Is Fiji een aanrader vanuit Nieuw Zeeland?

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Monika76

Is Fiji een aanrader vanuit Nieuw Zeeland?

Bericht door Monika76 »

Ha reizigers!

Ik vertrek 15 jan voor 2 maanden naar NZ.

Nu zit ik te denken om nog een weekje naar Fiji te gaan vanuit NZ.

Is dit een leuk idee? Is het de moeite waard? Iemand al eens op Fiji geweest?
Ervaring met hostels daar?
Heb je inentingen gehaald voor je bezoek aan Fiji?

Kortom is het een aanrader of ben ik heb ik met mijn 2 maanden meer dan genoeg aan NZ en zou het zonde zijn om een week in te leveren voor Fiji?

Iemand op de hoogte van de huidige situatie ivm de coup die daar momenteel is?

Hoop vragen dus.. :D

Benieuwd naar jullie reakties!

gr Monika
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

hi

wij hebben NET geen ervaring met Fiji
toen wij 2 maanden in N-Z waren en chagerijnig begonnen te worden van al 6 weken regen hebben we ook overwogen een weekje naar Fiji te gaan...............en dat was dus de week van de coupe! :lol:
dus hebben we het toch maar niet gedaan.

Wat ik heb begrepen van andere is het zeker de moeite waard MAAR let even goed op het seizoen/weer
Want je kunt in huricane season dus gewoon 5 dagen opgesloten zitten in je hotel. Is geen ramp....maar wel als je daardoor je vlucht terug mist en een eventuele aansluiting. dus als dat belangrijk is, eventjes opletten!
Verder schijnt het er ongelooflijk relaxed en prachtig te zijn en genoeg keuze uit accomodatie....
maar dat is dus allemaal van horen zeggen

hopelijk krijg je ook antwoord vaniemand met ervaring

veel plezier! wat je ook gaat doen.

groetjes rudi

oja..bij de sterke verhalen is een verhaal over Fiji. klinkt heeel relaxed. Misschien kun je die jongen een mailte sturen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ikbenhetmaar

Bericht door ikbenhetmaar »

Hey hallo,

Fiji huh? Mijn situatie is niet erg met de jouwe te vergelijken, maar ik vond het zeker de moeite waard! Ik kwam vanuit de winter in NL, in de winter in NZ terecht en vond het heerlijk voor een weekje de zon, zee en het strand op te zoeken! Voor wat betreft hostels, geen zorgen! Had een Awesome Adventures trip geboekt en verbleef 4-5 dagen/nachten op verschillende eilanden en resorts en zo goed als alles was prima in orde. De hostels op het main island waren helemaal top!
Echter, mijn week Fiji was in het midden van mijn halfjarige werkperiode hier in NZ, waar jij slechts twee maanden in NZ bent en het tevens zomer is.

Inentingen waren niet nodig en ik ben niet ziek geweest van het eten of het water oid. Voor wat betreft de coup, ik heb de militaire leider horen prediken tijdens een persconferentie hier op tv dat niemand gevaar zou lopen. Of dit een garantie is, kan ik je niet vertellen. Loop als je in NZ bent even een reisbureautje in en zij kunnen je vertellen over de coup en het regenseizoen (welke geloof ik in oktober startte).

Voor een klein sterk Fiji verhaaltje: http://ikbenhetmaar.aroundtheglobe.nl/s ... -trip.html.

Plezier met de trip en mocht je naar Fiji gaan, vergeet de zonnebrand olie niet! :oops:

Cheers!

Ed
bolletjeom
Reisexpert

er word dus deze week een staatsgreep verwacht ( zie het nieuws op de homepage van Around the Globe)
hou de situatie inderdaad maar in de gaten. Maar omdat het nu onrustig is wil nog niet zeggen dan je er tegen die tijd niet heen kunt.
De coupe in Thailand was ook geen enkele belemmering voor de toeristen

enneh...ed........zonnebrand OLIE zal je niet veel helpen hoor! :lol:
sunblock factor 600 8)
dat heb je nodig!
Monika76

Bericht door Monika76 »

Dus...eigenlijk begrijp ik een beetje uit je berichtje Edwin dat het zonde is om een week naar Fiji te gaan in mijn 7 weeks bezoek aan NZ?

Of lees ik dat verkeerd...wat denk jij...zonde van de tijd of makkelijk in te plannen.
Is natuurlijk per persoon verschillend...maar wil ff weten hoe iemand er over denkt die langere tijd in NZ is geweest.

Bedankt in elk geval voor de reakties..

