Op woensdag 2 september vertrek ik vanaf Dusseldorf voor 24 dagen Thailand in m’n eentje. Ik ga vooral voor de cultuur, omgeving en de mensen en om lekker vrij rond te reizen, maar omdat ik maar weinig tijd heb is het maken van een soort van planning toch wel noodzakelijk

Wat vaststaat is dat ik aankom in BKK en vanaf daar de River Kwai en Ayutthaya wil gaan bezoeken. Dit is ook prima te doen begrijp ik. Daarna wilde ik naar Chiang Mai reizen met de nachttrein en ik wilde vervolgens terug naar BKK om vanaf daar naar een eiland te gaan. Omdat het in september nogal schijnt te regenen, leek het me achteraf veel beter om wat oostelijker te blijven en Chiang Mai te laten zitten en een eiland te kiezen waar het qua weer nog te doen is. Qua reistijd scheelt dat natuurlijk ook.
Daarom 2 vragen: is Koh Chang qua regen te doen in september, naar jullie ervaring? Ik lees namelijk dat het qua reistijd veel zal schelen t.o.v. bijvoorbeeld Ko Samui en dat het net zo mooi is. Wat is jullie ervaring?
Verder vraag ik me af wat ik (in het oosten) kan doen in plaats van Chiang Mai.. Wat hebben jullie als leuk ervaren en wat is te realiseren in 3 weken?
Ik vind het gewoon zonde als ik 3 dagen kwijt ben om op een eiland te komen en er na 1 dag weer weg moet

Natuurlijk ben ik zelf ook volop bezig met research, maar aangezien hier een hoop ervaringsdeskundigen zitten, wil ik toch graag weten wat jullie zouden aanraden!
Alvast bedankt!