Goed route vanuit Bangkok naar noorden, eilanden&Maleisië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Tatjana

Goed route vanuit Bangkok naar noorden, eilanden&Maleisië

Bericht door Tatjana »

Eind september ga ik samen met mijn vriend naar Azie. Wij vliegen op Bangkok en hebben van 29 september tot 18 november de tijd om door Thailand en Maleisie te reizen, want 18 november vertrekt ons vliegtuig vanuit Singapore.

Nu is mijn vraag: Wie heeft er tips voor een goede route om binnen deze tijd het noorden van Thailand te zien, door te trekken naar beneden naar de eilanden Ko Phangan en Ko Samui etc. En uiteindelijk op tijd in Singapore te zijn.
Ik heb al veel andere forumvragen gelezen en ben al op ideeen gebracht, maar mijn vraag is toch nog niet helemaal beantwoordt.

Wil graag weten of je ook dicht in de buurt van Bangkok kan blijven om wat te zien van het noorden (de jungle in, op olifanten rijden), of dat je dan echt helemaal richting Chiang Mai moet?
Ik dacht er zelf bijvoorbeeld aan om eerst te reizen per trein/bus oid naar het noorden en de eilanden en dan vanuit Krabi een vlucht te boeken naar Kuala Lumpur en dan verder te reizen naar Singapore? Is dit een idee?

Hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Goed route vanuit Bangkok naar noorden, eilanden&Maleisi

Bericht door bolletjeom »

nee joh, je hebt tijd zat!
7 weken. toch?
Bekijk Bangkok voor een dag of 2/3. Ga daarna lekker met de trein naar Chiang Mai. Leuke manier van vervoer en 's nachts dus je verliest geen tijd. Doe daar een dag of 4 alles wat je leuk vind en ga dan weer terug richting Bangkok evt met de bus. Stop onderweg in Ayuthaya of sla af naar Kachanaburi.
meer dan 3 weken gaat hier echt niet in zitten. het kan zelfs in minder tijd.
Dan ga je naar het zuiden van Thailand. dit doe je met een bus in een nacht. Hier kan je dan een week rondhangen op een eiland. je moet in iedergeval binnen 30 dagen thailand uit zijn. Dan heb je nog 3 weken voor de rest.
Maleisië kun je in een week doorheen als je wilt en nog 3 leuke stops maken ook. Dat hoeft dus helemaal niet.
Singapore is niet veel aan. ik had het er wel gezien na 2 dagen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tatjana

Bericht door Tatjana »

Bedankt voor je snelle reactie!
Hier heb ik zeker wat aan!
Singapore vond jij dus niet zo leuk...en zijn er nog andere plekken in Maleisie die je aan kunt raden?
Iedereen heeft natuurlijk zijn/haar eigen voorkeur, maar vind het leuk om te horen wat andere mensen een mooie ervaring vonden!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

over 3 weken ga ik weer die kant op en een heel ander deel van Maleisie bekijken. Dus dan kan ik je nog meer vertellen.
ik vond melakka leuk om een dagje door heen te wandelen. ik vond de perhentian islands echt mege relaxt en ik vond de jungle trein een leuke manier om naar Taman Negara te komen. Taman zelf vond ik niet spectaculair maar ik was al wat verwend tegen die tijd :@
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wij hebben in ongeveer 3 weken een aardige indruk gekregen van Thailand en hebben Kanchanaburi (beroemde brug), Pak Chong, Ayutthaya, Chiang Mai, Ko Chang en Bangkok bezocht.

Volgens mij hebben wij in Chian Mai een tour gedaan waarbij je op olifanten kon rijden. Reizen met de (nacht)bus vond ik zelf niet altijd even fijn als reizen met de trein. In de trein hebben wij wat gemakkelijker nog een paar uurtjes slaap kunnen pakken.
flip72
Reiziger

Bericht door flip72 »

Je zou evt ook naar Borneo kunnen gaan.
Heb dit een paar jaar geleden georganiseerd gedaan, maar vond het erg mooi.
Mooie parken/jungle en strand en natuurlijk het lekkere eten :P
Als je heel actief bent, kunt je Mount Kinabalu beklimmen.
Bezoek ook eens mijn website:
http://www.dutchbackpacker.nl
Plaats reactie