Van Quito, via Cusco naar Lima

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
jessicahamelink

Van Quito, via Cusco naar Lima

Bericht door jessicahamelink »

Haai!!
In september ben ik van plan voor 3 maanden te vertrekken naar Zuid Amerika. Ik wil vliegen naar Quito om vanaf daar over land, via Cusco, door te reizen naar Lima. Na Lima ben ik van plan door te vliegen naar Buenos Aires om daar mijn laatste maand door te brengen.
Ik heb dus in totaal 2 maanden om de route te volbregen en ben op zoek naar een mooie route waarbij ik zo af en toe kan surfen. Wie heeft er ervaring en kan me helpen!
Dankje :) Groetjes Jessica
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Van Quito, via Cusco naar Lima

Bericht door Tikva »

Er is in 2 maanden meer dan genoeg te doen hoor. Ik ben zelf niet in Ecuador geweest wel ruim 6 weken in Peru dus en dan nog lang niet alles gezien. (op mijn website kan je eventueel een reisverslag vinden)

Zeker noord-peru niet overslaan hier komen nog een stuk minder toeristen. Het fort van Kuelap, bij chachapoyas is vergelijkbaar met machu piccu minus de toeristen. Aan de kust heb je steden zoals Chan Chan en de tempel of the moon, ook niet missen Museum realms de sipan, als je ook maar een museum bezoekt tijdens je hele reis maak het dan deze vanwege de vondst van de tutankhamon van Peru.
Surfen doe ik zelf niet maar denk dat je dan wel kan in Huanchacho bij Truijillo.

Van ecuador naar Cusco kan volgens mij niet, je bent wel redelijk aangewezen op de kust weg waardoor je toch bij lima uitkomt. Veel mensen vliegen van lima naar Cusco, je kunt ook een bus nemen door de bergen maar ik geloof dat dat nogal een raadbraak route is.

Een andere optie is eerst voorbij Lima kunnen gaan, stoppen bij de Nazca lijnen, Ica (voor sandsurfen! ^O^ ) en door naar Arequipa. Vanaf daar kan je dan omhoog de andes in naar Puno en lake titicaca. Dan naar Cusco, dan kan je ook met de bus (of vliegtuig) naar Lima alleen ga je dan vanaf de Andes omlaag wat sneller is en fijner tegen hoogteziekte etc.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
HendrikHerman
Reiziger

Bericht door HendrikHerman »

Je plan is kennelijk om twee maanden in Ecuador en Peru te zijn. In die tijd wil je over land van Quito, via Cusco, naar Lima reizen. Ik neem aan dat je Cusco en Machu Pichu wilt bezoeken. Je hebt daar op zijn minst een paar dagen voor nodig. Dus voor het over land reizen heb je, laten we zeggen, zeven weken. Je wilt dan ook nog hier en daar surfen.
De route Quito - Cusco - Lima is geografisch heel onlogisch. Ook gezien de gesteldheid van het terrein. Als je inderdaad hier en daar wilt surfen kom je, zoals al opgemerkt, op de kustroute terecht, en in Lima, om dan verder te gaan richting Cusco. Het wordt dus noodzakelijkerwijs Quito - Lima - Cusco, en dan met vliegtuig of bus terug naar Lima om van daar uit naar Buenos Aires te vliegen.
Een route "binnendoor" Quito - Cusco bestaat niet, tenminste niet als een gebruikelijke route. Je zult dan van stadje naar dorpje moeten reizen en veel zelf moeten uitvinden. Zal heel veel tijd kosten en surfen is er dan niet bij.
extraordinary
Reiziger

Bericht door extraordinary »

He!

Je kunt prima met een bus langs de kust afdalen naar het zuiden tot zoals eerder is aangegeven Arequipa, misschien daarna naar het Lake Titicaca en vervolgens naar Cusco. Je kunt een dag stoppen in Lima of direct een bus vanaf je bestemming nemen die ten zuiden van Lima reist waardoor je niet in Lima hoeft te stoppen. Vanaf Cusco kun je inderdaad met een bus naar Lima, dit vond ik geen vervelende weg en rijd via Nazca naar Lima. Er is echter in tegenstelling tot wat voorgaande wordt gezegd wel de mogelijkheid om via de bergen naar Cusco te reizen, alleen zal dit je veel tijd gaan kosten, waardoor nauwelijks iemand hiervoor kiest. Maar weet zeker dat als je hiervoor tijd kunt maken dat het een mooie en belonende route zal zijn. Je kunt bijvoorbeeld van Huarez een bus pakken naar La Unión (Huanucopampa inca complex) dan vervolgens naar Huánuco (Tarma) en door naar Huancayo. Maar houd er rekening mee dat dit lange busritten worden op hoogte, waardoor de bussen niet snel zullen gaan dus verkijk je niet in de afstanden. Mocht je meer tijd hebben kun je onderweg in kleinere dorpjes stoppen, maar zorg ervoor dat je wel een week rekent voor Cusco en omgeving. Veel Plezier wat je keuze ook mag zijn.
Plaats reactie