Vlucht Singapore-Nieuw zeeland
eind februari tot +- 8 april nieuw zeeland (7 weken)
9 april vlucht NZ- Tahiti en 1 week verblijf Tahiti
16 april vlucht Tahiti-Paaseiland (1 week)
23 april vlucht Paaseiland - Santiago
dan schieten mei,juni,juli nog over om Argentinie (boven BA),Bolivie en Peru (onder Lima wegen tijdsgebrek lijkt me) aan te doen.
Eind juli vlucht Lima-Londen
De enige dingen waar ik kan aan denken maar die niet echt storend zijn (denk ik) zijn de volgende:
**Vietnam: regen in oktober/november
maar volgens mij zitten we dan weer heel goed voor Cambodja,Laos,Thailand en Maleisie
**Borneo is regenperiode maar is dat wat te doen in midden januari tot midden februari?? iemand ervaring mee??
**NZ valt klimatologisch goed: eind februari tot begin april,maar dan waarschijnlijk duurder qua camperverhuur
Argentinie,bolivie en peru doen we in de winter: is dat een beetje te doen qua koude??
Daarnet even gekeken op weersvoorspelingen en 't friest snachts....brrrr
Ben een redelijke koukleum maar positief is dan wel weer dat je je kan kleden op koude maar niet echt kan wapenen tegen regen...

Iemand opmerkingen???
Tikva Tikva Power Users
Heb je het boekje "handboek van een wereldreiziger" daar staat voor elk land klimaat tabellen in. Ik kan anders thuis wel even voor je kijken.

Mooie route hoor ben jaloers!
hey Tikva,

Dit boekje hebben we zelf niet maar ben er wel bekend mee. Via reisgidsen en het internet af te surfen ben ik er achtergekomen dat we qua klimaat wel vrij goed zitten.
' t Is gewoon allemaal erg spannend allemaal, kan niet wachten om nu gewoon het ticket te boeken en dan alles op zijn beloop te laten gedurende enkele maanden... om nadien te vertrekken.
Kan je als je wil eens kijken voor Borneo,NZ en vnl. Zuid Amerika want dit zijn landen waar ik het niet zeker van ben.

groetjes ellen
elinehoenderdos elinehoenderdos REGISTERED
Het klimaat is wel een beetje in de war de laatste tijd, dus pin je er niet op vast. Ik was op borneo van april tm juni. Het had regenseizoen moeten zijn in de maanden ervoor, maar er was zo weinig gevallen en ze hadden echt last van de droogte. Pas in mei ging het af en toe wat regenen, maar ook niet om over naar huis te schrijven. T'is altijd afwachten wat het weer precies gaat doen! Gaaf hoor, zo'n wereldreis! Veel plezier met de voorpret!
Tikva Tikva Power Users
Ja helaas in het klimaat inderdaad niet meer zo betrouwbaar als vroeger.

Maar goed bij deze:
- Over Borneo is dan tegen einde regenseizoen. Mijn eigen idee op basis van andere landen in Azie einde regentijd is Normaal zou je dan minder regen moeten hebben dan midden maar omdat alles al zo lang heel vochtig zullen wegen enzo wel al in slechte staat zijn.
- NZ van december tot en met april de beste reistijd
- Argentinie noord is wel oke vanaf mei het zuiden niet (kou), bolivia en peru zijn dan prima (regentijd is net voorbij). Let wel even op dat bij Peru het binnenland prima is maar de kust dan altijd minder is vanwege een dikke mist waar smok in blijft hangen.
hey,

bedankt allemaal voor de input. Zowieso kan je niet overal perfect zitten he.
't ziet er goed uit. Als we geboekt hebben geef ik info over prijs en service, hebben anderen er misschien ook iets aan.

groetjes ellen
Dexter Dexter Power Users
Kan je dan een 60dagen visum krijgen voor China, of na 30dagen een verlenging? Maar geen transmongolie express, hebben jullie die al gedaan of lijkt je dat niet leuk.
hildo hildo Power Users
Dexter schreef:
Kan je dan een 60dagen visum krijgen voor China, of na 30dagen een verlenging?
Je kunt je visum redelijk makkelijk verlengen bij de PSB in de grotere toeristen plaatsen. Alleen in Tibet lukt het niet en waarschijnlijk ook niet als je dicht bij de tibetaanse grens bent.
@dexter:
we zagen de TME eerder als verplaatsing en niet zozeer als onderweg zijn. Rusland trekt ons niet echt zo (in vergelijking met kostprijs van tickets,accomodatie en onkosten in Rusland.)
Zowieso gingen we eerst enkel azie aandoen en dan konden we het nog overwegen. maar uiteindelijk toch van af gezien en RTW ticket gekocht.
Flow Flow REGISTERED
kan iemand mij helpen met 2 kleine onduidelijkheden?

