Schoeisel!

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Schoeisel!

Bericht door Jos »

beste allemaal,

er was niet zo'n lange tijd terug een interessante discussie over de vraag welke rugzak iedereen heeft en eigenlijk wil ik van iedereen de uitrusting wel weten maar laten we beginnen met de schoenen :)

Ik heb een stevig paar wandelschoenen voor dagelijks gebruik, de Lowa Trekker-S, een leren schoen met leren binnenvoering, dus geen Gore-Tex. De schoenen lopen en zitten geniaal, maar ik ga bij de aanschaf van een volgend paar schoenen toch eerst opzoek naar andere schoenen want, ten eerste worden ze op een natte stenen ondergrond erg glibberig, je begint het al te voelen bij natte stoeptegels en het is gewoon levensgevaarlijk als je bijvoorbeeld in de buurt van een waterval komt. En ten tweede lekken ze op de bovenvoet, op het knikpunt van de tenen zegmaar. Daar komen een paar lagen leer bij elkaar en ondanks veel en grondig invetten blijven ze lekken. Na een kwartier stromende regen heb ik al vier natte plekken en dat is iets wat echt niet de bedoeling was. De Bever had me gezegt dat het niet zou gebeuren, dus toch...

Afbeelding

en omdat wandelschoenen niet altijd ideaal zijn heb ik ook een paar Teva Toachi sandalen, ronduit geweldige dingen :) (overigens niet met oranje zoals op het plaatje maar met zwart, net iets neutraler...)

Afbeelding
Tessa
Reiziger
Contacteer:

lang leve de Teva :)

Bericht door Tessa »

Ik heb wat lichtere wandelschoenen. Ze zijn warm zat in koud weer; in Zweden en in Canada in de sneeuw ook nog prima waterdicht en goeie grip. Zelfs in de stromende regen nog goed, maar ja, heb nog geen tropische regen gehad met die schoenen. :)
Ze zijn net wat hoger, dus wat meer steun voor je enkels en wat meer bescherming. Ook in warm weer nog prima te doen. Ik vind leer gewoon te warm en te zwaar. Dus vandaar dat ik hiervoor gekozen heb een paar jaar geleden, en nog steeds erg tevreden!
Afbeelding

Voor de rest heb ik een paar oude teva slippers en een paar (oer)oude teva sandalen.. die hopelijk vervangen worden door nieuwe als ik in San fransisco ben! :D Wordt tijd, mijn sandalen zijn na een jaar of 12 toch echt plat gelopen! 8) En ja, ik zweer zelfs bij de slippers van Teva, daar heb ik al best wat wandelingen op gemaakt zonder pijn aan de voetjes!
Dus dat wordt zoiets:
Afbeelding
Afbeelding
Broaden your minds
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wow jullie zijn handig met fototjes vinden en plaatsen!

ik heb goretex wandelschoenen en teva's bij me.
De teva's van mijn vriend zijn uit elkaar gevallen en dat is wel wat vreemd. volgens mij geven ze namelijk een levenslange garantie. Dat is natuurlijk wel lang maar hij had deze ietsje meer dan een jaar. er zaten scheuren in bijde zolen waardoor er water in kwam te zitten dat na een tijdje ook nog eens ging stinken en vorige week brak er een strap af.
Maar hij gaat weer nieuwe kopen want ze bevallen toch wel goed.
Mijn teva's waren ooit babyblauw suede maar zijn verkleurd naar een zandkleur.
Wanneer ze weer eens iets minder lelijke op de markt brengen koop ik weer een nieuw paar.

Verder heb ik op reis naar warme landen altijd een paar slippers mee
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb wandelschoenen bij mij van "han wag" type B/C. Heb ze nu een half jaartje en in Nepal goed gebruikt. Ze zitten lekker en zijn goed waterdicht.

Verder heb ik al een paar jaar sandalen van o'neill. Zijn toch net ietsje mooier dan Teva's en zitten echt geweldig lekker! Daarnaast gaan ze ook lekker makkelijk aan en uit.

Daarnaast heb ik ook nog slippers bij me maar die koop ik elk jaar nieuw.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Fem

Bericht door Fem »

Bergschoenen lopen erg lekker, maar raad ik af als je naar warme landen gaat. Dan wordt het 'soppie soppie' :P

Sandalen daar en tegen lopen ook lekker en kunnen 'goed luchten'. Toch vind ik dat weer eng, aangezien je zo je tenen kan bezeren (kan écht gevaarlijk zijn!!)

Er bestaan ook sandalen met een dichte neus. Ik denk dat ik zulke schoenen ga kopen voor als ik naar Australie ga. 8)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Fem schreef:Bergschoenen lopen erg lekker, maar raad ik af als je naar warme landen gaat. Dan wordt het 'soppie soppie' :P
Hangt een beetje van het soort schoenen af... Ik heb een paar Lowa schoenen (van Gortex) en daarin heb ik niet echt last van zweetvoeten. Zeker niet wanneer je van die speciale 'cool max' wandelsokken erbij draagt! En sommige trekkings doe ik nu eenmaal echt het liefst op fatsoendelijke schoenen!!!!

Tja, mijn sandalen (Ekko's) heb ik eigenlijk afgezworen, dit omdat ik meestal op flipflops loop. Maar die zitten dan wel heeeeeel lekker.... :D
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie