mijn EHBOkit tips

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

mijn EHBOkit tips

Bericht door bolletjeom »

Naar aanleiding van een vraag van Marij over een EHBO kit heb ik hier even opgeschreven wat mijn persoonlijke voorkeur heeft.

Ik wilde geen hard plastic doosje mee nemen en geen vermogen uitgeven aan een kant en klare kit.
Aangezien ik (net als de meeste mensen) veel van zo'n kit gewoon in huis hebben.

Bij Bever hebben wij het volgende dingetje gekocht:
Afbeelding
(eventjes een sok ernaast zodat je kunt zien hoe groot die is)
Dit is een basis pakket dat we zelf hebben aangevuld met dingen die we in huis hadden zoals een rolletje verband, ander formaat pleisters en handschoentjes.
Wat echt perfect is aan dit ding is dat het flexibel is en waterdicht!

Afbeelding
zo ziet ie er uitgevouwen uit.

Natuurlijk past hier niet alles in maar wel het noodzakelijke. En door het formaat en het materiaal kan je het heel makkelijk iedere dag bij je hebben in je dagrugzak.

We hadden ook nog een klein toilet tasje bij ons met de dingen die hier niet in paste en medicijnen.
Ten eerste iets over medicijnen: je hoeft geen 20 tabletten paracetamol, diareeremmer etc etc mee te nemen. Gewoon 4 of 6 en tegen de tijd dat je ze hebt gebruikt heb je ook tijd gehad je voorraad weer aan te vullen. De meeste dingen gebruik je toch helemaal niet. Dit is wat ik mee neem aan medicijnen
Afbeelding

Wat betreft Naalden.
Ja, neem ze maar mee. Hopelijk heb je ze niet nodig maar neem het zekere voor het onzekere.
Moet je dan dus kiezen voor een EHBO kit met naalden??? NEE!!!!
Dat is echt onzin. Bij de apotheek kun je naalden los krijgen!
wij hebben 2x 3 soorten gehaald voor 0.88 euro!
Neem een infuusnaald mee en een gewone injectie naald. Leg het even voor bij de apotheek en zij adviseren je wel.
Mochten ze geen infuusnaalden hebben bij de apotheek dan kan je die gewoon even halen bij een ziekenhuis. Even zeggen dat je naar een derde wereld land gaat en je krijgt ze (gratis) mee.
Zo zijn wij in iedergeval aan onze naalden gekomen

ORS
dat is een goedje waarmee je uitdroging voorkomt wanneer je overgeeft en diaree hebt. ORS kan je kant en klaar kopen in zakjes en is niets meer dan een Zout en suiker mix die je in water oplost. Je kunt ook een ORS meetlepeltje kopen en zout en suiker meenemen.
Wij hadden 2 lege filmrolletjes-potjes en die gevuld.

Dit is mijn hele ehbo en medicijnen kit bij elkaar!
Afbeelding
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

geweldig dankjewel!

Die ORS meetlepel kun je gewoon bij de Bever halen? En ik kreeg van een vriend de tip om geen gewone gaasjes mee te nemen, maar speciale vettige gaasjes die niet aan de wond hechten. Schijn je gewoon bij de apotheek te kunnen halen maar zijn wel iets duurder.

filmpotjes zat hier in huis, dag ORS :D
bolletjeom
Reisexpert

ik heb de ORS meetlepel inderdaad bij Bever gehaald.
Wat ik ook het voordeel vind van zelf afmeten is dat je overal ter wereld zout en suiker kunt aanvullen en die ORS zakjes worden heel snel ranzig.
Als je die een halfjaar in je tas hebt zijn ze stuk of nattig geworden en durf je ze niet meer te gebruiken

nog 1 tip
doe wat rijstkorreltjes in je potje met zout ( en eventueel suiker). dat absobeert het vocht zodat het geen harde klont word.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Even off topic: waarom doet iedere Nederlander rijst bij het zout om klonten te voorkomen en waarom doen Aziaten dit niet? Het is vochtiger daar, ze hebben rijst zat, dus.... :roll:
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

eeehhhhhhh :idea: omdat niemand ze heeft verteld hoe handig het is :twisted:

hoe vaak ben jij zoutvaatjes tegengekomen waar een enorme klont inzat in Azie???
ik veeeeels te vaak!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

8) Ik heb het wel eens aan mensen verteld... Maar dan kijken ze je aan alsof ze water zien branden en intussen gebeurt er niets 8)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie