Het is de bedoeling dat we vanuit Singapore via Mersing naar Tioman ( Kampong Salang) gaan, daar een paar dagen blijven, dan via Mersing, Kuantan - Jerantut naar Kuala Gandah (olifantenopvang), dan door naar KL en via Taipin naar Bukit Merah Lake resort (orang utan eiland), en als we nog zin/tijd hebben van daaruit nog een paar dagen Penang. We vertrekken weer vanuit Singapore.
Zijn er andere plaatsen die de moeite waard zijn aan te doen en vrij makkelijk bereikbaar zijn langs deze route? Melakka lijkt me voor een puber niet bijzonder boeiend en om Taman Negera in te gaan zie ik zelf niet zitten (ik heb wat gezondheidproblemen).
Is het prettiger om met de trein of met de bus te reizen? Vroeger reden ze als gékken, ik heb regelmatig doodsangsten uitgestaan, is dat wat verbeterd? Er is natuurlijk niet altijd een keuze - welke busmaatschappijen staan goed bekend?
Verder is het natuurlijk de bedoeling dat we licht gaan reizen, maar wel dat mijn zoon een eigen rugzak draagt. Wat is een verantwoord gewicht voor een jongen van 1.64 lang en 50 kilo? Hij is niet erg sportief aangelegd. Doe ik er beter aan om anders 1 rugzak mee te nemen en 1 trolley ofzo? We gaan geen onherbergzame gebieden in. Wat mag er absoluut niet ontbreken in mijn bagage? Vragen, vragen, vragen.

Alle adviezen en tips van harte welkom!