reis na master

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
samwise

reis na master

Bericht door samwise »

Hopelijk is dit de juiste topic voor dit onderwerp . De titel verklapt het al enigszins, maar ik zou dus nog een kleine reis willen maken na mijn master, van zo'n drie maanden 8-)

Mijn vraag is dan ook: hoe kijken recruiters tegen een reis na de master aan en hoe zal dat mijn kansen op de arbeidsmarkt beïnvloeden?

Ik zal straks een 2 jarige master technische bedrijfskunde afronden, dus ik zit denk wel in de industrie waar genoeg banen te vinden zijn. Echter zal ik op het moment van afstuderen wel al net 28 zijn, dus is dat wat aan de late kant. Hier heb ik wel mijn redenen voor, zoals persoonlijke omstandigheden, geprobeerd om tijdens mijn studie een eigen bedrijfje op te zetten en al een gap-year tussen mijn bachelor en master (waarvan een half jaar werkervaring). Daarnaast heb ik tijdens een master ook een exchange gedaan. Ook heb ik naast mijn studie redelijk veel gewerkt (bijles en sales) en mijn master cijfers zijn bovengemiddeld (8+). Kortom, ondanks dat ik wel een redelijke CV heb, ben ik bang dat nog een reis van 3 maanden overkomt alsof ik iets te reislustig ben, waardoor ik mezelf in de vingers snij.

Iemand een mening hierover of ervaring met een soortgelijke situatie? Ik zou een traineeship echt gaaf vinden, of is dat maybe iets te ambitieus voor een wat latere afstudeerder die ook nog eens een reis van 3 maanden zal ondernemen na zijn master?

Thanks _O_
Brasov
Wereldreiziger

Re: reis na master

Bericht door Brasov »

Denk dat die 3 maanden echt niet uitmaakt qua arbeidskansen. Behalve misschien voor net een bepaalde traineeship die idealiter net in die periode zou beginnen.

Heb zelf overigens na m'n master zo'n anderhalf jaar gereisd, en was nogal verrast dat zowel de recruiter die me begeleidde als 3 van de 4 bedrijven waar ik mee heb gesproken dit echt geen enkel probleem vonden. Dat ene bedrijf dat er negatief over was, bleek achteraf ook wel als zeer conservatief bekend te staan. Het bedrijf waar ik nu werk zag het juist als teken van de durf om je eigen weg te volgen en ging er al van uit dat het ongetwijfeld veel levenservaringen en vaardigheden zou hebben opgebracht, waar zij waarschijnlijk juist profijt van zouden hebben (ondanks dat ik hier en daar recente kennis weer moest bijspijkeren).

Ik zou zeggen doe het gewoon en maak je geen zorgen. Er zijn zeker bedrijven die hun neus ophalen voor lef, spontaniteit en avontuurdrift, omdat ze gewoon 'ambitieuze' uitvoerders willen die allemaal hetzelfde denken en willen (5 jaar studie, aardige cijfers, big 4 stage, 'bestuur' van een lollig verenigingetje). Maar ook veel bedrijven die juist diversiteit en andersdenkenden zoeken, waar jij je vast ook beter thuis zou voelen.

Als je tegen die tijd nog een goede recruiter zoekt (die zelf overigens ook graag reist) en goed aanvoelt welke bedrijven jou juist wel willen, laat het me even weten per PB ;) Maar zelf een goed bedrijf zoeken zou ik eerst aanbevelen trouwens (de bonus voor de recruiter gaat toch vaak van jouw loon af).
annetenbertjan
Contacteer:

Re: reis na master

Bericht door annetenbertjan »

Ik denk ook dat drie maanden niet veel uitmaakt als je maar op je cv vermeld waarom er een gat in van drie maanden. Ik ben zelf verantwoordelijk voor het aannemen van personeel op mijn afdeling, het zou mij niet weerhouden om je uit te nodigen als je cv verder voldoet. Als je niet op reis gaat krijg je later spijt
Plaats reactie