rondreis vanaf mexico naar midden amerika

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
denise

rondreis vanaf mexico naar midden amerika

Bericht door denise »

Hallo,
Ik ben nieuw op deze site en val direct met de deur in huis! O-)
Wij zouden graag in 2011 een rondreis willen gaan maken beginnend in Mexico. Hierna zouden we willen doorreizen richting Guatamala en Belize. We willen niet de gehele maya-route doen maar wel stukjes meenemen. We houden van een combinatie tussen cultuur, natuur en steden.
Ikzelf ben nogal van het doorreizen, te lang op 1 plek is niets voor mij en meer dan 3 dagen strand vind ik al snel zonde van mijn tijd. Wel houden we van duiken en hiervoor wilde we Belize wel aandoen.

Nu is deze bovenstaande reis wel vaker gedaan alleen zou ik graag weten of iemand ook ervaring heeft met hierna doorreizen richting Nigaragua, Costa Rica en Panama. :?
Mocht iemand ervaring hebben met deze "route" hoelang zouden we hierover doen en wat zouden ongeveer de kosten zijn (wanneer je low budget gaat)?

Groetjes Denise
bolletjeom
Reisexpert

Re: rondreis vanaf mexico naar midden amerika

Bericht door bolletjeom »

kijk eens op mijn site www.bolletjeom.nl voor verhalen over deze drie landen.
Wij hadden beperkt de tijd omdat mijn vriend maar 3 weken vakantie had dus we hebben het in een behoorlijk hoog tempo gedaan allemaal. Niet dat we dit gevoel hadden ter plekke hoor! Het was een relaxte vakantie.

Mexico waren we niet heel erg van onder de indruk. Het landschap en historie wel maar we vonden de mensen wat ontoegankelijk. Yucatan is erg mooi als je om het amerikaanse toerisme heen kunt kijken. Dit is wel mogelijk hoor! Gewoon de juiste keuze maken voor plaatsen waar je overnacht en tempels die je bezoekt.

We vonden Belize fantastisch! zo'n andere sfeer, vriendelijke mensen, lekker eten en strand. Daar kunnen we ook niet heel goed tegen maar als je kunt snorkelen met roggen en zusterhaaien, duiken in de blue hole en zeekoeien kunt zien op een excursie dan heb je al snel 3 dagen vol :Y

Guatamala was ook prachtig!
Er zijn veel mensen die door reizen, Ik zou het ook wel willen.

Tijd en budget. Tijd zoveel als je wilt. als je weinig tijd hebt heb je gewoon minder stops.
Geld:
MEXICO
Openbaarvervoer in Mexico was erg duur. We hadden een daggemiddelde (2 pers) van €70 en dan sliepen we voor €10, vervoer voor € 25 (per dag, gemiddeld!!) en aten we voor €23
(ja, we zijn budgetreizigers)

BELIZE
toertjes en duiken hakte er in hier
daggemiddelde voor 2 pers €75
slapen was €11,50, eten € 27 toers € 25 (zonder duiken)

GUATAMALA
gem per dag 2 pers € 44
slapen € 9 , eten €17

voor meer details zie mijn site onder reiskosten
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
denise

Bericht door denise »

Bedankt voor de reactie! :) Klinkt al wel goed, zal straks ook eens op jullie site kijken!
Ik lees inderdaad wel vaker dat mexico, guatamala, belize in 3 tot 4 weken wel te doen is. Ben dan alleen wel benieuwd of het haalbaar is om daarna direct door te reizen naar de andere (onderliggende) landen...
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wij hebben het andersom gedaan in 2008 van Nicaragua naar Mexico. We hadden hiervoor 3 maanden de tijd wat opzich wel oke was maar meer tijd had ook echt wel gekund.

We hadden ongeveer 3 weken voor Nicaragua toen zijn we naar Honduras gegaan. Als je van duiken houdt moet je zeker naar de Isla de Bahia van Honduras. Duiken in Honduras erg goed en ook nog eens mega goedkoop. We hebben er in totaal 10 dagen gedoken en was echt fantastisch.

We zijn toen heel snel door Guatemala heen gestoken om in Mexico bij Palenque uit te komen. We hebben daar de ouders van mijn man opgehaald en met hun in 2 weken een stukje maya route te doen. Vond vooral Merida een erg leuke stad met veel mogelijkheden voor uitstapjes. Toen naar Belize, hier hebben we ook gedoken wat wel erg mooi was maar veel duurder dan in Honduras en we vonden het duiken van ongeveer dezelfde kwaliteit (met als uitschieter in belize el aquarium is 3e duik van de dag als je naar de Blue hole gaat). Vervolgens de rest van Guatemala bekeken en naar Mexico city.

Kijk ook eens bij de reisinformatie over deze landen op onze website, de meeste heb ik geschreven en staat dan ook ons budget. Bijvoorbeeld budget Nicaragua: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ni ... si531.html

Een aandachtspuntje is wel de koers van de euro-dollar. Heel veel grotere dingen zoals duiken maar soms ook hotelkamers betaal je in dollar, dus alles wordt nu wel wat duurder.

Zie voor de verhalen onze website.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie