Reisinspiratie en route voor Colombia in 2.5 weken

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
KimEnd

Reisinspiratie en route voor Colombia in 2.5 weken

Bericht door KimEnd »

Hoi allemaal,

Na altijd veel meegelezen te hebben, nu toch maar eens een account gemaakt en gelijk een vraag.
Deze zomer wil ik samen met mijn vriend ongeveer 2,5 week gaan backpacken (hij heeft helaas maar 3 weken vakantie).
Zelf ben ik al naar Thailand, Mexico, Guatemala, Belize, Sri Lanka, Dubai en Cambodja geweest. En een heel aantal Europese landen.

Nu ben ik me aan het oriënteren en zie heel veel gave opties voorbij komen. Alleen lijkt voor deze opties 2,5 week net te kort.
Wie heeft er de gouden tip voor een prachtige backpack route van 2,5 week die daarnaast ook nog eens heel divers is?

We willen graag genieten van natuur en cultuur, afgewisseld met een beetje strand. Daarnaast wil ik graag duiken.
Ik heb al naar Costa Rica gekeken, maar dit schijnt erg prijzig te zijn. Een combinatie met een buurland leek mij een optie om de kosten te drukken, maar ik las ook al veel dat dat zonde zou zijn omdat je dan veel reist, haast en weinig geniet.
Azië ben ik nu al meerdere malen geweest, dus dit keer wil ik liever wat anders.

Zo... Wie heeft er leuke opties bij mijn eisen/wensenlijstje? ;)
Alvast bedankt!
Ralph
Reisexpert

Re: Reisinspiratie

Bericht door Ralph »

Indonesie \ Bali
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nicaragua? (als het er weer rustig is)
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Kaapverdië? Niet zo ver vliegen en geen jetlags. Hele diverse eilanden met strand en natuur. Sao Antao en Sao Nicolau zijn prachtig en nog niet zo druk bezocht. Je kunt er ook goed duiken.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

De westkust van Amerika?
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
KimEnd

Bericht door KimEnd »

Bedankt allemaal voor de suggesties!

We zijn toch uitgekomen op Colombia. Iets wat al heel lang op mijn bucketlist staat.
2,5 week is wel kort, maar we hopen in deze weken toch het mooiste te kunnen doen en zien.
Voornamelijk: genieten.

Zijn hier mensen die hun suggesties willen delen voor een leuke route? O-)
Erik
Site Admin

Re: Reisinspiratie en route voor Colombia in 2.5 weken

Bericht door Erik »

Ik heb je vraag even verplaatst naar een relevant forum zodat er hopelijk wat mensen die wat van Colombia weten (zoals @Hildo ) je misschien kunnen helpen.
Plaats reactie