Internet en Communicatiemogelijkheden

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Internet en Communicatiemogelijkheden

Bericht door Jos »

Onlangs had iemand het over Skype als een manier om contact te houden met iedereen, daarnaast is MSN natuurlijk een goeie manier of passief contact via fora of sites als Hyves, maar ik heb een jaar lang 1000km van mijn vriendin gewoont en dan wil je ook wel eens gewoon bellen.

In den beginne ging dat ten kost van mijn prepaid kaart, a 1.30 per minuut gaat dat niet grappig snel, dus we bleven maar SMS'en. Totdat ik van iemand de tip kreeg om eens te kijken naar VoipCheap en VoipBuster.

Ik hou niet echt van reclame maken, maar dit zijn twee geniale programma's. Ze zijn overigens hetzelfde alleen gebruiken een net iets andere tarieven lijst.

Wat kost het? Het eerste uur bellen is geloof ik gratis, puur om te testen. Daarna vragen ze je om prepaid tegoed aan te schaffen. Dit kost met mijn mastercard 12,50 voor 10 euro beltegoed (belasting en administratie komt er overheen). Dat blijft altijd geldig en komt niet te vervallen. Vervolgens kun je in heel veel landen, rond de twintig/vijfentwintig gratis bellen op de landlijnen, waaronder Nederland. Dus je kunt vanaf je computer gratis naar nummers bellen in Nederland, of zoals in mijn geval, naar Polen, maar ook naar de VS, UK enz enz enz. Daarnaast geld voor mobiel bellen een heel schappelijk tarief, 10cent voor Nederland, 8 cent voor polen zonder start tarief en een sms tarief van 1 cent per bericht.

Dit geld vervalt niet, maar je gratis dagen tellen af, per 10 euro krijg je 90 gratis dagen, dagen waarin je gratis kunt bellen met de gratis lijnen. Daarna gaat een normaal tarief gelden. Tenzij je weer opwaardeerd. Ik heb nu geen cent meer in mijn tegoed, maar nog wel 103 dagen gratis bellen.

De verbinding is normaal gesproken beter dan met een normale telefoon, maar ik heb gemerkt dat op trage lijnen (zoals vanuit Polen) er een vertraging komt, het bellen wordt niet onmogelijk, maar er zit een vertraging in. We hebben het veel getest en gebeld met Polen, Nederland, Engeland, Frankrijk en zelfs Mexico en voor 8 cent per minuut hadden we een kraakheldere verbinding met Mexico, ik denk niet dat er veel telefoonproviders zijn die het zo goedkoop leveren.

Wanneer wij op reis gaan neem ik zeker het programmatje mee op een memory stick en ga ik als het mogelijk is bellen vanaf PC's. probeer het eens uit zou ik zeggen :)
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Ik snap nou niet precies wat het grote verschil is met Skype??? Bel je toch ook gewoon iedereen gratis? Skype downloaden, hoofdsetje van een tientje aanschaffen en hoppa! En nog een goeie verbinding ook! En als het echt moet, zou ik gewoon een vaste lijn kunnen bellen voor nog geen 2 cent per minute...? En doorverbinden naar een vaste telefoon kan ook.

Dus, mis ik iets, of kun je uitleggen wat nou het voordeel is tov Skype?
Broaden your minds
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Tessa schreef:Ik snap nou niet precies wat het grote verschil is met Skype??? Bel je toch ook gewoon iedereen gratis? Skype downloaden, hoofdsetje van een tientje aanschaffen en hoppa! En nog een goeie verbinding ook! En als het echt moet, zou ik gewoon een vaste lijn kunnen bellen voor nog geen 2 cent per minute...? En doorverbinden naar een vaste telefoon kan ook.

Dus, mis ik iets, of kun je uitleggen wat nou het voordeel is tov Skype?
met skype bel je naar computers, met deze programma's naar telefoon's iets wat voor mij handig is omdat mijn schoonouders en eigen ouders niet bepaald handig zijn met zaken als skype maar wel bekend zijn met een telefoon :)
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

met skype bel je naar computers, met deze programma's naar telefoon's iets wat voor mij handig is omdat mijn schoonouders en eigen ouders niet bepaald handig zijn met zaken als skype maar wel bekend zijn met een telefoon
Ja.. maar dat kan met skype ook gewoon?
Misschien is het meer de prijs die dan net wat voordeliger kan zijn, afhankelijk van waar je heen wil bellen en hoe vaak/hoe lang.

En trouwens, je kunt ze best leren om met skype om te gaan, of iemand vragen om het voor ze te installeren en uit te leggen (moeten ze wel een computer en internet hebben natuurlijk). Dat heb ik met mijn ouders gedaan, zelfs mijn moeder lukt het nu om mij te bellen :)
Broaden your minds
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kan je met Skype niet ook tegoed kopen om naar gewone telefoons te bellen?

heeft iemand daar ervaring mee?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Met skype kun je inderdaad naar vaste en mobiele nummers bellen. Op zich werkt dit goed maar soms heb je in het begin even en hele kleine vertraging o.i.d. Maar qua qualiteit en prijzen hoef je het in ieder geval niet te laten.

Ook is skype in veel internet café's aanwezig en wordt het steeds meer gebruikt als messenger (wat nu msn is).

Het enige nadeel van skype vind ik dat er sinds de start steeds meer toeters en bellen aan komen te zitten, terwijl het eerst een eenvoudig en goed bel programma was.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Skype werkt prima naar vaste en mobiele nummers in Nederland, Indonesie en Egypte (andere landen heb ik geen ervaring mee).

Wat de toeters en bellen betreft: na enige tijd heel huiverig te zijn geweest, moet ik zeggen dat de webcam optie (van PC naar PC) eigenlijk best leuk kan zijn :D Andere tools gebruik ik idd niet, chatten is niet mijn ding en bestanden sturen gaat net zo makkelijk per mail.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ik heb verder geen ervaring met bellen met skype maar het het voordeel van VoipCheap en VoipBuster is dat je overal in de wereld gratis naar huis kunt bellen en dus niet afhankelijk bent van mensen achter de PC of wat dan ook, je belt ze gewoon om 4 uur 's nachts uit bed :)

maargoed, ik zal me wat verder gaan verdiepen in Skype :)
Plaats reactie