NY, geheime hoogtepunten?

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

NY, geheime hoogtepunten?

Bericht door bolletjeom »

We gaan naar New York!! *O*
Ik ben er al eens geweest en heb de meeste hoogtepunten gezien. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar leuke dingen om te zien en doen in New York die niet zo voor de hand liggen.
Iemand tips??
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Re: NY, geheime hoogtepunten?

Bericht door jaydee »

wel eens in de lower east side geweest? heb het idee dat mensen dat toch vaak overslaan. Broad channel is volgens mij nog wel aardig.

mssnew tork greeter een bekijken. Heb het zelf nog nooit gedaan maar is mss wel leuk.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Grote kans dat je al eens bent geweest, maar Brooklyn is wel aan te raden. Ik ben er kort geweest. De Brooklyn Bridge over gewandeld en toen eea in Brooklyn bekeken. En toen weer terug gewandeld. Ik vond het erg leuk.

En wellicht Coney Island? daar gaan NYcers op zondagmiddag naartoe. Kan dus ook wel grappig zijn.

Of een rondje gratis musea: museum of arts and design, NYC Police Museum, National Museum of the National Indian. Is weer eens wat anders dan de gehaaide musea.

Veel plezier.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

Bericht door elinehoenderdos »

Sommige metrostations zijn ook al een attractie op zich. Bij 14th (Union Square) zijn allemaal kleine bronzen beeldjes 'verstopt'. Zo ligt er een zwervertje te slapen in een hoekje, kruipt er een krokodil uit een putdeksel en sluipt er een mannetje onder het toegangshek door, om vervolgens aan de andere kant opgewacht te worden door een politieagent. Erg leuk, je zou er zo langs lopen als je het niet weet en op gaat in het New Yorkse tempo ;-)
yizzll
Reiziger

Bericht door yizzll »

The Apple store bij Central park. _O-

Ik ben er 7 dagen geweest en heb denk ik alleen maar de standaard dingetjes gezien.
Er bestaan sites waar je kan zien welke musea's en skyscrapers nog tot laat in de nacht open zijn. Misschien is dat een tip.

- Je kan naar de Giants voor een wedstrijd.
- In de maand januari en februari is er een free outdoor film festival in bryant park.
- Fantasma magic store (voor als je kinderen hebt of van goochel trucs houd)
- Verder ben ik naar een comedy club geweest. Ook wel een aanrader. Tickets kun je kopen op time square.
- Observation deck Top of the Rock (iedereen gaat naar de empire state building daar waar het heel druk is. Maar je kan ook naar rockefeller centre mooi uitzicht en geen drukte)
- New York Public Library
- Bike tour.

Verder hebben we in New York niet de hop on hop off tour genomen. Echt een bummer want in London heb ik het wel gedaan en kwam ik erachter dat het toch echt verrekte handig was.
In 2 dagen had ik gewoon alles gezien wat ik wilde zien (de standaard dingen) en daarna zou je dan tijd over hebben voor de niet voor de hand liggende dingen.

Ik weet dat het topic verouderd was maar tips zijn misschien welkom voor mensen die ook nog willen gaan.
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

Ik ben in januari een weekje in NYC geweest.

Heb kennis gemaakt met een dokter, want ik was enorm ziek geworden 's nachts. Unieke ervaring, kost veel geld us$700 om even een dokter te zien..

Nu de echte zaken:

bezoek een NBA wedstrijd van de NY Knicks, echt fantastisch. Ook voor niet sportliefhebbers is dit een top ervaring!
Ga naar Harlem (niet heel uniek misschien, maar weinig toeristen). Loop lekker rond, kijk binnen in de kerken. Kom op zondagmorgen voor een gospel show!
In de Bronx kun je terecht voor HipHop tours, onder begeleiding van een echte hiphopper langs de belangrijke locaties in HipHop land.

Vergeet inderdaad vooral niet verder te kijken dan Manhattan: Brooklyn, HArlem, Bronx, misschien is zelfs Queens de moeite waard.
Ikkes
Reiziger

Bericht door Ikkes »

Eind van het jaar ga ik ook naar NY.
Ik liep tegen deze tips aan en had ze onder mijn favorieten :-)
http://wanderlust.hubpages.com/hub/New- ... eaten-Path
mauddtjee
Vakantieganger

Bericht door mauddtjee »

zijn kaarten voor NY Knicks niet super duur? Ik zit te kijken op de site en zie goede plaatsen voor $1000 of meer! 0_0
Revolucion
Wereldreiziger

Bericht door Revolucion »

mauddtjee schreef:zijn kaarten voor NY Knicks niet super duur? Ik zit te kijken op de site en zie goede plaatsen voor $1000 of meer! 0_0

Wij hebben ongeveer US$ 80 p.p. betaald. Denk er aan alleen tickets te kopen via ticketmaster.com. Het officiele verkoop kanaal. Maar de play offs staan nu voor de deur, wellicht dat die duurder zijn. Moet wel even bij ticketmaster een accountje aanmaken, maar werkt prima. Tickets kun je kopen met bezorgmethode 'Will Call'. Dan print je even de bevestiging uit, ga naar Madison Square Garden en haal het ticket op, echt easy!

Wij vonden het helemaal geweldig, echt fantastisch om mee te maken. ook voor andere sporten kun je gewoon op ticketmaster terecht: baseball, american football en ice hockey. Mochten de Knicks nu uitverkocht zijn of te duur zijn... denk dan ook eens aan een college wedstrijd, ook dan zit Madison Square garden gewoon vol!
mauddtjee
Vakantieganger

Bericht door mauddtjee »

Revolucion schreef:
mauddtjee schreef:zijn kaarten voor NY Knicks niet super duur? Ik zit te kijken op de site en zie goede plaatsen voor $1000 of meer! 0_0

Wij hebben ongeveer US$ 80 p.p. betaald. Denk er aan alleen tickets te kopen via ticketmaster.com. Het officiele verkoop kanaal. Maar de play offs staan nu voor de deur, wellicht dat die duurder zijn. Moet wel even bij ticketmaster een accountje aanmaken, maar werkt prima. Tickets kun je kopen met bezorgmethode 'Will Call'. Dan print je even de bevestiging uit, ga naar Madison Square Garden en haal het ticket op, echt easy!

Wij vonden het helemaal geweldig, echt fantastisch om mee te maken. ook voor andere sporten kun je gewoon op ticketmaster terecht: baseball, american football en ice hockey. Mochten de Knicks nu uitverkocht zijn of te duur zijn... denk dan ook eens aan een college wedstrijd, ook dan zit Madison Square garden gewoon vol!
Dat zal het zijn ja! De play offs..
Lijkt me inderdaad super om mee te maken, welke sport dan ook!
Bedankt voor de informatie en ik zal ticketmaster checken.
*O*
Plaats reactie