Route hulp 3 weken Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Nightfoxy

Thailand in september (3 weken) - route & regen?

Bericht door Nightfoxy »

Beste medereizigers,

Op woensdag 2 september vertrek ik vanaf Dusseldorf voor 24 dagen Thailand in m’n eentje. Ik ga vooral voor de cultuur, omgeving en de mensen en om lekker vrij rond te reizen, maar omdat ik maar weinig tijd heb is het maken van een soort van planning toch wel noodzakelijk ;)

Wat vaststaat is dat ik aankom in BKK en vanaf daar de River Kwai en Ayutthaya wil gaan bezoeken. Dit is ook prima te doen begrijp ik. Daarna wilde ik naar Chiang Mai reizen met de nachttrein en ik wilde vervolgens terug naar BKK om vanaf daar naar een eiland te gaan. Omdat het in september nogal schijnt te regenen, leek het me achteraf veel beter om wat oostelijker te blijven en Chiang Mai te laten zitten en een eiland te kiezen waar het qua weer nog te doen is. Qua reistijd scheelt dat natuurlijk ook.

Daarom 2 vragen: is Koh Chang qua regen te doen in september, naar jullie ervaring? Ik lees namelijk dat het qua reistijd veel zal schelen t.o.v. bijvoorbeeld Ko Samui en dat het net zo mooi is. Wat is jullie ervaring?
Verder vraag ik me af wat ik (in het oosten) kan doen in plaats van Chiang Mai.. Wat hebben jullie als leuk ervaren en wat is te realiseren in 3 weken?

Ik vind het gewoon zonde als ik 3 dagen kwijt ben om op een eiland te komen en er na 1 dag weer weg moet :P
Natuurlijk ben ik zelf ook volop bezig met research, maar aangezien hier een hoop ervaringsdeskundigen zitten, wil ik toch graag weten wat jullie zouden aanraden!

Alvast bedankt!
^O^
bolletjeom
Reisexpert

Re: Thailand in september (3 weken) - route & regen?

Bericht door bolletjeom »

qua regen, daar kan niemand iets nuttigs over zeggen. soms valt het mee en soms valt het tegen.
Naar het oosten reizen zal je niet veel helpen. zuid tenopzichte van noord misschien wel.

In het oosten van Thailand is zo goed als niets te doen. (echt niet) dus laat dat plan maar een beetje varen.
Ko Chang is ok, Ko Samui is dat niet echt. als je toch naar het zuiden gaat kan je beter naar Ko Tao.

Wat ik doe qua reisplanning als ik krap zit is het volgende: Ik zie maximaal 2/3 nieuwe plaatsen per week. Ik reken een volle reisdag tussen locaties. (valt het alleen maar mee als je een paar bonus uren hebt) en ik plan de eerste paar dagen, dan de laatste paar dagen ( je wilt immers op tijd terug zijn) en kijk dan hoeveel tijd ik over heb in het midden en wat ik daar allemaal mee kan doen.

Ik heb een heel leuk rondje thailand gemaakt met mijn moeder in 3 weken. kijk eens op mijn website http://www.bolletjeom.nl (verslag van 2007)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Medemblikker

Route hulp 3 weken Thailand

Bericht door Medemblikker »

Hey allemaal,

Begin juli ga ik met een vriend naar Thailand om daar voor de eerste keer te backpacken, we zijn alleen aan het kijken naar een goede route.
De eerste dagen willen we bangkok bekijken en dan richting het noorden ( Chiang Mai) gaan met de nachtrein.
In Chiang mij vervolgens enkele dagen doorbrengen en dan richting het zuiden. Het Khao Yai NP lijkt ons wel erg leuk om te bezoeken en deze op de route mee te nemen.
De laatste dagen willen we bij het strand zijn (phuket of toch de oostkant?) en dan een vliegtuig terug pakken naar bangkok (airasia).

Weet iemand goede tips voor de deze route? Hoe komen we van het noorden naar het zuiden? Kan dit zonder weer in Bangkok te komen?

Bij voorbaat dank, groetjes Alex & Timo
kohraya
Reisexpert

Re: Route hulp 3 weken Thailand

Bericht door kohraya »

Airasia vliegt van Chiang Mai naar Phuket.
Tijdens onze zomer is het regenseizoen in de regio van Phuket en (relatief) droog rond Koh Samui.
In de buurt van Bangkok is voldoende te zien om je een paar dagen bezig te houden.
De zoekfunctie kan je heel wat verdere info geven.
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Idd vliegen van Chiang Mai naar Phuket, als je op tijd vliegt (7 uur) lig je 's middags al op het strand in Phuket :)
Medemblikker

Bericht door Medemblikker »

Is het ook mogelijk om van Chiang Mai naar het zuiden (de eilanden) te gaan zonder vliegtuig en zonder bangkok aan te doen. Hoelang hebben we hiervoor nodig.

Groetjes
Plaats reactie