Mijn vraag is dan ook: hoe kijken recruiters tegen een reis na de master aan en hoe zal dat mijn kansen op de arbeidsmarkt beïnvloeden?
Ik zal straks een 2 jarige master technische bedrijfskunde afronden, dus ik zit denk wel in de industrie waar genoeg banen te vinden zijn. Echter zal ik op het moment van afstuderen wel al net 28 zijn, dus is dat wat aan de late kant. Hier heb ik wel mijn redenen voor, zoals persoonlijke omstandigheden, geprobeerd om tijdens mijn studie een eigen bedrijfje op te zetten en al een gap-year tussen mijn bachelor en master (waarvan een half jaar werkervaring). Daarnaast heb ik tijdens een master ook een exchange gedaan. Ook heb ik naast mijn studie redelijk veel gewerkt (bijles en sales) en mijn master cijfers zijn bovengemiddeld (8+). Kortom, ondanks dat ik wel een redelijke CV heb, ben ik bang dat nog een reis van 3 maanden overkomt alsof ik iets te reislustig ben, waardoor ik mezelf in de vingers snij.
Iemand een mening hierover of ervaring met een soortgelijke situatie? Ik zou een traineeship echt gaaf vinden, of is dat maybe iets te ambitieus voor een wat latere afstudeerder die ook nog eens een reis van 3 maanden zal ondernemen na zijn master?
Thanks