Vliegtickets boeken

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Vliegtickets boeken

Bericht door Jos »

beste mede wereldreizigers,

Ik zit hier met mijn vriendin achter de PC te zoeken naar de goedkoopste mogelijkheid om naar Mexico te vliegen. Comfort maakt niet echt wat uit, de prijs is het belangrijkste criterium.

Onze interesse gaat uit naar Martinair, die vliegt op Cancun behoorlijk goedkoop, 323 euro in begin Januari (ex. belastingen) maar het is niet mogelijk om een enkeltje te boeken op hun site. Dus zoeken we verder via verschillende zoekmachines met ingangs datum 7 Januari, hieronder de resultaten voor een enkeltje Amsterdam Cancun inc belastingen per persoon:

Cheaptickets 761,10 EUR
Ebookers.nl €790
Ebookers.de 407.10 EUR
Vliegtickets.nl 764,10 EUR

Alle zoekmachines nemen Martinair en dus feitelijk dezelfde vlucht, gebaseerd op deze resultaten zou je zeggen dat Ebookers.de verreweg de beste keus zou zijn, maar wat is het addertje onder het gras? Kunnen we nu rustig boeken via ebookers.de en een enkeltje Cancun krijgen zonder vieze naheffingen, of ander gebeuren. Hoe kan het dat er zulke verschillen zijn op dezelfde maatschappij en dezelfde vlucht?

Wat zijn jullie tips voor goedkoop naar het mexicaanse vaste land vliegen? De datum is flexibel, maar gaf veruit het goedkoopste resultaat op ebookers.de en hebben daarom aangehouden.

alle input is welkom!

vriendelijke groet, Jos en een kus van mijn vriendin :-)

ps: hier zijn de links naar de zoekmachines:

www.cheaptickets.nl
www.ebookers.de
www.ebookers.nl
www.vliegtickets.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi Jos + vriendin,

Ik weet niet of je het stuk van Rudi ooit gelezen hebt over echt lowbudget vliegen?! Daarin staat dus ook een complete vakantie boeken soms goedkoper is dan alleen het ticket. Daar heeft ze wat tips over op geschreven hoe je dit kunt aanpakken en netjes kunt afhandelen.

Wat me is opgevallen is dat CheapTickets niet echt de goedkoopste tickets aanbied, het is volgens mij meer de naam. Vaak kun je met vliegtuigmaatschappijen uit het land zelf de goedkoopste vluchten boeken.

Na even wat gezocht te hebben, het lijkt er op dat vliegen van af Amsterdam of Duitsland niet echt gaat lukken, gewoon weg geen vluchten kunnen vinden. Maar vanaf Londen kwam ik vluchten tegen tussen de €200 en €300 voor een retour ticket.
Op deze site http://www.edreams.com/flights/london-cancun/
Vaak waren de goedkoopste prijzen via Air Canada. Zoals je op bovenstaande pagina kunt zien is het erg belangrijk om flexibel te zijn qua data om flink wat centen te verdienen.

Ik zie de kus van je vriendin wel een keer tegemoet :)
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

bedankt voor je reactie, ik kreeg van anderen inderdaad ook al de tip om te zoeken naar complete vakanties of om zelfs naar het zuiden van de VS te vliegen en dan met de bus verder af te dalen omdat de VS iets goedkoper is soms. Het gaat ons namelijk niet zozeer om de plek Cancun, maar om Mexico zelf. Vanwaar we gaan aankomen maken we wel een plan om verder te gaan. Cancun schijnt verschrikkelijk te zijn dus direct verder reizen is wel het idee :)

Ik ga nu het stuk van Rudi lezen, bedankt voor je advies!
Plaats reactie