Ik ben van plan om volgend jaar te gaan reizen in India en Nepal van december tot en met februari. Nu ben ik nu al alles aan het uitzoeken.. ja ja.. Vroeg begonnen, al heel enthousiast

1) Om te beginnen met India. Ik heb in veel forums zitten neuzen, maar ik kan niet veel info vinden over Bombay. Ik was van plan om mijn reis te beginnen in Bombay om vanuit daar een binnenlandse vlucht te nemen naar Jaisalmer. Nu is mijn vraag.. Is Bombay ook de moeite waard of kan ik beter via Delhi vliegen, zodat ik al meteen in het noorden ben? Mij lijkt Bombay zelf echt superleuk, ben wel benieuwd naar Bollywood

2) Dan.. Had ik vanuit Jaisalmer de volgende route uitgestippeld: Jaisalmer, Jodhpur, Pushkar, Ranakpur, Udaipur, Jaipur, Agra, Fatehpuhr Sekri, Mathura, Kharjuharo met als eindbestemming Varanasi. Is dit een haalbare route? Hoe lang zou deze route ongeveer duren naar ervaring? Ik schat zelf een maand.. Of is het vervoer tussen sommige moeilijker en kan ik beter via een andere stad reizen? Zijn al deze steden ook wel een bezoek waard of zijn sommige af te raden

3) Vanuit Varanasi wou ik met de bus richting de grens reizen en vanuit de grens de bus pakken naar Pokhara of Kathmandu. Nu ligt eigenlijk bijna alles wat ik wil zien in de 'buurt' van Kathmandu, dus mijn idee was om rechtstreeks daarheen te gaan. Tenzij Pokhara natuurlijk supermooi is, maar ook daar heb ik niet veel meningen over kunnen vinden. Is Pokhara een must

4) In de buurt van Kathmandu wilde ik graag de volgende plaatsen zien: Bhaktaput, Patan, Namche, Chitwan, Lumbini en Bandipur. Vooral over Lumbini en Bandipur zou ik graag wat meningen willen horen, want ook hierover is niet veel te vinden! Mis ik nog steden waarvan jullie zeggen die mag je niet missen?
5) Verder lees ik veel over trektochten in Nepal, maar ik ben meer geinteresseerd in een rafttocht.. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Waar moet je dan zijn? Hoe lang duurt een tocht? Hoeveel waren de kosten? etc etc..
Ok, lekker veel vragen