Hoi Joyce, Leuk dat je deze reis gaat maken. Ik ben twee keer in Australië geweest en ben ook ooit met de oostkust begonnen. Drie maanden is daarvoor best lang, ik heb er iets minder dan 2 maanden over gedaan en daarbij voelde ik me niet gehaast. Maar meestal merk je ter plekke wel of je het ergens leuk vindt en er langer wilt blijven. Ik zou zeker niet teveel vastleggen van tevoren en lekker alles gaan bekijken wat je onderweg tegenkomt.
Om je een beetje te helpen, hier mijn schema uit 2006 (ik heb alleen andersom gereisd, dus van Sydney naar Cairns)
Sydney - Daar kun je zolang doorbrengen als je maar wilt, er is zoveel te zien en te doen (ook in de omgeving, zoals de Blue Mountains). Ik was er toen ongeveer tien dagen.
Leconfield - Ligt vlakbij Tamworth, ik deed daar een week een jackeroo/jilleroo cursus (zie info over de cursus hier op de site)
Byron Bay - Superrelaxed hippie-dorpje. Je kunt er surfen en tussen de dolfijnen kajakken. Ik was er 3/4 dagen, maar het is wel een plek waar mensen wat langer blijven plakken.
Surfers Paradise - Zuid-Spanje in Australië. Vooral veel uitgaan en... eh.... uitgaan. Oh ja, je kunt er ook naar allemaal wildwater- en themaparken. Ik hield het 3 dagen vol daar
Brisbane - Een grote, keurige stad, maar ik vond het er zelf echt heel saai. Je kunt een uitstapje maken naar de Lone Pine Koala Sanctuary en musea of de botanische tuinen in de stad bekijken, maar toen had ik het wel gehad. Ik was er 2 dagen
Noosa - Ontzettend mooi en relaxed plaatsje. ook populair onder backpackers. Er is een geweldig mooi nationaal park, je kunt er veel wandelen en koala's spotten. Ga vanaf Noosa met een pendelbus naar de dierentuin van Steve Irwin, niet vanaf Brisbane! Hier betaal je er niets voor! Ik was er 3 dagen.
Hervey Bay - Opstap naar Fraser Island. Stadje zelf is niet veel aan. Maar Fraser is geweldig! zeker 3 dagen naar het eiland gaan en dan een dag ervoor en erna in Hervey zijn.
Airlie Beach - Backpacker Heaven (als je ervan houdt dan...) Echt een soort Salou. Maar gelukkig is er een uitstap naar de Whitsundays te maken, dat maakt er een hoop goed. Ik deed 3 dagen varen, en was nog 2 dagen in Airlie Beach (er was toen net Halloween)
Townsville - Vanaf hier op de ferry naar Magnetic Island. Heel rustig eilandje. Leuk als je van rust, natuur en wandelen houdt. Niet echt veel anders te doen, behalve in het Base Hostel, waar een fullmoon party gehouden wordt. (Maar dat stelde niet heel veel voor) Ik was er iets van 2/3 dagen
Cairns - Rustig 'stadje', stelt niet heel veel voor na Sydney en Brisbane. Je kunt er goed tochten naar het Barrier reef maken en natuurlijk veel uitgaan. Ik was hier ongeveer 5 dagen (ik nam vanaf hier een vlucht naar Darwin).
Cape Tribulation - Zeker doen! Je gaat de jungle in, waar je kunt wandelen, paardrijden, krokodillen zien (als je geluk hebt - of juist niet, ligt eraan waar je ze tegenkomt

) en tropisch fruit proeven. Ik deed een 3-daagse trip. Geboekt in Cairns.
Het is dus vrij goed in 2 maanden te doen, maar dat hangt van je tempo af, wat je wilt doen en wie je onderweg tegenkomt. Dan is het ideaal als je niets hebt vastgelegd. Onderweg kun je overal gemakkelijk tripjes boeken.
Je zou eventueel naar binnenlandse vluchten kunnen kijken als je in Australië bent, die kosten niet zoveel en dan kun je bijvoorbeeld nog een weekje rondom Darwin en Alice Springs erbij pakken (zeker een aanrader om het 'echte' Australië gezien te hebben. Tasmanië is ook goed in een week te doen)