Reis horror verhalen

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Erik
Site Admin

Reis horror verhalen

Bericht door Erik »

Opvallend dat er nog geen topic hierover is! Aangezien ik aanneem dat iedereen die hier vaak en lang reist hier wel eens mee te maken moet hebben gehad. Horrorverhalen zijn er genoeg en je hoort ze ook veel vaker wanneer jezelf ook wat is overkomen.

Dus daarom hier je meest verschrikkelijke reiservaring waarbij je nog de bibbers krijgt als je er aan terug denkt, en je zelfs je moeder nog niet verteld hebt! :)
tom
Reisexpert

Re: Reis horror verhalen

Bericht door tom »

ik ben benieuwd naar de verhalen :P

ik heb niet echt horrorverhalen; meer de standaard ergernissen

doodziek, koorts, diarree in een piepklein kamertje in marokko in augustus. geen een raam, dus onder de 35 graden kwam het niet, als wc alleen gedeeld gat in de grond dat al heel lang niet schoongemaakt was en volop kakkerlakken overal.

eindelijk de top van een berg bereikt, eerste stap terug naar beneden ga ik door me enkel. ik heb verdrongen hoe lang het duurde voordat ik weer beneden kwam aangekropen.

met een gammele speedboot (lees houten panga met motor) over een junglerivier waarbij vergeleken een achtbaan echt niets voorstelt. veel regen met als enige bescherming een plastic zeil dat wij vast moeten houden boven ons hoofd. erg verstikkend dus, helemaal als de twee vrouwen naast mij over mijn voeten en tas heen beginnen te kotsen en de rit nog twee uur duurt.

niet echt horror maar wel erg 'leuk´ : in een behoorlijk afgelegen dorpje in de jungle (geen elektriciteit, voor water 1,5 uur lopen etc) wil ik naar de w.c. die is er natuurlijk niet dus ik de bosjes in. voordat ik ga willen mensen mij een stok meegeven. ik heb geen idee waarvoor, moet ik daar mn kont mee afvegen ofzo? uit beleefdheid neem ik de stok maar mee. als ik hurk in de bosjes stormen er van alle kanten varkens op me af. ik moet ze letterlijk met de stok van me afslaan terwijl ik mijn grote boodschap doe, hilarisch. als ik opsta is mn boodschap in een fractie van een seconde opgevroten, recyceling op zn best 8-)
amassakoul
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Wat dat betreft denk ik nog weinig meegemaakt. Enige 'horrorvehalen' die ik heb zijn de 'geen slaapplaats hebben'-verhalen. Niet erg spannend dus.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Was eens op een party en daar was het bier op.....
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Zal er zelf ook eentje plaatsen :)

Tijdens een vakantie in Brazilië ieder dag redelijk opgelet zodat we geen rare dingen uit haalde. Zoals midden in de nacht over verlaten weggetjes rondhangen of opzichtig met dure spulletjes rondlopen in de avond. Nadat we de plaatsjes rondom wat verkend hadden en ook het zwembad bij het hotel wel gezien hadden, wilde we ook even richting het strand.

Na een tijdje op het strand te hebben gelegen kwamen er twee jonge jongens aanlopen die met een dood beest aan het spelen waren (een slang zo bleek later). Niets vermoedend ging ik verder met mijn voeten afkoelen in de branding :) Mijn vriendin lag een paar meter van mij vandaan te zonnen op een handdoek met een klein dagrugzakje onder haar hoofd. Een paar minuten nadat ik de jongens gezien had (en had besloten er verder geen aandacht aan te besteden) hoorde ik een gil. Bij het omdraaien zag ik dat de twee jongens de slang hadden ingeruild voor onze dagrugzak met daarin onze camera met foto’s van de vakantie.

Met mijn (domme?) kop achter de gasten aan gerend, over prikkeldraad door bosjes en een heuvel op in mul zand. Ze waren met zijn tweeën in ieder geval een stuk sneller dan dat ik was en eenmaal boven aangekomen bij de snelweg had niemand de jonge gezien (natuurlijk niet!?).

Tja dat was vervelend, reisboekje met vele reiservaringen weg, onze foto’s en wat klein beetje geld en de dagrugzak. Tja, weer wat geleerd.

Er stond namelijk wel een bordje dat je niet te veel spullen moest meenemen naar het strand i.v.m diefstal, maar dit was nog te veel :)

Op het politie bureau nog veel ergere verhalen gehoord, dus wie weet hebben we nog geluk achteraf?
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

jaydee schreef:Was eens op een party en daar was het bier op.....
En de chica waarnaast je wakker werd was een shemale :P
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dexter schreef:En de chica waarnaast je wakker werd was een shemale :P
Dat zou idd horror zijn!

Maar Dexter jij nooit wat vervelends meegemaakt?
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Dexter schreef:
jaydee schreef:Was eens op een party en daar was het bier op.....
En de chica waarnaast je wakker werd was een shemale :P
nee ik was alleen en op de wc
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Mijn top 10:
Die keer toen 4 plaatselijke zuiplappen het op mijn ex gemunt hadden en ze met een pistool begonnen te schieten.
Die keer toen 3 dieven me om 6h00 wilden overvallen midden op straat.
Die keer dat ik midden in een politie razzia zat (gelukkig hadden ze het op de vrouwtjes van plezier gemunt, en niet op mij).
Die keer dat ik me (voor 75€) heb laten belazeren bij een wisseltruc.
Die keer dat ik een 10-tal woest krijsende apen achter me aan kreeg en ik dwars door de struiken op de loop ging.
Die keer dat ik in Sulawesi niet over land kon verder reizen van zuid naar noord omdat er een burgeroorlog woedde in het centraal gedeelte.
Die keer dat ik (als enige toerist) op een indische trein zat ... met delhy belly. Alsof dat op zich nog niet erg genoeg was, hebben ze ook nog misbruik van de situatie gemaakt en mijn telelens gestolen.
Die keer dat een louche taxichauffeur me om 4h 's nachts in een donker steegje probeerde af te zetten onder het mom dat zijn benzine op was.
Al de keren dat ik met corrupte politie te maken kreeg.
En die keer dat ik voor het eerste met de kinderen op reis ging _O-
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Die eerste twee wil ik wel meer over weten! :Y
InekeKremers
Reiziger

Bericht door InekeKremers »

Mijn ergste ervaring op vakantie was dit jaar in Guatemala toen we vanuit het restaurantje waar we gegeten hadden terliepen naar het hotel. Onderweg moest ik aan de kant springen voor een grote jeep, hierop riep ik naar mijn vriend dat hij ook aan de kant moest gaan. Schijnbaar viel dit bij de bestuurder niet goed, omdat hij het niet kon verstaan en dacht dat het over hem ging. Hij werd enorm pissig, zelfs zo erg dat hij zijn pistool te voorschijnhaalde. Gelukkig hebben we het kunnen sussen, had er niet aan moeten denken wat er was gebeurd als hij zijn pistool daadwerkelijk ook gebruikt had. :?
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Eerste voorval dat ik aanhaalde was in 1994, toen het toerisme nog in zijn kinderschoenen stond in Pai (Thailand). We hadden een brommertje gehuurd om de streek te verkennen en kwamen aan bij een waterval waar verder niemand was. Toen er plots 4 kerels opdoken die duidelijk dronken waren. Eén ervan begon naar mijn ex te graaien terwijl we zagen dat een andere een pistool te voorschijn haalde. We hebben het onmiddelijk op een lopen gezet waarop ze begonnen te schieten. Gelukkig was die kerel té zat. We hebben ons schuil gehouden tussen de struiken terwijl ze bleven verder schieten. Een half uur hebben we daar gezeten, met een klein zakmes om ons vertrouwen wat op te krikken, waarna we pas terug naar ons brommertje durfden te gaan. Op weg naar onze guesthouse sprong er nog iemand voor ons in om ons opium aan te bieden. Daar hadden we even geen zin in.

Tweede was in 2004, in Puno (Peru) bij het Titicaca meer. Ik arriveerde tegen 6h00 met de nachtbus van Cuzco en ging in m'n eentje op zoek naar een slaapplaats. Plotseling steekt er iemand de straat over en komt recht naar me toe. En op hetzelfde moment voel ik geritsel aan mijn rugzak. Als ik mij omdraai, zie ik snel iemand weglopen. Ik schreeuw die kerel nog na in mijn beste spaans terwijl ik zie dat mijn rugzak vol smurrie hangt. Die eerste persoon, die de straat over stak, staat ondertussen naast me met papieren zakdoekjes om me te helpen. Ik plaats mijn grote rugzak op de grond en hang de kleine op mijn rug waarna ik met mijn rug tegen een muur ga staan om die af te schermen. Die kerel met zijn zakdoekjes houdt mijn aandacht vast en ineens zit er een derde persoon aan mijn kleine rugzak te prutsen. Ik begin weer te schreeuwen in een taal die zelfs ik niet ken, waarop die derde gaat lopen. Die met zijn zakdoekjes heeft het ondertussen op mijn grote rugzak gemunt. Pas als de politie komt aanrennen, zet ook deze het op een lopen. Eind goed, al goed. Maar ik verzeker je, na een helse nachtbus ben je dan wel helemaal wakker hoor!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nou echte reis horror verhalen zoals Kohraya heb ik gelukkig echt niet.

Mijn horror verhalen hebben meer met helse reisdagen en vieze hotels enzo te maken.

Een helse reisdag:
We vertrokken 's ochtends vroeg uit Rio Dulce. Het plan was hier een bus te pakken die ons dan op tijd naar flores zou brengen zodat we daar de bus naar de grens bij Mexico konden pakken. (frontera corozal). Dat moest echt omdat we de ouders van mijn vriend in Mexico moesten ophalen. Nou begon het al goed, die bus ging dus niet meer die ochtend, maar we zouden wel met minibusje kunnen. Die doen allemaal alleen maar een heel klein stukje en keren dan om. Dus uiteindelijk hebben we 6 keer van minibusje moeten wisselen, met constant de stress wanneer zit die nou vol, wanneer gaan we nou!. Uiteindelijk komen we gelukkig nog op tijd aan voor de bus naar frontera corozal (want die gaat een uur later dan in de LP stond).

Nou die bus gaat dus echt over een zandweg door de bush bush heen. Dan begint het echt ontzettend te regenen, van de weg is al snel niets meer over dan blubber. We rijden nog maar een paar kilometer per uur. En voor donker bij de grenspost aankomen kunnen we wel vergeten. We hebben geen idee of er aan de guatemalese kant ook accommodatie is maar we hebben toch geen keuze meer, de bus wordt steeds leger en nog inmiddels in het pikkedonker en nog steeds stromende regen komen we bij het eindpunt aan. De chauffeur zegt dat er wel in het "hotel" kunnen slapen waar hij ook slaapt. Die hotel gast wil dus gelijk eerst geld voordat die ons naar de kamer brengt (er is uiteraard geen elektriciteit maar we krijgen een kaars) die natuurlijk ontzettend goor is. Maar wat moet je, dus ik zet mijn rugzak op het bed waarna er echt ontzettende kakkerlaken op de beweging reageren en over het bed holen. gatver

Ik ga vlug naar buiten en laat het aan Marcel over die beesten eerst maar weg te jagen. Ik zoek ondertussen met mijn zaklamp de wc want moet nodig. ik doe de deur open en dat was echt het goorste wat ik ooit ergens gezien heb. Echt overal poep.

Ik kon daar echt niet blijven, dus in het pikkendonker en nog steeds stromende regen maar aan gaan kloppen bij huizen of er nog iemand ons de rivier over wou varen. Uiteindelijk iemand gevonden.

Met een lek heel wankel bootje met alle bagage in het pikkendonker dus de rivier die ook behoorlijk wild was op. Halverwege dacht ik wel echt als je nu iets gebeurd is het ook echt je eigen schuld, welke malloot gaat er nu de rivier op. Maar na die dag kon ik echt niet ook nog in die plek blijven. Uiteindelijk dus illigaal in Mexico maar wel ergens kunnen slapen wat te doen was.

- De ergste plek waar ik wel geslapen heb was in Bulgarije. Je had toen nog niet overal hostels, en hotel rekende extra veel voor buitenlanders. Dus je ging naar een bureautje en kreeg dan een sleutel voor bij iemand thuis. Elke keer ging dat goed totdat we bij een hele oude half blinde vrouw in huis kwamen. Overal (ook op het bed) lag een vieze vingersdikke laag stof. Maar de badkamer was echt het allerranzigst met vieze oude vrouwtjes schaamharen op de vloer.

- Gelukkig wordt ik bijna nooit ziek. Maar een keer heel erge diarree op een hele onhandige en gore plek. Het treinstation van Varanasi. Die wc was ook verschrikkelijk.

- Ook een niet zo leuke ervaring was toen we een busongeluk kregen. Gelukkig was er niemand ernstig gewond behalve de chauffeur (waarvan ik nog steeds niet snap hoe die nog kon leven aangezien het dasboard van de bus tegen de voorste stoelen aanzat).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

De twee ergste:

- In 2001 zat ik met een vriendinnetje op een strandje in Indonesie. Opeens voel ik iets in mijn rug. Wat daarop volgende week ik niet, het eerst volgende wat ik me herinner is dat ik op mijn buik in het zand lig, terwijl een kerel op me zit met een hakmes van meer dan een meter. Het mes wordt tegen mijn keel aangeduwd. In de verte hoor ik vaag mijn vriendin schreeuwen....

Mijn pinpas is gejat, en ook mijn camera. Ik ben foto's kwijt (zo'n rolletje, weet je wel...), onder andere van een bijzondere locale bruiloft.

- 2006, ergens in zuid China, ik moet plassen. Ik ga naar een lokaal toilet, waar vanuit 5 gleuven (Chinese WC's hebben geen afscheiding tussen de potten - ze hebben zelfs geen potten) miljoenen maden me aankijken. Zij viere feest tussen alle poep en gebruikte maandverbandjes. Eeeeeek!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Het enige vervelende wat ik meegemaakt heb is de Black Saturday bushfire in Australië. Het was die dag niet uit te houden buiten, aangezien het iets van 46 graden was. Dus net als iedereen zat ik binnen en op een gegeven moment begon de hemel er rood en zwart uit te zien. Niet lang erna kreeg ik te horen dat er een brand onze kant opkwam waar ik op het moment verbleef. En om ze niet precies wisten welke kant de brand opging hebben ze een tijdje naar de radio zitten te luisteren. Maar op een gegeven moment bleek dat het vuur in een razend tempo onze kant op kwam en toen ik dat hoorde heb ik al mijn spullen in de auto geladen en andere mensen ook nog even meegeholpen met hun spulletjes. Kort nadat bijna alles in geladen was begon het te regenen, alleen was het niet normale regen, maar gemengd met as. Binnen enkele seconden was alles bedekt met een grijze laag dat je er bijna niet meer eraf kreeg. Maar aangezien we weg moesten heb ik een waterton gepakt en over de voorruiten van de auto's gegooid en we waren er vandoor...

Uiteindelijk bleek dat we ongeveer 4 KM van de bosfik af zaten. Kan me nog goed herinneren dat ik destijds stijf van de stress en adrenaline stond. Het klote was ook nog eens dat ik twee weken erna wéér moest evacueren. :{
Plaats reactie