ik wil misschien met een RTW ticket de wereld rond alleen kan ik dan ook naar nicaraqua en/of suriname?
en hoe zit het met vaccinaties, als ik een RTW ticket neem met bestemmingen in afrika, ZA en australie??

groetjes
meestal zijn RTW tickets met zuidamerika erin erg prijzig. Zeker de landen die jij noemt liggen niet op de standaard routes.
is er een speciale reden waarom je daarheen wilt? kun je niet beter gewoon een retourtje suriname kopen en de rest van de wereld zien via een RTW

Wat betreft vaccinaties. tja, dan moet je toch eerst uitvogelen naar welke landen je wilt al zijn er wel een aantal standaard vaccinaties die je sowieso nodig hebt. Denk aan de combi Hepatitis A en B, de DTP en Buiktyphus
Flow Flow REGISTERED
ik hoef niet per se naar suriname of nicaraqua met het ticket maar het leek mij leuk en handig om die mee te nemen in het ticket, omdat ik er toch een keer geweest wil zijn. het is dus handiger om die een andere keer te doen.

over de vaccinaties, ik wil eigelijk al over ongeveer een maand weg. nu zijn er vaccinaties die je een maand vantevoren moet hebben maar ook van een half jaar heb ik gehoort... voor welke landen moet je een half jaar vantevoren worden ingeent??
MarcB MarcB REGISTERED
Je kunt eens een offerte opvragen bij bijvoorbeeld Kilroy of World Ticket Center met en zonder Suriname. Dan kun je zien wat het prijsverschil is. Ook zijn er op internet wel voorbeelden te vinden van (standaard) RTW tickets. Misschien is het goedkoper om een andere plaats in het noorden van Zuid-Amerika op te nemen in je RTW ticket en van daar zelf een retourtje te nemen naar Suriname.
DTP is 1 prik
maar voor Hepatitis A en B heb je 3 prikken nodig die over 6 maanden gegeven worden. je moet in iedergeval GISTER beginnen met je vaccinatie proces. Je zou kunnen kijken of de tweede en of derde prik voor de hep ook in het buitenland gehaald kan worden. Maar dan moet je wel weten waar je heen gaat.
Buiktyphus is ook 1 prik.
Een maand voor vertrek nog niet weten waar je heen gaat is wel een beetje krap en kan ook andere problemen geven. Denk aan visa.
Welke vaccinaties je nodig hebt hangt echt van het land af waar je naar toe gaat. Dus dit moet je eerst weten.
over de tip van Marcb
vraag inderdaad eens verschillende offertes aan! ik heb een RTW genomen en een los ticket naar Mexico vanuit LA omdat dit een stuk goedkoper was dan middenamerika opnemen in mijn RTW ticket
Suriname is een dure bestemming om op te vliegen vanuit Zuid-Amerika zelf omdat er simpelweg weinig vraag naar is. Er zijn wel heel veel (surinaamse)Nederlanders die naar Suriname willen waardoor een vlucht vanuit Nederland goedkoper kan zijn dan een vlucht vanuit een zuid-amerikaans land.
Maar ookhier geldt...vraag eens wat offertes aan.
Tikva Tikva Power Users
Met de duurdere RTW tickets van grote allianties zoals One World kan je wel naar Suriname of Nivaragua. Net als rudi heb ik zelf gekozen voor een goedkoper RTW ticket, ik heb toen vanaf LA nog een los ticket gekocht naar Liberia in Costa Rica (2 uur van de grens met Nicaragua) en vanaf Mexico weer terug naar L.A. dit was goedkoper.

Een offerte aanvragen is prima maar het is ook wel slim om jezelf even goed te verdiepen in de tickets. Er zijn zeker bij de dure tickets echt mega veel mogelijkheden, die wellicht als je er naar kijkt ook wel leuk zijn.
Begin eens met het lezen van de informatie over de grote alliante RTW tickets
Flow Flow REGISTERED
ja had ik al gelezen (long live the search button!) en kon daarin niks vinden over surinaamse bestemmingen, en vroeg me af of er ook RTW tickets waren met suriname inbegrepen. het is wel vrij duidelijk voor mij dat het er niet inzit om naar zuidamerika te gaan als ik een round the world tour maak, toch iets te duur.

dan nog iets anders he,
zodra je ergens bent aangekomen met dat ticket, dan kun je vertrekken wanneer je wil (wel binnen afgesproken tijd) naar je volgende bestemming? of heb je vaste data en is het meer een voorgeplande reis?