Ik wilde geen hard plastic doosje mee nemen en geen vermogen uitgeven aan een kant en klare kit.
Aangezien ik (net als de meeste mensen) veel van zo'n kit gewoon in huis hebben.
Bij Bever hebben wij het volgende dingetje gekocht:

(eventjes een sok ernaast zodat je kunt zien hoe groot die is)
Dit is een basis pakket dat we zelf hebben aangevuld met dingen die we in huis hadden zoals een rolletje verband, ander formaat pleisters en handschoentjes.
Wat echt perfect is aan dit ding is dat het flexibel is en waterdicht!

zo ziet ie er uitgevouwen uit.
Natuurlijk past hier niet alles in maar wel het noodzakelijke. En door het formaat en het materiaal kan je het heel makkelijk iedere dag bij je hebben in je dagrugzak.
We hadden ook nog een klein toilet tasje bij ons met de dingen die hier niet in paste en medicijnen.
Ten eerste iets over medicijnen: je hoeft geen 20 tabletten paracetamol, diareeremmer etc etc mee te nemen. Gewoon 4 of 6 en tegen de tijd dat je ze hebt gebruikt heb je ook tijd gehad je voorraad weer aan te vullen. De meeste dingen gebruik je toch helemaal niet. Dit is wat ik mee neem aan medicijnen

Wat betreft Naalden.
Ja, neem ze maar mee. Hopelijk heb je ze niet nodig maar neem het zekere voor het onzekere.
Moet je dan dus kiezen voor een EHBO kit met naalden??? NEE!!!!
Dat is echt onzin. Bij de apotheek kun je naalden los krijgen!
wij hebben 2x 3 soorten gehaald voor 0.88 euro!
Neem een infuusnaald mee en een gewone injectie naald. Leg het even voor bij de apotheek en zij adviseren je wel.
Mochten ze geen infuusnaalden hebben bij de apotheek dan kan je die gewoon even halen bij een ziekenhuis. Even zeggen dat je naar een derde wereld land gaat en je krijgt ze (gratis) mee.
Zo zijn wij in iedergeval aan onze naalden gekomen
ORS
dat is een goedje waarmee je uitdroging voorkomt wanneer je overgeeft en diaree hebt. ORS kan je kant en klaar kopen in zakjes en is niets meer dan een Zout en suiker mix die je in water oplost. Je kunt ook een ORS meetlepeltje kopen en zout en suiker meenemen.
Wij hadden 2 lege filmrolletjes-potjes en die gevuld.
Dit is mijn hele ehbo en medicijnen kit bij elkaar!