Monika,
Sorry dat ik niet geheel duidelijk overkwam en bij deze dan nog een poging. Ik heb het erg naar mijn zin gehad in Fiji! Er waren in mijn geval echter een paar belangrijke factoren:
- Ik verblijf zo'n 10 maanden in NZ
Ik was toe aan een beetje zomer
Ik werkte een langere periode, dus een break was meer dan welkom
Ik had nog geen ervaring met tropische eilanden, dus keek de commercie door de vingers en was impressed door de schitterende scenes.
Wat ik verder hoor van iedere kiwi die ik spreek is dat 2 maanden een mooie tijd is om NZ te bekijken. Ik heb zelf die tijd nog in de planning staan, vanaf half januari, dus ik kan je niet uit ervaring vertellen of dit het geval is, maar misschien kan een andere reziger jou hier verder helpen. Een week Fiji zou natuurlijk wel de diversiteit van je trip verrijken. Een breder scale aan cultuur, natuur en sfeer, maar als dat doel je prioriteit zou krijgen zou je misschien beter Asia/Afrika mee kunnen pakken

Ik denk maar even hardop...
Misschien ook afhankelijk van hoe je door NZ reist. Als je met de bus door NZ reist (zeg; straytravel.co.nz) dan zul je zien dat de minumum tijd voor heel NZ 19 dagen is en het recommended minimum dagen 23 is. Je kunt altijd langer blijven op de tussenstops, maar zonder vervoer terplekke en zonder de wens om een baantje te nemen, zullen dat (misschien) geen weken zijn. Dus dat is heel veel NZ in een korte tijd waardoor de Fiji trip misschien weer een extra welkome verandering is.
De kosten van mijn Fiji trip, waren NZ $600 voor het ticket en $600 voor de Awesome Adventures boottrip/resorts. Incl eten, excl drank. In plaats van de Awesome Adventures trip kun je dezelfde boot ook ''hop on / hop off" boeken en zelf de trip indelen. Ik kan je helaas niet vertellen of dat goedkoper of duurder is.
Ik hoop dat ik, zonder een JA! of een NEE! geroepen te hebben, een beter beeld heb gegeven voor jou om een keus te maken. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik ze graag. Ik heb in ieder geval geen moment spijt van de trip! 8) En gezien je toch in de buurt bent...
Misschien tot in NZ,
Cheers Ed
p.s. hmmm factor 600... zegt ie nu pas!

oll: