Zal er zelf ook eentje plaatsen
Tijdens een vakantie in Brazilië ieder dag redelijk opgelet zodat we geen rare dingen uit haalde. Zoals midden in de nacht over verlaten weggetjes rondhangen of opzichtig met dure spulletjes rondlopen in de avond. Nadat we de plaatsjes rondom wat verkend hadden en ook het zwembad bij het hotel wel gezien hadden, wilde we ook even richting het strand.
Na een tijdje op het strand te hebben gelegen kwamen er twee jonge jongens aanlopen die met een dood beest aan het spelen waren (een slang zo bleek later). Niets vermoedend ging ik verder met mijn voeten afkoelen in de branding

Mijn vriendin lag een paar meter van mij vandaan te zonnen op een handdoek met een klein dagrugzakje onder haar hoofd. Een paar minuten nadat ik de jongens gezien had (en had besloten er verder geen aandacht aan te besteden) hoorde ik een gil. Bij het omdraaien zag ik dat de twee jongens de slang hadden ingeruild voor onze dagrugzak met daarin onze camera met foto’s van de vakantie.
Met mijn (domme?) kop achter de gasten aan gerend, over prikkeldraad door bosjes en een heuvel op in mul zand. Ze waren met zijn tweeën in ieder geval een stuk sneller dan dat ik was en eenmaal boven aangekomen bij de snelweg had niemand de jonge gezien (natuurlijk niet!?).
Tja dat was vervelend, reisboekje met vele reiservaringen weg, onze foto’s en wat klein beetje geld en de dagrugzak. Tja, weer wat geleerd.
Er stond namelijk wel een bordje dat je niet te veel spullen moest meenemen naar het strand i.v.m diefstal, maar dit was nog te veel
Op het politie bureau nog veel ergere verhalen gehoord, dus wie weet hebben we nog geluk achteraf?