een groentje zijn is helemaal niet erg! dat zijn we allemaal (ooit geweest)
Maar mag ik me het toch gemakkelijk maken met het beantwoorden van je vragen?
Wil je misschien eerst de teksten lezen die ik voor deze website heb geschreven over deze onderwerpen? dan wordt je misschien al veel duidelijk. Als je dan nog vragen hebt dan beantwoord ik ze met liefde. 8)
Op de homepage van
https://www.aroundtheglobe.nl staat een kopje "Alles Over". Als je hier op klikt kom je bij heel veel voorbereidings info en ook bij landen info.
Ik denk dat het antwoord op je China/ Hongkong Visa Vraag duidelijk word als je het stukje leest
of je van te voren of ter plekke een visum voor je eerste land moet regelen hangt van het land af waar je start. Via "Alles Over" kom je dus bij de Landeninfo. Hier kies je het land van je keuze ( visa info staat meestal onder het kopje voorbereidingen)
Wat betreft je verzekeringsvraag.....lees even het stuk bij "alles over" voorbereidingen over verzekeringen
Wat je zegt over de gewone doorlopende reisverzekering zijn we nog aan het uitzoeken want de mensen die verstand hebben van wereldreizen zeggen dat het niet voldoende dekt terwijl de verkopers van de gewone reisverzekering soms zeggen dat het wel voldoende dekt....maar weten die dat wel zeker? omdat het relatief nieuw is dat deze verzekeringen voor een lange periode worden aangeboden.
Grootste struikelpunt in deze vraag zijn je ziektekosten. Je basis verzekering in nederland dekt niet buiten europa en een gewone reisverzekering dekt ook geen medische kosten buiten europa als je niet op z'n minst een uitgebreide buitenland aanvulling hebt op je zorgverzekering....zoals je ziet.....hier valt nog wel het een en ander over uit te zoeken en daar zijn we ook druk mee bezig
terug vlucht alvast boeken???hangt ervan af of je op een bepaalde datum terug moet zijn. zo ja, doe dan maar wel.
Wil je juist vrij zijn dan boek je terplekke. Qua prijs maakt het niet heel veel uit. Maar reken er wel op dat je zo'm 6 weken voor dat je terug wilt alvast gaat rondkijken als je ook nog eens goedkoop terug wilt.
Hou een "open mind" over je terug vlieglocatie. Eenmaal in Europa verder reizen naar Nederland kan heel goedkoop zijn.