er was niet zo'n lange tijd terug een interessante discussie over de vraag welke rugzak iedereen heeft en eigenlijk wil ik van iedereen de uitrusting wel weten maar laten we beginnen met de schoenen

Ik heb een stevig paar wandelschoenen voor dagelijks gebruik, de Lowa Trekker-S, een leren schoen met leren binnenvoering, dus geen Gore-Tex. De schoenen lopen en zitten geniaal, maar ik ga bij de aanschaf van een volgend paar schoenen toch eerst opzoek naar andere schoenen want, ten eerste worden ze op een natte stenen ondergrond erg glibberig, je begint het al te voelen bij natte stoeptegels en het is gewoon levensgevaarlijk als je bijvoorbeeld in de buurt van een waterval komt. En ten tweede lekken ze op de bovenvoet, op het knikpunt van de tenen zegmaar. Daar komen een paar lagen leer bij elkaar en ondanks veel en grondig invetten blijven ze lekken. Na een kwartier stromende regen heb ik al vier natte plekken en dat is iets wat echt niet de bedoeling was. De Bever had me gezegt dat het niet zou gebeuren, dus toch...

en omdat wandelschoenen niet altijd ideaal zijn heb ik ook een paar Teva Toachi sandalen, ronduit geweldige dingen