Waar trekking doen en waar relaxen?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
TRB
Wereldreiziger

Waar trekking doen en waar relaxen?

Bericht door TRB »

De titel van dit topic is nogal breed, maar wees niet bang.. je hoeft maar uit een paar opties te kiezen ;)

Ik twijfel tussen een trekking bij Tha Kaek of bij Chiang Mai/Chiang Rai. Khao Yai NP zou eventueel ook nog een kleine derde optie zijn. Bij Tha Kaek schijnt het een stuk minder toeristisch te zijn, maar in Noord-Thailand kun je weer stammen zien (ookal werken die er misschien niet geheel vrijwillig aan mee). Graag hoor ik jullie pro's en contra's van beide trekkings. Het liefst wil ik een trekking van een paar dagen doen en niet alleen bomen zien, maar ook dieren/stammen.

Dan zou ik graag tijdens mijn trip nog even een dag of 4 relaxen ergens. óf op Koh Samet óf extra tijd nemen bij Si Pan Don. Een eventuele derde, maar minder grote optie is Sihanoukville. Het liefst wil ik een mooi strand, maar zonder 1000 mensen erop en een redelijke bereikbaarheid.

Alvast bedankt!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Waar trekking doen en waar relaxen?

Bericht door bolletjeom »

trekking:
Tha Keak geen ervaring mee al ben ik er wel al een paar keer langs gekomen :@
In noord Thailand heb je nog een optie. Pai! Daar krijg je echte trekkings. niet van die toertjes met een half uurtje op een vlot en een half uurtje op een olifant en een half uurtje kijken naar stammen die souveniers verkopen (mijn mening over de trekkings vanuit chiang Mai)
Die trekkings vanuit Chiang Mai betekenen vaak ook nog redelijk wat uren in een auto zitten voordat je kan beginnen. In Pai kies je een gids en ga je met een heel klein groepje. Even in de locale bus en dan gaan! Dan kom je door dorpjes van hilltribes waar je misschien wel niemand ziet omdat ze aan het werk zijn op het land (altijd nog beter dan in klederdracht achter een kraampje). Pai zelf is ook echt super relaxed! klein dorpje, zand weggetjes, hutjes langs de rivier....ik zou er zo weer heen willen!

Khao Yai NP moet je echt opnemen op je route!! je enige kans om wilde dieren te zien in azië (tijdens een trekking ga je niets zien en in het noorden zit niet veel wild meer)

Relaxen. De eilanden in de mekong zijn wel realxed maar er is geen strand en zwemmen kan je er meestal ook niet (stroming door de watervallen nabij en evt parasieten in het water). Het zijn rivier eilanden, dat is iets heel anders dan een eiland voor de kust. Het is er leuk en mooi maar niet iedereen heeft dat verschil door.
Het is er basic. lang niet altijd electra enzo. De eilanden voor de kust van Thailand kan ik je aanbevelen al kan het er druk zijn. Het is wel echt wat je verwacht van een tropisch eiland. En er zijn altijd wel rustige hoekjes te vinden op zulke eilanden al zit je dan vaak wel afgelegen ook qua vervoersmogelijkheden
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Beetje late reactie.. ik heb weer alleen ervaring met Tha Kaek. Hier hadden we juist voor gekozen omdat we geen zin hadden in toeristische stammen.

Je wil echter graag dieren zien. Daar heb je in deze regio weinig kans op. Het is niet een echt NP maar een een NPA. Of wel er zijn dorpjes en die hebben inmiddels alle dieren al opgegeten. (helaas kwamen we ook stropers striks tegen). Zelfs vogels zijn er erg weinig. Wat er wel is mooie natuur, erg mooie grotten en vriendelijke mensen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Ik was nog vergeten jullie te bedanken voor de antwoorden, niet alleen in dit topic maar ook in de vorige :D

Over 2 dagen vertrek ik al en ik heb er superveel zin in! 2,5 maand Azie, jullie zullen wel jaloers zijn. Maar dat was ik het afgelopen jaar al op ál die verhalen.

gegroet!
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Waar in het noorden van Laos kan ik het beste een trekking doen.. eerst wilde ik deze regio overslaan, maar ik ga deze waarschijnlijk toch wel bezoeken.

Luang Nam Tha (dat ben ik van plan), Nong Khiaw of Vieng Phouka? Voor mij is de combinatie stammen en natuur het beste. Ik wil geen zware trekking, want ik heb dit nooit gedaan. En liefst een dag of 2.

Of misschien toch maar in Chiang Rai/Chiang Mai (of Pai) waar ik ook zal komen. Alvast bedankt
Plaats reactie