De soundtrack van je reis!

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
tijn1980

De soundtrack van je reis!

Bericht door tijn1980 »

Wat is het toch leuk om op Youtube op zoek te gaan naar al die leuke liedjes die je onderweg hebt gehoord.

Bij het horen van welk liedje ben jij in gedachten weer hélemaal op reis? T zou leuk zijn als je verteld waar en wanneer het liedje een hit was, en welk speciaal gevoel je erbij hebt.

Mesa Sou van Stavento in de Paparizou mix, zomer 2008 in Griekenland
Als ik dit liedje hoor, zit ik voor mij gevoel weer helemaal in Griekenland, waar ik overal in elke straat en elke bar dit nummer kan horen, maar t doet me nog het meest denken die dampend hete club in Thessaloniki, waar ik een aantal leuke vrienden heb opgedaan met wie ik volledig uit mijn dak ben gegaan *O*

http://www.youtube.com/watch?v=ecd5JBdmenA
Jenny
Reisexpert

Re: De soundtrack van je reis!

Bericht door Jenny »

Het enige Indonesische nummer waarvan ik de songtekst helemaal van buiten ken:

Ratu met het nummer Teman Tapi Mesra: http://www.youtube.com/watch?v=sxPVYf-eNjE

Ratu is een vrij bekende (in het westelijke deel van het land) zangeres van het eiland Java. Voor een land waarvan het merendeel van de bevolking overwegend moslim is, zijn sommige van de teksten best provocerend. Net niet over de rand, maar wel op zijn minst dubbelzinnig te noemen. Zo ook dit nummer, de titel betekent zoveel als 'vriend met genegenheid' (ofwel: vrienden die genegenheid tonen, maar geen relatie hebben).

Indonesier zijn dol op afkortingen, en zijn ook in staat overal een werkwoord van te maken. 'Teman tapi mesra' wordt zo 'ttm', of als werkwoord 'ber-ttm'. Ik heb wel eens in alle onschuld naar een duikleider geroepen dat ik niet zijn vrouw, vriendin of TTM wilde zijn. *; Ben ik nog maanden mee geplaagd....

Afgelopen pasen op Sumba zat ik in een disco-bemo (meer geluidsaparatuur dan je lief is) waar dit nummer als eerste liedje van het cassettebandje (jaha!) langs kwam. Ik heb keihard meegezongen, en de driver die zelf nauwelijks Indonesisch sprak (maar de lokale taal) kon dit erg waarderen. Eerst voor het eerst dat iemand mijn zangkunst waardeert O-)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Nog eentje:

de Bulgaarse band Wickeda: http://www.youtube.com/watch?v=UNxMYFhviJ4

Tijdens mijn eerste backpack vakantie was dit nummer een grote hit. Ik wilde het liedje hebben, maar ik wist de naam van de band niet. Hoe kan ik dan ooit een CD kopen? Uiteindelijk toch gelukt, omdat het liedje toevallig net op de radio gedraaid werd toen ik langs een van de vele standjes liep waar CDs gekocht werden. Heureka!

In 2003 ofzo heb ik ze op zien treden, in Nederland nota bene! De band heeft nu ook een aantal Engelse nummers, maar ik vind hun eerste CD met Bulgaarse ska/punk eigenlijk het leukste. *O*
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Jenny schreef:ik niet zijn vrouw, vriendin of TTM wilde zijn. Ben ik nog maanden mee geplaagd....
haha ik kan me het helemaal voorstellen!! t liedje heeft een aanstekelijk melodietje, leuk!
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Daniii »

In China werd ik doodgegooid met onderstaand nummer. In de trein, in winkels, op straat...

http://www.youtube.com/watch?v=0XbIZqg4v7w

Echt een heel leuk nummer vind ik, ook nadat ik hem een miljard keer heb gehoord... maar misschien komt dat door Het Reisgevoel dat terugkomt als ik het luister. :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Bij dit nummer ben ik echt weer helemaal in CA
Nigga-Te Qeurio
Vind het ook echt een heel leuk nummer. Super goede herinnering. We laten het de DJ ook draaien op onze bruiloft.

Verder van alles van Daddy Yankee (in nederland bekend van Gasolina), Enrique (donde estan corazon) en mooi liefdesliedje RDB-Incanzable.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Superman is Dead - Kuat Kita Bersinar

Dit nummer doet me denken aan m'n supervette trip naar Indonesië in maart dit jaar. Had het nummer aan het begin van m'n trip wel op de radio gehoord enzo, vond 't wel een tof nummer, maar verder geen aandacht aan besteed.
Toen anderhalve week later met 'via via via vrienden'/locals bij een concert van deze band beland (zonder dat ik vooraf wist dat dit de band van het leuke liedje was). Onverwacht vond ik het dus niet alleen gezellig, maar was de muziek ook leuk. En dat was eigenlijk met die hele trip zo: ik had wel verwacht dat ik een relaxte trip zou hebben, maar het was uiteindelijk nog 100 keer leuker dan ik had kunnen bedenken.

(Geen idee waar ze over zingen trouwens..)
Plaats reactie