Help - Twijfels en vragenl...

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Llinda
Vakantieganger

Help - Twijfels en vragenl...

Bericht door Llinda »

Goedenavond,

Een tijdje geleden had ik hier ook een post gedaan over een reis naar Azie. Dat staat nog steeds op de planning.
Ik wil het al sinds lange tijd en ik vond m'n werk niet meer zo leuk dus dit leek me de perfect tijd. Stoppen met m'n werk, op reis en daarna zie ik wel weer. ben nog jong dus daar maak ik me niet zo druk over. Na lang twijfelen dan een paar weken geleden toch besloten dat ik het ga doen. De bedoeling was van januari tot april.

Maaarrrr sinds deze beslissig lijkt het alsof ik me werk weer leuker ga vinden! Ik ga het zelfs jammer vinden om te stoppen. Toch blijf ik bij m;n beslissing om op reis te gaan maar misschien kan ik het een maandje uitstellen. Dus van feb. tot half mei.

- Is de reistijd voor thailand-loas-cambodja en vietnam dan nog steeds goed van feb tot mei?
- Ik hoor ook veel goeds over Indonesie. Is het leuker om Thailand, Maleisie, Indonesie te doen misschien?
- Is het verstandig om een ticket te boeken naar Bangkok, en terug vanaf Singapore?

Ik zit echt onwijs te twijfelen, over wanneer ik ga, waarheen ik ga, waarheen ik vlieg etc. So need you help! :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Help - Twijfels en vragenl...

Bericht door Tikva »

als ik het goed begrijp heb je straks feb,maart, april en nog een stukje van mei. In 3,5 maand zou ik zeker naast thailand en Maleisie nog een extra landen bezoeken. Indonesie is erg mooi.. maar het hangt natuurlijk ook van je interesses af. Je kunt ook bijvoorbeeld naar Cambodja en Laos gaan.

Ik weet niet wat je graag wil. Als je bijvoorbeeld veel strand en duiken wil dan kan je voor indonesie (bali, lombok) gaan, maar je hebt ook java met veel cultuur zoals borabordur. Maar in cambodja heb je weer ankor.
Er is nooit een foute beslissing, bekijk gewoon wat je het meest aanspreekt.

Naar indonesie moet je vliegen dit kan bijvoorbeeld goedkoop met airasia, het is dan handig om vanaf kuala lumpur terug te vliegen omdat dit de hub is voor air asia vluchten.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

zuid-oost Azie is prachtig. Je moet alleen even kijken hoe je het gaat doen met tickets en visa. Maar als je weet waar je ongeveer heen wilt en wat gelezen hebt moet je eventueel hier maar meer daarover gaan vragen.

Indonesie is erg mooi. Maar je kunt ook Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam bezoeken. Niet alle landen maar een keuze maken. Ikzelf vind Vietnam ook erg gaaf
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Llinda
Vakantieganger

Bericht door Llinda »

OK duidelijk!
En qua reistijd...maakt dat veel uit? Ik hoor over het algemeen dat het regenseizoen ook prima te doen is namelijk.
bolletjeom
Reisexpert

maakt niet zo heel veel uit. regenseizoen heeft ook als voordeel dat je niet iedere dag smelt onder de brandende zon.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

en alles is een stuk groener, watervallen indrukwekkender en er zijn minder toeristen. wat was ook al weer het voordeel van het droge seizoen :P
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

voordeel van het droge seizoen?
ehm...lang nadenken......ehmmmm..... misschien wat minder muggen?
Llinda
Vakantieganger

Bericht door Llinda »

Kom maar op dan met dat regenseizoen, klinkt goed!
robert999666

Bericht door robert999666 »

hai twijfelaar, :)
houd ook rekening met de duur van je visa"s, thailand bv, met vliegtuig 30dagen via land 15dagen!!
dus ga je thailand uit en later weer in kan je visa korter zijn dan gedacht.
ga lekker erop uit, je weet niet of je werkgever je in mei nog nodig heeft,
dit zal niemand je meer afnemen.
ga, leef, geniet,.......later heb je spijt van de dingen die je NIET gedaan hebt.
Smartties
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Smartties »

robert999666 schreef: ga, leef, geniet,.......later heb je spijt van de dingen die je NIET gedaan hebt.
Mooie opmerking! Inderdaad. Ga ervoor en geniet van elke dag. The world is your oyster ^O^
''het leven is simpel, het moeilijkste dat er is is simpel leven''

Ties Lahlali
Padi Specialty Instructor #972625
Koh Tao, Thailand
www.DuikenInThailand.info
Volg ons op Facebook
Plaats reactie