Eind juli/begin augustus gaan we 2,5 week naar Oost-Canada, hebben er al heel veel zin in en zijn aan het bekijken wat we allemaal willen zien en wat we niet mogen missen.
We gaan de volgende route rijden met de auto en verblijven in hotels/B&B's, misschien een keer in een hostel (het jailhostel in Ottawa lijkt me erg leuk). Misschien hebben jullie nog tips/ideeën en waar wat langer te blijven of niet:
30 juli: Aankomst Toronto. Het Caribana Festival vindt dan plaats, iemand hier geweest? Leuk, de moeite waard?
31 juli: Auto ophalen en dan 2 weken de tijd voor:
Kingston
Montréal
Québec
Tadoussac
Ottawa
Algonquin Provincial Park
Canada Wonderland
Niagara Falls
Wellicht nog omgeving Kitchener/Waterloo, de moeite waard?
En dan nog 3 dagen Toronto, om op 17 augustus weer te vertrekken naar Nederland.
Het plan is om alleen een hotel/B&B vooraf te boeken voor de eerste nacht en de laatste 3 nachten en verder te zien waar we hoeveel nachten verblijven. Maar augustus is natuurlijk wel hoogseizoen, is het dan lastig wat te vinden? Of verstandiger om toch van tevoren al per dag een route vast te leggen en te boeken?
Ik zag dat je vanaf Tadoussac via route 172 langs de fjorden kunt rijden en dan een weg door de Laurentides kunt nemen richting Québec. Is dat een aanrader? Kost het veel tijd of is het goed te doen?
Zijn er in de zomer ook ijshockeywedstrijden die je kunt bezoeken of ligt echt alles stil? Jacco, mijn man, is namelijk gek op ijshockey, zou leuk zijn om een wedstrijd bij te kunnen wonen, maar ja, het seizoen is daar natuurlijk niet naar

Is er een algemene website over openbaar vervoer in de steden, zoals bij ons connexxion.nl of 9292ov.nl?
Kun je met je mobiele telefoon gewoon bellen/smsen? Ik heb op meerdere plekken gelezen dat je alleen met een triband toestel kunt bellen, maar welke toestellen vallen daaronder? Of kun je ook gewoon met je smartphone bellen?
Een hoop vragen, maar hoop dat jullie me wat antwoorden kunnen geven

Bedankt alvast!
Groetjes Tanja