trekking:
Tha Keak geen ervaring mee al ben ik er wel al een paar keer langs gekomen
In noord Thailand heb je nog een optie. Pai! Daar krijg je echte trekkings. niet van die toertjes met een half uurtje op een vlot en een half uurtje op een olifant en een half uurtje kijken naar stammen die souveniers verkopen (mijn mening over de trekkings vanuit chiang Mai)
Die trekkings vanuit Chiang Mai betekenen vaak ook nog redelijk wat uren in een auto zitten voordat je kan beginnen. In Pai kies je een gids en ga je met een heel klein groepje. Even in de locale bus en dan gaan! Dan kom je door dorpjes van hilltribes waar je misschien wel niemand ziet omdat ze aan het werk zijn op het land (altijd nog beter dan in klederdracht achter een kraampje). Pai zelf is ook echt super relaxed! klein dorpje, zand weggetjes, hutjes langs de rivier....ik zou er zo weer heen willen!
Khao Yai NP moet je echt opnemen op je route!! je enige kans om wilde dieren te zien in azië (tijdens een trekking ga je niets zien en in het noorden zit niet veel wild meer)
Relaxen. De eilanden in de mekong zijn wel realxed maar er is geen strand en zwemmen kan je er meestal ook niet (stroming door de watervallen nabij en evt parasieten in het water). Het zijn rivier eilanden, dat is iets heel anders dan een eiland voor de kust. Het is er leuk en mooi maar niet iedereen heeft dat verschil door.
Het is er basic. lang niet altijd electra enzo. De eilanden voor de kust van Thailand kan ik je aanbevelen al kan het er druk zijn. Het is wel echt wat je verwacht van een tropisch eiland. En er zijn altijd wel rustige hoekjes te vinden op zulke eilanden al zit je dan vaak wel afgelegen ook qua vervoersmogelijkheden