Ik heb 2 jaar geleden ongeveer 5,5 week over de oostkust gedaan. Van de plekken die jij noemt ben ik alleen in Melbourne niet geweest.
Mijn route was als volgt:
Sydney - New Castle - Port Macquarie - Coffs Harbour - Yamba - Byron Bay - Surfers Paradise - Brisbane - Noosa - Rainbow Beach - Fraser Island - Agnes Water - Airlie Beach - Whitsundays - Magnetic Island - Cairns en omgeving - Terug naar Sydney
Tot Byron bay heb ik ongeveer anderhalf week over gedaan. Een aanrader vond ik daar Port Macquarie. Daar heb ik voor het eerst dolfijnen gezien

Verder heb je daar ook nog een koala hospital alhoewel dat ook niet heel spectaculair is. De andere plekken tot Byron Bay ben ik niet langer dan 1 nacht gebleven. Vanaf Byron Bay vond ik het steeds mooier worden!
Noosa vond ik ook de moeite waard. Mooi strand en een mooi park waar ik ook mijn eerste 'wilde' koala's heb gezien. Agnes Water stelt niet heel veel voor maar hier heb je als ik het goed heb wel de laatste mogelijkheid om nog te kunnen surfen omdat als je nog verder noordelijk gaat het niet meer mogelijk is i.v.m. kwallen. Hier is het ook het goedkoopst om surflessen te nemen.
Ik denk dat je aan 7 weken zeker wel genoeg hebt al zal het er ook aan liggen of je een beetje een snelle reiziger bent of het liever rustiger aan doet. Ik hou wel van een beetje tempo en niet te lang op 1 plek blijven.
Een paar foto's voor als je het leuk vindt van mijn reis heb ik hier:
https://www.flickr.com/photos/147833190 ... 5821832704
Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel!