Komende zomer naar Oost-Canada ---> wat vraagjes

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
TanjavB

Komende zomer naar Oost-Canada ---> wat vraagjes

Bericht door TanjavB »

Hallo allemaal,

Eind juli/begin augustus gaan we 2,5 week naar Oost-Canada, hebben er al heel veel zin in en zijn aan het bekijken wat we allemaal willen zien en wat we niet mogen missen.
We gaan de volgende route rijden met de auto en verblijven in hotels/B&B's, misschien een keer in een hostel (het jailhostel in Ottawa lijkt me erg leuk). Misschien hebben jullie nog tips/ideeën en waar wat langer te blijven of niet:

30 juli: Aankomst Toronto. Het Caribana Festival vindt dan plaats, iemand hier geweest? Leuk, de moeite waard?
31 juli: Auto ophalen en dan 2 weken de tijd voor:
Kingston
Montréal
Québec
Tadoussac
Ottawa
Algonquin Provincial Park
Canada Wonderland
Niagara Falls
Wellicht nog omgeving Kitchener/Waterloo, de moeite waard?
En dan nog 3 dagen Toronto, om op 17 augustus weer te vertrekken naar Nederland.

Het plan is om alleen een hotel/B&B vooraf te boeken voor de eerste nacht en de laatste 3 nachten en verder te zien waar we hoeveel nachten verblijven. Maar augustus is natuurlijk wel hoogseizoen, is het dan lastig wat te vinden? Of verstandiger om toch van tevoren al per dag een route vast te leggen en te boeken?

Ik zag dat je vanaf Tadoussac via route 172 langs de fjorden kunt rijden en dan een weg door de Laurentides kunt nemen richting Québec. Is dat een aanrader? Kost het veel tijd of is het goed te doen?

Zijn er in de zomer ook ijshockeywedstrijden die je kunt bezoeken of ligt echt alles stil? Jacco, mijn man, is namelijk gek op ijshockey, zou leuk zijn om een wedstrijd bij te kunnen wonen, maar ja, het seizoen is daar natuurlijk niet naar :)

Is er een algemene website over openbaar vervoer in de steden, zoals bij ons connexxion.nl of 9292ov.nl?

Kun je met je mobiele telefoon gewoon bellen/smsen? Ik heb op meerdere plekken gelezen dat je alleen met een triband toestel kunt bellen, maar welke toestellen vallen daaronder? Of kun je ook gewoon met je smartphone bellen?

Een hoop vragen, maar hoop dat jullie me wat antwoorden kunnen geven :)

Bedankt alvast!

Groetjes Tanja
menasil
Reisexpert

Re: Komende zomer naar Oost-Canada ---> wat vraagjes

Bericht door menasil »

Wat betreft je telefoon: wat voor type toestel heb je? Je kan googlen of de site van je telefoonmerk raadplegen, daar beschrijven ze vaak wat voor soort "band" je hebt.

Overigens, als je belt vanuit Canada naar eenoverzees nummer, dan moet je er voor het landnummer nog 011 voorzetten. Dan 31 en dan de rest van het nummer. Anders kan je niet bellen. Dus bijv. 01131612345678.
Erik101

Qreply

Bericht door Erik101 »

Hoi Tanja,
Vorig jaar in Algonquin Park geweest.
2 Weken kanoën op de meren en riviertjes. Leuk gebied. Bijna net zo groot als nederland. Er zijn ook mogelijkheden voor wandeltochten. Als je van plan bent om te gaan kanoën Er zijn verschillende plaatsen om je trip te starten. Vermijd de grote meren, aangezien je niet echt veel tijd te besteden hebt, tegen de middag ben je aan het eind en dan kun je weer terug. 's Middags heb je vaak een opkomende wind. Een overnachting op een 'prive'camping aan het meer is erg leuk. Oh ja en wermijd zoveel mogelijk portages, dat is echt drama.
Ik kon gewoon bellen en mail versturen met mijn nokia e 51. Een smartphone leverd normaal geen problemen.
Openbaar vervoer:
Voor Toronto kun je kijken op www.ttc.ca
Er is een grote bus maatschappij die heet greyhound.
TanjavB

Bericht door TanjavB »

Dank jullie wel voor de tips, daar kan ik zeker wat mee!

Erik, heb je in Algonquin veel wildlife gezien? Fijn dat een smartphone te gebruiken is, altijd fijn om even iets op te kunnen zoeken of een sms te kunnen sturen :)
Erik101

Bericht door Erik101 »

Hoi Tanja,

Het park staat bekend om z'n elanden, die heb ik niet gezien. Veel loon's, zwemmende zwarte beer, bever, otters, wasberen, zaagbekken, visarenden, zeearend en kolibries. Moet er wel bij zeggen dat het meeste wildlife wat ik gezien heb dieper in het park zat. ALs je een auto tot je beschikking hebt kun je ook makkelijker aan de noordkant van het park komen. Zal daar rustiger zijn en dus ook meer ruimte voor wildlife.

Groet Erik
Plaats reactie