Enne...hoe duur kost zo'n adventure trip ongeveer, klinkt wel erg leuk!
ikbenhetmaar

Bericht door ikbenhetmaar »

Monika,

Sorry dat ik niet geheel duidelijk overkwam en bij deze dan nog een poging. Ik heb het erg naar mijn zin gehad in Fiji! Er waren in mijn geval echter een paar belangrijke factoren:
  • Ik verblijf zo'n 10 maanden in NZ
    Ik was toe aan een beetje zomer
    Ik werkte een langere periode, dus een break was meer dan welkom
    Ik had nog geen ervaring met tropische eilanden, dus keek de commercie door de vingers en was impressed door de schitterende scenes.
Wat ik verder hoor van iedere kiwi die ik spreek is dat 2 maanden een mooie tijd is om NZ te bekijken. Ik heb zelf die tijd nog in de planning staan, vanaf half januari, dus ik kan je niet uit ervaring vertellen of dit het geval is, maar misschien kan een andere reziger jou hier verder helpen. Een week Fiji zou natuurlijk wel de diversiteit van je trip verrijken. Een breder scale aan cultuur, natuur en sfeer, maar als dat doel je prioriteit zou krijgen zou je misschien beter Asia/Afrika mee kunnen pakken :? Ik denk maar even hardop...

Misschien ook afhankelijk van hoe je door NZ reist. Als je met de bus door NZ reist (zeg; straytravel.co.nz) dan zul je zien dat de minumum tijd voor heel NZ 19 dagen is en het recommended minimum dagen 23 is. Je kunt altijd langer blijven op de tussenstops, maar zonder vervoer terplekke en zonder de wens om een baantje te nemen, zullen dat (misschien) geen weken zijn. Dus dat is heel veel NZ in een korte tijd waardoor de Fiji trip misschien weer een extra welkome verandering is.

De kosten van mijn Fiji trip, waren NZ $600 voor het ticket en $600 voor de Awesome Adventures boottrip/resorts. Incl eten, excl drank. In plaats van de Awesome Adventures trip kun je dezelfde boot ook ''hop on / hop off" boeken en zelf de trip indelen. Ik kan je helaas niet vertellen of dat goedkoper of duurder is.

Ik hoop dat ik, zonder een JA! of een NEE! geroepen te hebben, een beter beeld heb gegeven voor jou om een keus te maken. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik ze graag. Ik heb in ieder geval geen moment spijt van de trip! 8) En gezien je toch in de buurt bent...

Misschien tot in NZ,

Cheers Ed

p.s. hmmm factor 600... zegt ie nu pas! :roll:
bolletjeom
Reisexpert

monika

zoals wij al zeiden...en wij hadden 2 maanden.... voor N-Z kan het maar zo zijn dat het weer tegen zit en dan wil je met liefde 1 weekje N-Z inruilen voor Fiji

N-Z is prachtig en ( zeker met eigen vervoer) kun je heel veel zien in 2 maanden maar ook in 1 weekje minder!

als jij graag naar een tropisch eiland wilt dan moet je dat zeker doen. Je doet N-Z er niet te kort mee!

wij hebben op een paar plekjes echt rondgehangen of rondjes gereden om de laatste 2 weken zinvol in te vullen. We hadden ons rondje wat snel gemaakt oa omdat we overal waren weg geregend

groetjes rudi
voor onze N-Z verhalen kijk op www.bolletjeom.nl
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

ik las net op de site van het ministerie van buitenlandse zaken ( http://www.minbuza.nl) het volgende reisadvies voor Fiji
In verband met de huidige politieke crisis worden niet-essentiële reizen naar Fiji ontraden (zie ‘Actualiteiten’).
ik zou dus gewoon regelmatig die site in de gaten houden!

groetjes jeroen
Monika76

Bericht door Monika76 »

Bedankt voor jullie reakties!

Ik ga zeker de actuele situatie in de gaten houden, ook als ik in NZ ben.
Mocht het zo blijven zoals nu dan ga ik zeker niet.

Mocht de situatie stabieler worden...en ik heb in mijn NZ weken het idee dat ik daar mijn tijd goed heb kunnen benutten dan kan ik altijd overwegen om nog een weekje Fiji te boeken.
Als ik wil gaan besluit ik dat toch pas in NZ.

Wel heb ik alvast geinformeerd bij GGD, ze raden wel de DTP en hepatitis A aan. Dus ik denk dat ik die op voorhand wel laat zetten.

Ed..ik ga met straytravel reizen..kijk anders voor mijn route op monikanz.waarbenjij.nu.

Nogmaals bedankt voor jullie info!

groet Monika :D
Bonster

Bericht door Bonster »

Hai,

ik ga in mei richting NZ en australie voor 10 maanden en was ook zeker van plan naar Fiji te gaan.
Ik had alleen begrepen dat een ticket NZ- Fiji iets van 80 dollar/euro? was, maar iemand zegt hier 600 :S
Dat lijkt me dan inderdaad niet de moeite waard voor `n weekje...
Klopt dat wel?
bolletjeom
Reisexpert

toen wij vorig jaar in N-Z zelf keken naar lastminute vluchten was het volgens mij tegen de 300 euro.
vonden we ook wat veel voor een weekje
Monika76

Bericht door Monika76 »

Ben net terug uit Nieuw Zeeland...het was super!!

Om nog even terug te komen op het onderwerp Fiji...ik ben niet geweest. Ik heb al mijn weken in NZ gebruikt en ik heb het ook goed getroffen met het weer.
Een ticket Fiji kost inderdaad zo'n 600 nzd...dus zeker geen 60 euro..tismaarffdatjehetweet..

groet Monika
Plaats reactie