Vorig jaar heb ik redelijk wat gehad aan dit forum (ook al was het maar 1 reactie), en ben ik gaan interrailen. Door prive omstandigheden zijn mijn plannen toen omgegooid, waardoor ik uiteindelijk via Amsterdam, Nuremberg, Wenen, Villach, Ljubljana, Bologna, Milaan, Basel, Nevers, Amsterdam ben gereisd. (Mijn ouders wonen in Frankrijk).
Eigenlijk had ik meer van Oost Europa willen zien en nu wil ik dat dus deze zomer gaan doen. Mijn huidige planning is;
Amsterdam -> Stuttgart (hier heb ik een kennis) -> Wenen (ook hier heb ik een kennis) -> Bratislava -> Boedapest -> Belgrade -> Podgorica (?) -> Saravejo (?) -> Dubrovnik en/of Split en/of Zagreb -> Ljubljana -> Bologna of Mantua (hier heb ik wederom kennissen) -> Basel -> Nevers. Ik rijd dan met mijn ouders mee terug naar Nederland.
Ik ben vooral nieuwsgierig wat jullie adviezen zijn wat betreft Belgrade, Podgorica en Saravejo. Ik reis alleen en ik vroeg mij af of deze landen/steden voor een alleen reizende vrouw goed te doen zijn? Daarnaast kan ik via de interrailapp geen routes vinden van en naar Saravejo. Ik las ergens anders op het forum dat Bosnië word afgeraden als je aan het interrailen bent. Maar dat zou zonde zijn, want dan moet ik letterlijk om het land heen reizen of ik moet Podgorica overslaan en vanuit Servië direct naar Kroatië gaan.
Ik ben mij ervan bewust dat ik nu net niet uitkom qua reisdagen om voor de 10 dagen te gaan, maar ik ben dus nog aan het schuiven in mijn bestemmingen dus nog niets staat vast. Ik wil alleen wel graag uitkomen in Frankrijk.
Wat zijn jullie adviezen? Ik ga sowieso ook nog naar het treinreisbureau! Ik ben van plan begin augustus te vertrekken, ik heb exact 1 maand omdat ik niet verder terugreis naar Nederland

Alvast bedankt!!